< Tilbake til oversikten

Hva savner du i kostholdet ditt?

lokkebiff sa for siden:

Jeg savner egentlig ingenting, for det finnes jo erstatninger for alt!! :ja:

Ja, nesten alt... :o

Der er to ting jeg små-savner fra tid til annen, og det er brunost og banan... :sikle:

Carisma sa for siden:

Så lenge jeg ikke tenker på det, så savner jeg faktisk ingenting. Så fort jeg begynner å lure på hva jeg har lyst på kan jeg komme på ting. men det rare er at hvis jeg bestemmer meg for at OK, nå skal jeg gi etter, så har jeg egentlig ikke lyst på det når jeg skal handle det :D
MEN, her om dagen, da jeg handlet inn til sambo som er på Lindbergkost... Så kunne jeg DREPT for et Fuji-eple... :flau:

lokkebiff sa for siden:

Hva er det!??! :confused:

Carisma sa for siden:

De gule, litt matte eplene med svak rødme i skallet. Stooore, saftige epler.

lokkebiff sa for siden:

Åååååh.... Jah!!! :sikle: Naaaam!!! :sikle:

lokkebiff sa for siden:

Mmmmm..... :sikle: Slike som renner når du setter tennene i dem!?!? :spent: :sikle:

Carisma sa for siden:

:ja: :sikle: Og er helt hvite i kjøttet....

Ånei, vi må slutte å snakke om de! :o

Kula sa for siden:

Fersk hveteloff med sprø skorpe med masse smør og banan oppå!

...men jeg klarer å la være.

Fishi2009 sa for siden:

Hm... Det er masse... Iallefall for øyeblikket; tante Rød på besøk :mad:

Skal vi se:
-Stekt komle med masse smør.
-Fruktsalat med vaniljesaus.
-Pommes frites med masse ketsjup.
-Kanelboller.
-Mammas hjemmelagede pizza.
-Et stort glass iskald Cola.
-Smågodt, spesielt det sure.
-Melkesjokolade.

Jeg kunne nok ha fortsatt i det uendelige... Godt at denne uka snart er forbi! :p

Jeg skal ha pause i påsken, og dersom det klaffer med tante Rød, vil nok denne lista bli eeeeenda lenger... :eek:

valleygirl sa for siden:

Appelsinjuice og kaffe latte til frokost...........

Carisma sa for siden:

I helga laget jeg latte med fløte... farlig godt! ;)

valleygirl sa for siden:

Men når du er vant med å drikke en bøtte eller to, så blir det ikke det samme. Liker ikke fløtesmak i kaffe og har derfor gått over til svart, så jeg lider ikke.

danish sa for siden:

Ingenting, egentlig. Spiser både hvit ris, potet, sukker, melkechokolade og hvit chokolade. Av og til blir det Namdalsgomme (:love:). Korn tåler jeg ikke uansett, så pizza er utelukket. Dessuten begrenser jeg mørk chokolade, bacon o. l, fordi jeg ser ut til å slite med aminene.

Trampe70 sa for siden:

Iskald melk med og uten nesquick.
Risengrynsgrøt!
Vanlig brødskive med nugatti air eller hva som helst.
Frukt, spesielt druer og epler.
Ananas i salaten.
Hjemmelaget god pizza.
Ja, og smågodt og bounty og troika og og og.
Ja, også denne da:

MEN det er ikke noe problem å klare seg uten dette!

Carisma sa for siden:

Ikke jeg heller, i vanlig kaffe, den må være nattsvart :ja:

Men når det gjelder å savne ting... Sa akkurat til sambo i går, at hvordan kan man slite med noe som helst på en kur hvor man kan spise bringebær med fløte når man sliter? :rolleyes: På en hvilken som helst annen kur ville jeg definitivt fyst på bringebær med fløte! :D

Everio sa for siden:

Åååå, masse!

