< Tilbake til oversikten

Hjelp, har stoppet opp ... Hvorfor?

IAIA sa for siden:

Heisann! :) Jeg er helt ny her, og lurer på om noen kan hjelpe meg... Jeg startet på South Beach-dietten 5. jan, og gikk ned 5,2 kg i løpet av de første 2 ukene. Etter det har det stoppet helt opp :(. Jeg følger ikke SB slavisk, men mitt kosthold ser ca slik ut: Frokost: 2 kokte egg. Lunsj: Salat, ofte med skinke eller kylling. Middag: Fisk, kylling eller kjøtt med grønnsaker eller salat til. Spiser også ofte nøtter (15 stk) eller en ostebit til kvelds eller mellommåltid. Drikker vann, te og muligens litt cola zero i helgene. Hva gjør jeg galt???

Gracella sa for siden:

Jeg kan ingenting om SB, men er det mulig at du spiser for lite fett??
Ellers er det ganske naturlig at vektraset stopper opp etter 1-2 uker, det meste er jo vann som forsvinner i begynnelsen.
Jeg tror ikke at du kan forvente samme vektreduksjonen framover, og mest sannsynlig har kroppen din bare en "tenkepause".
Ellers er det en klistret tråd her inne med tips om hva som kan være årsaken ved vektstagnasjon, men jeg tror at du er litt for "fersk" til at du egentlig kan snakke om at du har stoppet opp ;).

Så ha tålmodighet, les journaler her inne og les innlegg.
Jeg tror også at det beste er om du konsentrerer deg om en filosofi som passer deg. På egenkomponerte dietter skal man virkelig vite hva man gjør.
Lykke til videre!! Du er nok godt i gang! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.