< Tilbake til oversikten

Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Pelen sa for siden:

Det gjelder Smart Clubs (United bakeries?) bagel, den veier ca 120 g og er helt lys. Hvor mange karbohydrater kan den inneholde?

Distrea sa for siden:

havparten er nok karber... så 50-60. tipper jeg :D

Pelen sa for siden:

Takk for svar! Jeg er utrolig svak for bagels (og spesielt Smart Clubs) og da vet jeg hvor mye jeg kan spise. Jeg tar noen små biter utover dagen.

Gerd sa for siden:

Går ikke du på ketolyse?
Da er ikke bagel en del av dagens mat ;)

Distrea sa for siden:

hehe, det er fortsatt 50% karber selv om du spiser små biter av gangen:p

bonapetitt:spisesnak

mofe sa for siden:

Da blir det jo sånn at om du spiser en kvart bagel, har du dekt dagens karbonivå.. og det er jo litt dumt? :)

Photobscura sa for siden:

Ehm, karbohydratene i en bagel; Altså i raffinert hvetemel er helt andre karber enn du finner i grønnsaker. De er langt raskere og vil gi en mye større blodsukkerøkning, dermed en større insulinproduksjon og videre en større fettlagring.
Lykke til.

Pelen sa for siden:

Jeg skjønner at det ikke er det smarteste jeg kan gjøre, bare så at det er sagt og det skal ikke bli noe jeg gjør normalt. ;)

Jeg spiste noen små biter i går kveld og jeg er fortsatt i ketose, men jeg spiste mer eller mindre bare mat som ikke inneholder karbohydrater resten av dagen og det vurderer jeg å gjøre i dag også. Jeg har ikke tenkt å spise mer enn maks 40 karber av bagelen fordelt utover dagen. Så går vi tilbake til normalen i morgen.

Gerd sa for siden:

Bare husk at det faktisk ikke er rom for slike på ketolysekuren. Den er streng, og man må forsake noe :ja: Når man begynner på ketolysekuren har man tatt et valg :) Man er ikke "litt" på ketolysekur.
Vet dette høres hardt og strengt ut, men sånn er det faktisk :)

Jabba sa for siden:

Denne tankegangen synes jeg du skal revurdere med en gang.....det er jo ikke meningen at du ikke skal spise mat med karber en hel dag for så å spise en bagel.....Vi må jo få i oss de karbene kroppen har behov for og de skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Du tror sikkert at dette kun kommer til å skje en sjelden gang - men har du først tillatt det er det fryktelig lett å gå i bagel fella gang etter gang.....
Høres sikkert streng ut nå - det er ikke meningen....smil

Pelen sa for siden:

Jeg spiser mye grønnsaker (fra over jorden) normalt så jeg tror ikke det er en krise hvis jeg ikke gjør det i løpet av 24 timer. Og nei, jeg kommer ikke å til å gjøre det ofte, vi skal flytte fra Norge og disse bagelsene på Smart Club så muligheten forsvinner. ;) (Det finnes bagels der også, men de er rart nok langt i fra Smart Clubs nivå og de lokker meg ikke så mye). Men takk for innspill, det er selvsagt kloke ord dere sier, jeg kjøper aldri bagels lenger på grunn av at jeg vet at det ikke er lurt å ha i huset, men sønnen var med i butikken og han ville veldig gjerne ha. Nå har han ikke spist mer enn en halv og dermed har han blitt fortalt at de kjøpes ikke fremover. Jeg har ikke lang vei å gå, jeg er 2-3 kg fra min idealvekt.

lokkebiff sa for siden:

Altfor mange!!! Punktum.

Hør på Gerd!!
..også er du jo på en kur for at du ønsker å gå ned i vekt!?
Da er det ikke mye du må forsake av god og deilig mat på ketolyse.

(Tenk deg andre kurer av pulver eller tilmålte mengder mat da... Der snakker vi et h*******slit -som forøvrig ikke fungerer... :rolleyes: )

Nei å måtte "forsake" en bagel er ikke et offer når du tenker på hva du faktisk har igjen for å følge ketolyse!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.