Grovbrød med sirup
Frukt, spesielt epler, druer og bananer
Hjemmelaget pizza (som ungene spiser hver lørdag)
Snooooooooop, alt fra søtt, syrlig, salt og aller, aller mest skikkelig sjokolade
Foccaciabrød
Dadler
Appelsinjuice og eplejuice
Boller og kanelboller

caz sa for siden:

Bananer.. Og all mulig is.. Jeg er himmla glad i is, spesielt tiramisu og soft-is..
Kan lage is selv da men synes ikke den blir helt det samme.. Men, når sant skal sies, så hadde jeg sjelden samvittighet til å spise det før jeg startet med atkins igjen heller..

LilleM0r sa for siden:

Savner egentlih ingenting - men får av og til ubskrivelig lyst på rykende ferske hveteboller med rosiner......

Bee sa for siden:

Appelsin og pærer, men det blir jo tillatt etterhvert så... :D

balloon sa for siden:

Lalalalala - her og!! Hva for slags tråd er dette!??
-Led meg ikke inn i fristelse...:engel_ikk

Hvis jeg skulle svart ordentlig hadde svaret mitt blit en km. langt!
Skjønner ikke dere som sier dere ikke savner noe særlig, og at det finns erstatninger for alt!! :høh::rulleøyne

Fins det erstatninger for APPELSINER når du er på skitur? RISGRØT på lørdager? BIOLA og MÜSLI til frokost? :sikle:

Nei, jeg holder ut de ukene jeg klarer, så er det tilbake til virkeligheten! :D:D:D

Summer sa for siden:

Dette er jo noe du kan spise litt av når du er ferdig meg ketolyse og skal over på vedvarende vedlikeholdsdiett. Ha nøtter i muslien, ha mandler sammen med apelsinen, og lag feks havregrøt med eggeplomme og raspet walnøtt med kanel til lørdagsgrøt. :)

Supernova sa for siden:

Vel jeg er innmari svak for alle fine bakevarer: skillingsboller, kanelboller, kjeks, loff, baguetter osv osv. Savner ris med soyasaus. Diverse potetgulltyper. PIZZA! Pommes frittes..

Hehe, det var noe. :) Men det er absolutt vært å savne det!

Veggpryd sa for siden:

Jeg savner kringle - eller noe gjærbakst. Spiste ikke mye av det før, men nå i det siste har jeg fyset noe skikkelig på det. :( Og frukt. Fruktsalat er jo bare så godt. Med fiken, nøtter oppi - og krem.

journey sa for siden:

Jeg savner den daglige bananen til morgenkaffen på jobben, sjokolade og gjærbakst. Ris, poteter og pasta tenker jeg aldri på. :)

Men siden jeg kan spise masse deilig mat, spise meg mett og kose meg med mange andre ting, så er ikke savnet så stort at jeg vurderer å kutte ut dette på en stund.

trillian78 sa for siden:

Hmmm... Litt ondskapsfull tråd dette her... Men ok, det bor i en djevel i meg også , så bidrar gjerne :D

• frukt (her finnes ingen erstatninger)
  • is (alle varianter, erstatningene blir ikke like bra nei)
  • ostepop & cola! (stort sett bare dagen derpå)
  • vafler med geitost (jaja, vet det finnes erstatninger, men det blir ikke helt det samme)
  • Takeaway asiatisk mat (vietnamesisk, thai el.l. m risnudler)
  • Kaffe mocca/latte/cappuccino

Hmmm... that's it egentlig. Trodde lista skulle bli mye lenger.... Det hender seff at jeg får lyst på risengrynsgrøt, risotto, fersk brød, bulgur, smågodt, sjokolade osv. Men det er så sjelden at det ikke telles.

Ellers har jeg jo forsøkt å kutte ut meieriprodukter. Og DET er vanskelig det. Holdt en uke og tenkte ikke på noe annet enn ost og rømme hele uka :eek:

JenJen sa for siden:

Ris. Kun fordi det er lettvint og billig :ja: Savner litt hvetebakst og smågodt også noen ganger.
Banan sto på lista før, men det var helt til jeg fant ut at mørk sjokolade + gul ekstra (den derre fruktsmaktyggisen) smaker det samme som skumbananer :p

Summer sa for siden:

Det eneste jeg egentlig savner er Pizza.

