safran sa for siden:
Jeg har vanskeligheter med å spise bacon fordi jeg syns det er så utrolig salt. Er det noen som har tips om saltfattig bacon, eller er alle varianter like ille?
safran sa for siden:
Jeg har vanskeligheter med å spise bacon fordi jeg syns det er så utrolig salt. Er det noen som har tips om saltfattig bacon, eller er alle varianter like ille?
Alyssa sa for siden:
Jeg syns alt er for salt, men har hørt av andre at stjernebacon ikke er så ille salt.
elian sa for siden:
Det må være urøkt bacon :)
safran sa for siden:
Takk! :) Da skal jeg prøve Stjernebacon. Og i alle fall prøve å passe på at baconet er urøkt. Har akkurat vært i butikken og plukket med meg 1st Price for å teste.
Adriane sa for siden:
Jeg har faktisk vannet det ut med hell, nesten som med pinnekjøtt. Legg det i en stor bolle og skift vannet et par ganger. Tiden har variert med fra en halvtime til to timer.
safran sa for siden:
Ah, det var jo kjempelurt!
Homer Simpson sa for siden:
Jeg bruker Kyst-bacon, synes den er den minst salte til en fornuftig pris. Tror det er 87,- pr kg.
Den er jo ikke ferdig oppskjært, men jeg steker små tærninger som jeg har i eggrøra. Bruker ca 100g til 3-4 egg. Da synes jeg det blir passe salt (krydrer ikke noe utenom).
Det funker sikkert fint å vanne ut baconet, men det er mer "jobb" så det har jeg ikke prøvd.
Kitt sa for siden:
Spiser nesten ikke bacon, jeg. Holder meg til stekeflesk, er ikke røkt og ikke så salt!:)
Pearl sa for siden:
Jeg pleier også å vanne det ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.