< Tilbake til oversikten

Metformin

beginner sa for siden:

Noen som har erfaring med ketolyse og bruk av metformin?Begynte igår på disse tablettene, og føler meg kvalm når jeg spiser eller rett etter at jeg har spist og noen ganger over lengre periode. det står at jeg ikke må være i ketose, men vil jo ikke gå vekk fra kuren trenger virkelig å komme ned i vekt, og dette er eneste kuren som har virket for meg. Har fått disse for å få litt hjelp til å bli gravid i sammen med pergotime og primolutt.
Noen som kan hjelpe??

mofe sa for siden:

Flytter denne fra oppskrifter til ketolyseforumet :)

Fungirl sa for siden:

Kanskje sende en mail til Dr. Torkil?
Har dessverre ikke noe godt svar til deg.

beginner sa for siden:

Takk iallefall skal sende den til Torkil

Everio sa for siden:

Hvor står det at du ikke må være i ketose?

beginner sa for siden:

leste det på nettet da jeg søkte på tablettene. huske ikke hvor, derfor jeg spør:)

Everio sa for siden:

Ok. har også tablettene skjønner du, men hadde ikke fått dette med meg.. Kan du ikke legge ut svaret (eller sende meg PM) du får fra Torkil?

Kitt sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i to økter fra januar i fjor, er i gang igjen nå og har hele tiden brukt metformin.
Legen min syns det er kjempebra og har ingen innvendigner!

Jeg blir kvalm og får løs mage om jeg tar metformin uten å ha spist først!

Kitt sa for siden:

I følge Felleskatalogen er kvalme en vanlig bivirkning av Primolut og Pergotime!

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg har brukt metformin siden mars 2008. Gikk ikke på ketolyse, men eurodiett - og der er man også i ketose. Det gjør ikke noe etter som jeg har forstått! Metformin får insulinet ditt til å virke. Jeg prøvede først uten metformin på lavkarbo, men det gikk veldig tregt. Så begynte jeg på metformin, og gikk mye raskere ned. har tilsammen gått ned 18 kg.
Da jeg begynte med metformin var jeg kvalm jeg også. Og fikk litt løs mage. men det gikk raskt over - og nå merker jeg ingen ting av metforminen.
kan også fortelle at jeg ble gravid før jul - uten å prøve å bli gravid engang- så lykke til!
hvis du søker på metformin her på formet vil du finne masse informasjon om folks erfaringer med bruken.

Kitt sa for siden:

Man skal ikke være i ketose og bruke metformin om man bruker andre typer antidiabetika eller har melkesyreacidose, sier Felleskatalogen.
Det er i hvert fall sånn jeg forstår det som står.

beginner sa for siden:

Takk alle sammen, får håpe det hjelper på både vekt og graviditet:) får bare la kvalmen være, men skal legge ut hva torkil og svarer. så skal jeg lese det jeg kommer over. gratulere Vibeke40, kjempe kjekt for deg, får håpe det går sånn for meg og

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.