Men så spiser jeg ikke ketogen kost heller. Den tiden jeg levde nær ketosegrensen savnet jeg frukt, men nå kan jeg spise litt frukt, og savner det ikke. Jeg har lært meg til å spise små porsjoner frukt, i motsetning til et kilo druer og mandariner ol når jeg først er i gang slik jeg gjorde før.

Carisma sa for siden:

Hvis man kun ser på dette som en quick fix, og går tilbake til å leve som man gjorde før kuren så snart man er ferdig, så bør man nok ikke kaste bort mer tid og penger på det. Det var jo den såkalte virkelige verden som bragte en dithen at en kur var nødvendig... :rolleyes: Hvertfall for min del... Jeg kommer aldri til å gå tilbake til et såkallt "vanlig" kosthold. Dette er min virkelighet, i større og mindre grad.

Appelsiner spiser jeg veldig lite av, men fyser jeg på det, så hiver jeg noen skiver i en mugge vann og lar det stå en times tid. Risgrøt tåler jeg ikke, fordi det har for mye karbohydrater, dermed er det helt uaktuellt å tenke tanken engang. På samme måte som de laktoseintollerante må unngå sånt, må jeg også det, og det må man bare leve med. Og biola og musli... Jeg lager "youghurt" av rømme, litt fløte, litt søtning, vaniljedråper og bringebær. Oppi den putter jeg hakkede nøtter og soyaflokker. Smaker musli det hvertfall. Rømmen kan sikkert byttes med biola naturell, så blir det bringebærbiola :D
Jeg bare tar disse eksemplene for å vise at man trenger ikke se svart hvitt på ting. Det handler om å endre tankesett, og det handler om å ville og ikke minst tørre å tenke, være og handle annerledes enn man har gjort så langt. :o

Maimor sa for siden:

Jeg har vært i ketose siden tirsdag forrige uke, altså i 10 dager. Og hittil har jeg ikke savnet en ting! Eneste var lomper, men det har jeg løst ved å lage eggelompe ut fra frokostpannekake-oppskriften.

Og dette altså fra en overspiser med sykelig hang til sjokolade og chips!

I dag var jeg på McDonalds og kjøpte mat til hele familien før jeg selv dro hjem og spiste min hjemelagde blomkålsuppe. Jeg hadde ikke lyst på noe faktisk, selv om jeg godt kunne kjøpt salat eller bare spist kjøttet uten brødet!

Skautrollet sa for siden:

Jeg savner havregrøt med banan. Og noen ganger yoghurt. Og en sjelden gang Freia Melkesjokolade... Den tør jeg vel aldri smake på igjen;)

Carisma sa for siden:

Du kommer i såfall til å bli negativt overrasket :) Den er FRYKTELIG søt når man er avvent fra sukker! :eek:

screwball sa for siden:

Føler egentlig ikke jeg savner noe i større grad, har hatt skikkelig sug et par ganger og samlet opp de tingene jeg har savnet til mine planlagte sprekker.
Men til min store overraskelse så har ingen av de tingene smakt så godt som jeg hadde sett for meg at de skulle gjøre, og så har konklusjonen vært at det tross alt ikke var verdt det.

Men det jeg savner på generell basis er:
Wienerbrød, spesielt wienerpekan. Men det hadde jeg nesten aldri samvittighet til å spise før lavkarbo heller.
Donuts
Pizza (først og fremst á la Peppes og Yonas' Manzanillo (lokal tromsøpizza som er kanongod) men suget etter dette har gått gradvis over og er egentlig kurert nå).
Kaffe Latte/Mocha (men har espressomaskin hjemme så har ingen unnskyldning/forklaring på hvorfor jeg ikke lager selv med fløte).
Ostepop (begynner å bli lovlig lei bacongull nå)
Likører som Baileys og Dooleys
Sambuca
Risengrøt
Brødskive med banan og majones (!)

