< Tilbake til oversikten

Er helt ny her, og trenger noen tips

Hole sa for siden:

Jeg har nettopp, dvs for en ukes tid siden begynt å tenke mere over hva jeg spiser. Prøver så godt jeg kan å holde meg til lavkarbo mat. Men, jeg drikker kaffe, med litt melk...det MÅ jeg ha! Og jeg har drukket 2 bokser med pepsi max. Hvor "skadelig" virkning har dette for meg? Jeg savner poter noe himla mye, synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise til Biff,kylling osv...Noen tips???

Cammis sa for siden:

Kanskje du kan prøve fløte i kaffen istedet??

valleygirl sa for siden:

Hei, og gratulerer med å ha valgt lavkarbo. Det er vanskelig å gi deg råd når du ikke vet hvilken kostholdsfilosofi du vil satse på . Jeg vil absolutt råde deg til å velge en og gå inn for den, da vil du finne og få mye god informasjon her inne!

Bambolona sa for siden:

Velkommen! :) Jeg er også ganske ny her, og prøver som deg også å spise lavkarbo. Fremdeles skjønner jeg ingenting. :p Men denne matvaretabellen kommer nok til å være ganske nyttig for deg, du kan slå opp nesten hva det skulle være!

www.lavkarbo.no/matvaretabell

Tårnet sa for siden:

Jo - de to boksene nå er vel ikke det store men to bokser pepsi max om dagen er galt.
Til kjøtt, kylling, laks og torsk - grønnsaker! Grønnsaker = oppskåret rå salat, gulrøtter, brokkoli, blokkål, tomat, kålrot, agurk, scuash og div. Hell over olivenolje og mandler eller andre nøtter. Kanskje med en appelsin eller eple iblant. Ikke for mye rå brokkoli, kålrabi og blomkål i starten. Det tar litt tid å venne seg til det. Vokke det sammen med kjøttet går også fint. Man blir nemlig så veldig glad (og naturlig slank) når man er ferdig med søte korn, sukker og melkevarer! Når suget er borte! For man kommer over det.

Schnupsiii sa for siden:

Er utrolig hvor mye morsomt man kan gjøre for å variere tilbehøret til middagen. F.eks blomkålmos, fløtegratinert brokkoli, fløtestuede champinjonger, smørstekt squash osv.
Kokte grønnsaker med smør over er heller ikke å forakte, eller rett og slett ha salat til.

Har igrunnen ikke savnet potet, ris eller pasta i det hele tatt, enda jeg heller spiste masse av det enn kjøtt og fisk.
Man må bare være innstilt på forandring så går resten (nesten) av seg sjøl :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.