Nå har jeg startet på mitt nye lavkarboliv (1 uke), men venter fortsatt på ketolyseboka. Jeg har lest MYE her på forumet og på de forskjellige bloggene, så føler jeg har litt peil på hva jeg kan og ikke kan spise. Kan noen gi meg tilbakemelding på dagsmenyen min i dag?
Frokost: 70 gram cottage chesse og 36 g bringebær mens jeg ventet på at min kjære samboer skulle stå opp:)
Lunsj: Omelett med to egg, halv pakke bacon, 25 g norvegia og tomat, agurk og sukkererter.
Middag: Kyllingfilet, ovnsstekt brokkoli og asparges penslet med rapsolje, saus av rømme (42g) og fløte (50g).
Kvelds: 50 g paprika, 50 g sukkererter, 25 g norvegia og 10 g kremost.
Snacks: En chavalier sjokolade (3g - karbo).
Grunnen til at jeg har spist sukkererter og sjokoladen er for å komme opp i 15 gram karbo. Sliter generelt med det. Er det noen som har forslag til karbokilder som jeg kan spise? Orker ikke mer grønnsaker enn det jeg spiser nå.
Håper dere kan hjelpe meg:) :)
Hilsen en fortvila jente som så gjerne vil ned i vekt:)
Velkommen hit til lavkarbo. Dette er rette plassen for fortvilede jenter som vil gå ned i vekt. Jeg synes kosten din ser bra ut. Pass på å få i deg mye fett, da slipper du å bli sulten. :)
Takk takk:)
Jeg er absolutt ikke sulten. Føler jeg spiser hele tiden og er konstant mett:) Jeg regnet ut fett, karbo, kcal osv på diett.no og der stod det at jeg har spist 105g fett i dag. Er det greit tror du? Har spist 1800 kcal. Føler egentlig at jeg burde spise mindre, men vet jo at jeg ikke skal telle kcal nå. Er bare så uvant....
Jeg teller aldri karbohydrater. Jeg teller heller ikke fett, jeg har bare vennet meg til å velge fete kjøtt- og fiskestykker. Det eneste jeg teller er karbohydrater. Jeg spiser til jeg er mett og tenker ikke mer på det. Forstår at det er uvant å ikke skulle telle kalorier, men det gikk ihvertfall raskt for meg å venne meg av. Ligger du mellom 15 og 20 g karbohydrater til dagen, så vil sikkert vekten gå nedover. Det er mange her inne som har erfart at det går bedre nærmere 20 gram enn 15. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.