Egentlig så er de verste sugene kurert etterhvert som jeg ser hvilke enorme helsemessige gevinster det har gitt meg å legge om kostholdet, og ettehvert som jeg har funnet gode alternativer, og jeg innser at de gjør at jeg kan spise med god samvittighet istedet for å skjemmes over hver bit som finner veien inn i munnen.

Wilma sa for siden:

SUSHI- det må liksom være ris under for at det sakl være godt!!!!

arkine sa for siden:

fersk grovbrød med gjeitost , uansett hva slags erstating en lager av brød ,kommer en ikke i nærheten av fersk grovbrød ,,, sukk

Carisma sa for siden:

Nei, takk og lov! :eek: beste kuren mot brød og gjærbakst sug er å jobbe i bakeri/bakeriutsalg. :lol: Etter det klarer jeg nesten ikke synet av brød og boller, og hvertfall ikke lukta!

LineJM sa for siden:

Enig med Wilma: bare sashimi blir litt kjedelig i lengden....
Fant en oppskrift på lavkarbo reke og nori ruller. Kan sikkert variere dette etter hva slags fisk du liker:
170 g små kokte reker
1 ss majones
1 vårløk, finhakket
2 noriark(?heter det det på norsk?)
1/4 agurk uten frø i tynne staver
1 ss ristede sesamfrø
Rekene må være godt avrent, bland dem med majonesen og vårløken i en liten bolle.
Legg ett noriflak flatt, ha på halvparten av rekeblandingen ca 2,5 cm fra kanten nærmest deg.
Legg halvparten av agurken jevnt ved siden av rekene.
Strø over halvparten av sesamfrøene.
Rull sammen ganske stramt for å pakke inn fyllet.
Gjenta med resten av ingrediensene.

La rullene hvile et minutt for å sette seg, med en skarp kniv kuttes hver rull i seks biter. Pynt gjerne med sesamfrø...

Dette er fra The low-carb gourmet av Karen Barnaby. En bok full av gode ting

Vekt 76 sa for siden:

Jeg savner grovt brød med makrell i tomat og et glass melk til...

Skautrollet sa for siden:

Ja, jeg kom til å smake en slurk lettmelk her om dagen, usj så søt den er!

Eilan sa for siden:

Noen ganger: Freia melkesjokolade. Men det går over :D

Anne sa for siden:

Jeg savner en god pastarett i ny og ne...og av og til en bit pizza:p
Tenker på dette som noe jeg liker å spise.

I tillegg så kommer alle disse "fyse-på-greiene", men det er bare de gangene jeg har vært ute av ketose....etter bursdager og sånn:o Ikke så ofte faktisk.

Wienerbrød
Is
eller noe udefinert...bare det er noe søtt
...men tenker ikke på dette som savn på samme måte som feks en pastarett.

Anne sa for siden:

Takk for tips, Lokkebiff men det er faktisk pastasom i spagetti:o Lager av og til divere pastatilbehør og bruker feks blomkål eller squash, men....blir ikke helt det samme.

Skal nok tenke ut noe til jeg er ferdig med ketoseperioden...Da skal jeg kose meg med bare litt pasta:p

Jeg har også bestilt "Salat Bolognese" på kafe....Det hadde de ikke servert før, men den kom på menyen:D Byttet pastan med en salat under Bolognesen og masse olje og Parmesan over...Deilig.

