grm123 sa for siden:
Det var to versjoner av det på butikken. Hvilken skal jeg ta. Den vanlige, eller uten salt ettellerannet?
grm123 sa for siden:
Det var to versjoner av det på butikken. Hvilken skal jeg ta. Den vanlige, eller uten salt ettellerannet?
sma sa for siden:
Jeg bruker den uten salt. Syns jeg får nok salt i meg ellers. :)
Veggpryd sa for siden:
Hvis du synes det er uvant å spise meierismør, eller at det smaker litt for annerledes enn margarin, er det greit å bruke setersmøret. Jeg brukte setersmør de første månedene, men etterhvert ble det for salt for meg. :)
Iset sa for siden:
Mannen min elsker setersmør siden han er saltoholiker. Jeg synes det smaker litt for salt så jeg foretrekker meierismøret. Det HELT uten salt (det blå?) synes jeg ikke er noe godt.
Huldr sa for siden:
Setersmøret er syrnet, så det har litt spesiell smak i forhold til vanlig meierismør, men jeg trodde ikke det var forskjell på saltinnholdet? Vanlig meierismør er iallefall det mest "nøytrale", synes jeg.
Iset sa for siden:
Både jeg og mannen synes setersmøret er saltere enn meierismøret. Kanskje det bare kjennes sånn ut? Jeg har hvertfall hørt mange si det samme.
Huldr sa for siden:
Det kan godt hende altså :ja: Jeg er ikke så glad i den syrnede smaken heller jeg da ...
grm123 sa for siden:
brukte helt vanlig meierismør i dag, var en helt ok smak og følte ikke som det ble en bismak av det heller.
nellie sa for siden:
det stemmer det. hvertfall ut fra innholdsfortegnelsen
Photobscura sa for siden:
Jeg er kanhende veldig glad i salt, og bruker setersmøret, men da kan det hende jeg bruker mindre salt i maten, for har aldri hørt at mate min er for salt.
Om jeg virkelig skal gjøre stas på meg selv kjøper jeg Kvitseidsmør. Åh, deilige smøret, kunne ha spist det med skje!
Adriane sa for siden:
Kviteseidsmøret er utrolig godt!
En LCHF kjeks med ostehøveltykk skive smør på er toppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.