Er litt stolt av meg selv :D
Minstejenta har feiret bursdagen sin i helgen og til tross for maaaange fristelser har jeg vært flink og holdt meg så godt jeg kunne til dietten.
Ble litt vanskelig å telle karber siden jeg ikke ønsket at noen i familien skulle vite om denne kuren. Orker ikke blikk som sier "nok en håpløs slankekur"
Men jeg laget en god gryte med salat ved siden av, og så spiste jeg ikke noe av risen og mitt gode, nylagde, varme focaccia-brød. Syns det var helt problemfritt jeg :)
Hadde laget ostekake etter inspirasjon i oppskriftene her som jeg koste meg med selv om bordet bugnet av andre gode, forbudte kaker.
Motstod også fristelsen når jeg pynta sjokoladekaken med nonstop og seigmenn....ikke så mye som en smule passerte mine lepper :D
Tisset på stixen i går kveld og det var utslag, så jeg er fornøyd med det. Har også veid meg idag og gått ned 1,1 kg på den siste uken. Dette er bare moro!
Litt i lykkerus ønsker jeg alle dere andre en riktig god søndag!!
Wow! Så flott! Da er du sterkere enn meg! ;) Ble bedt på middag i går, og følte jeg ikke kunne si nei siden det var så lenge siden sist. Jeg var litt taktisk da, kom med ønske om taco:p Likevell spiste jeg en tortilla-lefse, som deg vil jeg ikke ha blikk eller spørsmål, så kun sambo som vet at jeg er i ketolyse. Jeg har ikke falt ut av ketolyse enda da, så det gikk nok bra :D
Jeg synes dere er veldig flinke og ønsker dere alt godt videre! Når det er sagt, synes jeg det er synd og skam at omgivelsene ikke er mer støttende enn at man føler at man må skjule hva man holder på med. Kan ikke skjønne at et vennskap ikke håndterer at noen går på diett. Det er våre egne liv det gjelder og ..... nei jeg vet ikke hva mer jeg skal si om dette emnet. Jeg ønsker bare så inderlig at alle skal kunne følge sin overbevisning uten å måtte føle seg i forsvarsposisjon overfor sine omgivelser.
Og fortell venner om kuren og så kan de stå der med skjegget i postkassa når de ser at kg forsvinner fra kroppen din :)
Alle mine venner og familie vet om det og de tenker ikke over at eg ikke spiser diverse karbbomber lengre. Kun mamma som av gammel vane spør om ikke eg skal ha riskrem til dessert....hehe :)
Enig med de andre over her..du har vært kjempe flink :)
Er lurt å forelle andre hva du holder på med..gjør ting litt lettere.
Har selv fortalt det til familie, venner og kolleger..slipper å unnskylde for hvorfor en ikke kan spise ditt og datt..Sier bare at det skal jeg ikke spise..og det blir akseptert:)
Joda, jeg forteller det jo til noen.... Men akkurat min mor trenger ikke vite det. Hun vil ikke ha noe tro på denne kuren, for hun har vært slank i alle år ved å spise magert og sjelden.
Når jeg har gått ned 15-20 kilo og hun da legger merke til det så skal jeg nok forklare.
(vi bor litt unna hverandre og ses ikke så ofte)
Hennes måte å tenke kosthold på er blant annet mye av grunnen til at jeg har blitt så tykk som jeg er....Dessverre.
Jeg har heller ikke fortalt det til noen, bortsett fra samboeren.
Min famile bor 100 mil unna, så de kan få det som en overraskelse neste gang vi sees (kanskje til sommeren). Jeg tror mamma ville synes dette var en tullete metode å gå ned på. Hun har i alle år mast på at jeg skal gå ned i vekt, og om hun hadde visst at jeg nå prøver, så hadde jeg hatt henne på MSN hver dag for å høre hvordan det går. Sikkert godt ment fra hennes side, men jeg orker ikke det.
Jeg har ikke fortalt det til vennene mine heller, de kan få vite det når de ser at jeg har gått ned.
Dette kommer sikkert av at jeg synes det er "flaut" å være feit og at jeg har en innebygget redsel for å mislykkes enda en gang. Men NÅ skal jeg vise dem!
Og når jeg har gått ned en del kilo skal jeg gjerne fortelle, til alle som vil høre!
Kjenner meg veldig igjen. Tror mye skyldes at vi føler at omgivelsene ser på oss som late, lite viljestyrke osv. Og dessuten så tror jeg at det for mange høres helt sykt ut at vi har lagt på oss av å spise mat som for dem ikke er farlig i det hele tatt.
Jeg prater om det på jobben hele tiden :D Det blir litt forpliktende også, føler jeg. Hvis jeg plutselig en dag kommer på jobb med brødskive, så vil jo alle forstå at jeg har ramla av.... Så jeg gomler salat og forteller alle om de deilige middagene med fløtesaus, ost og smør som jeg koser meg med :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.