Anne sa for siden:

Waw...takk. :suss:Har du smakt den?
Må den bestilles på nett eller er det noen butikker i Oslo feks som har den? Vet du?

lokkebiff sa for siden:

Hakke peiling og hakke smakt...
Jeg bare visste at det fantes og måtte hjelpe Anne litt vettu :love:

lokkebiff sa for siden:

Nei... :o
Men jeg har hørt at de er veldig kundevennlige der nede,
de skriver f.eks "presang" på leveransen for at du skal slippe unna toll, frakt eller noe i den duren.... (husker ikke helt :rolleyes: )

Anne sa for siden:

Kjekt det, men det koster 0ver 200 kroner å få sendt to pakker...litt dyr pasta, men sikkert verdt det:)

lokkebiff sa for siden:

Da er det kanskje en idè å gå sammen flere om bestillingen, eller/også bestille MASSE samtidig!! :D

Anne sa for siden:

Ja,kan hende. Jeg sjekket ikke hva frakten kom på hvis det ble bestilt enda mer....Bare at det var ca 200 kroner for opptil 1400 gram...og hver pakke veier 450 gram...Kan bestille tre pakker da...Fortsatt litt mye. Totalt 350 kroner for tre pakker. Blir 115 kroner pakka godt og vel...:cool:

Vel...er behovet stor, så er jo ikke det så dyrt kanskje:p
Skal sjekke pastaen på helsekosten og hos Fedon....

lokkebiff sa for siden:

Det er derfor de er så elskverdige der nede, etter det jeg har hørt,
at de skriver at det er en "presang" for da slipper du å betale frakta :cool:

Anne sa for siden:

Ja vel...Tror du det? Frakta må vi vel betale...Men kanskje det er toll/mva du tenker på?

lokkebiff sa for siden:

Uff, jeg vet ikke.... :o
Skriv en mail til dem å spør!?

Fant dette:

Anne sa for siden:

Takk, Lokkebiff...det er nok tollen ja...:)

solanolsen sa for siden:

Jeg savner frukt jeg...

LineJM sa for siden:

Jeg óg, men trøster meg med avocado. ;)

Bee sa for siden:

Ooooo!! Jeg har jo avocado i kjøleskapet. løper og henter

LineJM sa for siden:

Er tom for de grønne herlighetene....

achillea sa for siden:

Det egentlig få ting jeg savner.

Mine få utskjeielser i disse månedene jeg har gått på ketolyse, har stort sett bestått av risengrøt og pizza. For meg ser det ut som kroppen tåler greit 1 porsjon risengrøt m/sukrin og 1-2 stykker pizza uten jeg går ut av ketose.
Snop frister ikke, men savner av og til litt frukt. Frosne bringebær nå om vinteren er ikke helt det samme.

scartz sa for siden:

Lys, krønsjy, nystekt baguette :D

Schnupsiii sa for siden:

mmmm :ja: og med hvitløkssmør :D

Savner ellers ikke noe særlig.. Jo, kaffe mocca :)

Sønnen min likte ikke en bit marsipan med sjokoladetrekk og jeg tilbød meg å spise den for han. (snill mamma, vettu :rolleyes:) Den var utrolig søt!!! Så hvis det er sånn godteri smaker, så er jeg glad jeg slipper å spise det for å si det sånn :)

scartz sa for siden:

jaaaa hvitløksbaguetter :sikle:
Mocca skal du vel klare å lage lavkarbo :D Drikker en latte en gang i blant på skikkelige kaffesjapper uten å falle ut av ketose.. bruker nok mye h-melk/fløte, samt du kan velge om du vil ha med eller uten sirup.

Schnupsiii sa for siden:

Har litt problemer med det der...."en gang i blant".... Det har en tendens til å bli litt ofte for meg :o
Så får nok heller lære å leve uten. For kaffe latte er ikke så godt, er sirupen som gjør susen for meg :D
Men takk for tips! :)

Carisma sa for siden:

Kaffelatte med 3 suketter i smaker helt likt som kaffelatte med hasselnøttsirup! Syns jeg... :ja:

nøtta sa for siden:

det er jo bare å ta sukkerfri sirup, like sunt/usunt som sukketter. jeg drakk latte med sukkerfri hasselnøtt i dag naaaam

nøtta sa for siden:

de har sukkerfri sirup på de fleste kafeene rundt forbi.

