Altså, greit at sist uke ikke ble like beriket med gr. saker som den første, men det får jo være grenser!!! At jeg skal gå opp i cm da nå jeg faktisk er i ketose?! Den første gangen på Ketolys da jeg mistet 22 kilo spsite jeg ikke så mye grønt, men uansett om det er for lite karber eller for lite fett og grønt så skal man vel ikke gå opp i CM? Og jeg er i ketose!:eek:
Hvordan er det i forhold til stress, evt dårlig søvn? Vet at det når man ikke er i ketose kan bidra til dårligere forbrenning... Påvente av mensen bidrar vel heller ikke på cm?
Om du ikke spiser mellom 15 og 20 gram kh om dagen så følger du ikke ketolyse. Så enkelt er det. Og du skal spise en del fett, alltid mest fett foran protein og kh, helst 60 energiprosent eller mer.
I hvilket tidsom har du gått opp i cm, og hvor lenge har du holdt på? Om du har gått ned før, og så gått opp igjen, så kan du ikke regne med like gode resultater i andre omgang, dessverre :o
Stress førere til at kroppen produserer kortisol, dette kan igjen provosere produksjon av glukose fra leveren, og da kan man faktisk gå opp. Det har ingenting med kostholdet å gjøre, det har med stress og påfølgende nivåer i kroppen.
Ketose er en fullverdig fettforbrenning, i prinsippet. Å være i ketose er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt. Mange går ned på f.eks Fedon som ikke er ketogent, enn om det som oftest går saktere.
Jo, jeg går alltid opp en cm eller to rundt magen før og under menstruasjon. Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Kroppen samler en del vann i forkant, og mange blir også oppblåste. Dette burde ikke være en overraskelse :o
Slapp av, ikke stress, spis i tråd med bokens anbefalninger, og ikke minst; VÆR TÅLMODIG!
Det jeg mente var at jeg spiser akkurat som før, og det er ingen endringer... Første to ukene gikk jeg jo ned MYE, men desverre opp igjen... Det kan være stress da :( Desverre en situasjon jeg ikke kan gjøre noe med iom at den er ytre styrt... og mensen kommer vel... Da er nok det forklaringen. Dumt å endre på noe siden det har funket helt fram til for en uke siden... hehe Tolmodighet er ikke noe noe jeg kan skryte på meg ovenfor meg selv... Skaaal være tolmodig i to uker til, hvis ikke så endrer jeg på noe...
Åh, men en uke, det er jo ikke akkurat noe å sette lista etter, da.
Jeg sto stille et år før jeg fant nøkkelen. Men jeg synes det er verdt det, for kostholdet er så fantastisk bra for kropp og sjel, og ikke bare når det kommer til slanking :)
Man sier at det ikke kan kalles et platå før det har gått minst en måned.
Tenk på hvor lang tid man har brukt på å få de kiloene på kroppen ;)
Det skal sies at jeg gikk ned omtrent tjue kg på ketogen kost, så den samme oppskrifta fungerer ikke nødvendigvis i lengden. Kroppen endrer seg :o
Etter et år, så gikk jeg kostholdet i sømmene. Jeg sluttet å telle karber og begynte å se på GI i stedet for, blodusikkerkontroll er uansett det viktigste for meg.
Jeg kutta ut alt som heter meieriprodukter, bortsett fra smør, og all søtning.
Men, som sagt så synes jeg du må gi det mer tid. Jeg holdt meg til en ganske oppskriftsmessig ketogen diett i to år før jeg endret noe, og følte jeg hadde gode nok kunnskaper i bakhånd til å kunne komponere en diett som passet meg etter mye prøving og feiling, så gi det tid til du føler deg tryg på hva kroppen din liker og ikke!
Og bruk forumet for det det er verdt, det er mye motivasjon, tålmodighet, prøving og feiling her, og vi har alle vært der du er nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.