scartz sa for siden:

Har de? Det har jeg aldri hørt om!!

smilefjes sa for siden:

Jeg savner ikke så mye. Men det hadde vært deilig å kunne spise appelsiner. :)

Schnupsiii sa for siden:

Da er det vel en liten sannsynlighet for at det må sjekkes nærmere ut neste bytur :D

Linn H sa for siden:

potetgull :sikle:

Får ikke til de teite ostechipsene :hylgrine:

lokkebiff sa for siden:

Prøv med lett-ost. Da garanterer jeg at du får til :ja:

Linn H sa for siden:

skeptisk..........men ok i will give it a try! :snill:

lokkebiff sa for siden:

:spent: :spent:

Linn H sa for siden:

Må bare huske å kjøpe LETT...pjuke.....ost :lol:

lokkebiff sa for siden:

Hehehehe, ja plutselig et lettprodukt liksom... :rolleyes:
Jeg har alltid en lett-ost i kjøleskapet, og den brukes kun til chipslaging :ja: De blir såååå crispy :sikle: Og husk nå for alldel å krydre!! :ja:

Linn H sa for siden:

hadde vært veldig fint å få det til......siden jeg av og til havner på potetgullkjøret! hehe:D

lilleklompen sa for siden:

Gratinerte poteter savner jeg... det er bare noe av det beste jeg vet. Og så er det pizza....

Man må vel lide for skjønnheten:geip:

scartz sa for siden:

Nice, det skal jeg prøve! Prøvde meg med vanlig fet ost, funka ikke.. de ble ikke crispy :S

Bee sa for siden:

Egentlig har jeg kommet fram til at jeg ikke savner en dritt. :D

Perdita sa for siden:

For det meste savner jeg veldig lite. Jeg har noen ville kakefantasier i blandt, men jeg savner de ikke sånn i hverdagen, og det syns jeg er det mest fantastiske med denne kosten! Det jeg derimot kan kjenne et lite savn etter er nybakt grovbrød (hjemmebakt) med masse smør og brunost! Et stort kaldt glass melk til det... Himmelen ;) Men som sagt så er det mer på fantaseringsstadiet, og veldig lite på "må ha-stadiet"...

Grovsnus sa for siden:

Led meg ikke inn i fristelsen-
Jeg finner vegen selv.

Grovsnus

Coockie sa for siden:

Okay. Her er en liten liste...

• Eplejuice
  • Ananas
  • Øl (les. Guinness)
  • Hveteboller
  • Melkesjokolade
  • Pommes frites
  • Pizza
  • Pasta
  • Brunost
  • Potetgull
  • Pitabrød og tacoshell
  • Sjokolademelk/Kakao
  • Knekkebrød
  • Honning
  • Råstekte poteter
  • Havregryn

Har prøvden del erstatninger, men jeg syns desverre ikke noe har vert spiselig enda.

Fumle sa for siden:

Jeg har savnet en del ting, men har nå funnet gode erstatninger så nå er det egentlig bare et fjernt minne! hehe.. F.eks lavkarbo tortilla, pitabrød og fløtegrøt istedet for risengrynsgrøt! :sikle:

Ellers så savner jeg den gamle frokosten min som bestod av en banan og et glass iskald skummet melk!!!! Har aldri vært noe særlig glad i å spise mat på morgenen så det har vært den største omstillingen!

Ellers så har jeg det VELDIG bra med denne livsstilen :D

trillian78 sa for siden:

Ser at jeg skrev et innlegg i denne tråden for et år siden. Og mange av de tingene jeg skrev opp den gangen har jeg ikke tenkt på på mange måneder. Det var litt deilig å oppdage.

Men et stadig tilbakevendende savn er kikerter. Jeg blir helt koko av å tenke på kikerter om dagen :o Herreguuuud, jeg har lyst på kikerter! Særlig i form av hummus :sikle:

Charlott sa for siden:

Brunost! Nystekt brød med brunost.....................

Cornelia sa for siden:

Åh dette høres ut som meg... jeg ELSKER potetgull (desverre) og er det noe jeg sprekker på så er det som regel potetgull eller pizza... :o

Dette er faktiskt de 2 tingene jeg savner aller mest, også saltlakris, hvitløksbrød og kinamat med ris:)

Ellers er det faktiskt forbausende lite jeg savner.

Lillevoff sa for siden:

Det er faktisk veldig lite jeg savner. Og det jeg savner, klarer jeg stort sett å leve med.

• Kikerter og bønner
  • Skikkelig tjukke og myke cookies
  • Hveteboller
  • Tortillalefser

Linn H sa for siden:

Morsomt at denne tråden kom opp siden jeg er på potetgull og klementinkjøret...min store last! Så da er det på butikken for å kjøpe lettost igjen! Det er faktisk en god erstatning!

Ha en god LAVKARBO helg alle sammen! :heia:

Tinkelpinkel sa for siden:

Frukt, gjærbakst, cultura jordbær, årntlig sjokoladekake (må være den jeg lager selv..)og kaffe mocca. Men det går greit allikevel. Venter bare på å få melkeskummer i posten, så kan jeg lage mocca'n sjæl, med begrensa karber.

Smiley123 sa for siden:

Hva jeg savner: One word. Chips (eller potetgull som noen sier). Jeg kunne levd på chips hvis det hadde vært mulig og jeg savner det veldig. Særlig de med rømme og løk. Eller riflet med salt og pepper. Eller med biff-smak. Eller...jeg savner dem alle sammen!

Og det finnes ikke noe tillatt snacks som ligner en gang, spør du meg. Oste"chips" er ikke noe for meg og baconsvor skjønner jeg ikke at noen kan få ned, hardt som bein og smakløst som det er. Jaja, det er godt vi er forskjellige.

Gracella sa for siden:

Det lager jeg fra tid til annen.... det skal vel gå bra på lavkarbo (Lindberg) ??

Lager den helt enkel, skyller ertene, moser de med stavmikser sammen med litt hvitløk, olivenolje og sitronsaft....mmmmmm:)
Serverer varm til en middag eller kald til dip/snack.

crystall sa for siden:

Skulle aldri ha klikket meg inn på denne tråden nei!:eek::eek:

Har ikke drevet på så lenge, så det er ikke så mye jeg savner enda.... Men mammas hjemmelagde pizza var vanskelig å si nei til her en helg!
Også savner jeg ett stort glass iskald oboy til ett stort stykke banankake:rolleyes:

Men bortsett fra det har jeg det greit!:D

Cherry sa for siden:

Frukt. Bananaaan, banan som begynner å bli litt brun!!

crystall sa for siden:

:eek::eek:

knis

trillian78 sa for siden:

Joa, går fint på Lindberg. Men lever ketogent serru. Så jeg får ha den hummusen til gode til jeg en gang i en fjern fremtid skal leve på vedlikehold. Da vil jeg nok gjøre litt rom for bønner og slikt.

kveita sa for siden:

en del, og spesielt i disse pms dager!!

• hjemmelaget pizza og pepsi max.
  • hjemmebakt brødskive med ost, skinke eller makrell til kaffen, til frokost.
  • frukt!! spes druer og epler, sammen med hasselnøtter!! nydelig, og litt yoghurt. vurderte faktisk sterkt å gå over til lindberg for et par dager siden grunnet dette..
  • saftig varm sjokolade kake med rennende lunken glasur og myk vanilieis... spes 1 uke i mnd. :)

Vettel sa for siden:

Savner ikke noe egentlig. Men pleier å innbilde meg sånn ca. lørdager (har høyere inntak av kh da) at jeg savner rundstykker med smør og ost, sjokolade croissanter, potetgull, pasta, etc. Men så spiser jeg det og like skuffa hveeeer lørdag! hehe! Praktisk!

Men øl er det eneste jeg virkelig kunne ønske var ok!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.