< Tilbake til oversikten

Sliter i motbakke for tiden

achillea sa for siden:

De siste 2-3 ukene har vært et slit når det gjelder motivasjon. Følels hele tiden som kroppen jobber utrolig hardt for å unngå videre vekttap.

Perioden opp mot jul da jeg startet med ketolyse, gikk jeg fint ned. I julen levde jeg mer generell lavkarbo (<60 KH/dag) i 2 uker og gikk opp 1 kg. Etter at jeg strammet inn for å gå over på ketolysekuren igjen har jeg kun tatt av 1/2 kg på 2,5 uke. Har vært i ketose hele tiden og ingen utskjeielser.
Kjenner stor forkjell på treningene også. Første uken etter nyttår, var jeg helt duracell på step-treningen, mens etter innstramingen er treningene utrolig tunge igjen. Tydlig at det ikke finnes noe ekstra lett tilgjengelig energi i muskelaturen å jobbe med.

Har prøvet å kutte ut kjente partystoppere, men har brukt litt nøter i forbindelse med lunsj-salaten. Dette er det neste som ryker.

Er det noen andre som har opplevet slike perioder og har noen rpd og tips å komme med?

Megvel sa for siden:

Få se meny! :D
Og spiser du nok fett? Vitaminer? Graviditet?

achillea sa for siden:

Denne er studert nøye og endringer er allerede gjort på basis av rådene her. Det er mye derfor fustrasjonen øker også.

achillea sa for siden:

Gravid er jeg ikke!!! :)

Etter at jeg hadde en opprydding i kosten etter nyttår og gikk på med nytt mot på ketolysekuren har kosten normalt sett ut som dette:

Frokost: variert litt mellom Oopsie-rolls med kjøttpålegg, ost og paprikaringer, middagsrester eller osteskiver, skinke og 2-3 cherrytomater i ukedagene.
I helgen blir det egg og bacon.

Lunsj: salat bestående av salatblader, 1-2 ss paprika, 1-2ss nøtter ristet i olje, løk, litt tomat og stekt sopp. Dressing pesto (prøver å få mest olje) eller olje. Av og til hvitløksdressing eller remulade, for smaken. I tillegg har jeg tunfisk, egg, dagens kjøtt eller fisk på siden.

Middag: varierende kjøtt eller fisk. Det blir en del kjøttdeigretter, kylling, koteletter, laks, fiskesuppe eller som i går ferske reker, nam....
Tilbehør bestående av diverse grønsaker eller salat - de vanligste er brokkoli, blomkål, store mengder sopp, løk, paprika, squash, cherrytomater og aspargestopper. I tillegg har jeg seterrømme, olje eller smør til for å øke fettprosenten.

Mellomnåltid har mye blitt noen osteskiver eller litt nøtter, siden det er det som er alternative på jobb. Hvis jeg blir fysen på noe om kvelden lager jeg meg ofte 1 brett med ostechips. En sjelden gang har jeg Bacongull.

Tar vitaminene og drikker min. 2,5 liter med vann til dagen. Utenom drikker jeg vel 2-4 kopper kaffe og tilsvarende med grønn te om dagen. Drikker kanskje 1 liter med sukkerfri brus i løpet av hele uken.

Trener 3, 5 time i ukene (step, aerobic og turn) + at jeg går omtrent daglige turer med hunden på ca 30min.

Har spist litt sukkerfri sjokolade, men ikke i store mengder. Det lille jeg kjøpte er nå oppspist og jeg vil heller ikke kjøpe noe nytt på en god stund.

Wilhelmina sa for siden:

Jeg har også sånne perioder der jeg stopper opp, også plutselig så går jeg litt ned igjen. Men noen ganger så har jeg blitt smalere i midjen selv om jeg ikke går ned, er liksom kroppen som tilpasser seg de nye kiloene før man går ned igjen. Jeg bare fortsetter å spise på ketolyse kuren, så går man ned. Så kan man jo øke forbrenningen med å gå en liten tur osv...

Kristin_B sa for siden:

Du trener jo temmelig mye da!! Jeg ville tatt mål og sett om jeg hadde krympa i cm hadde jeg vært deg!! Meget mulig det er muskler på tur?!
Oi!! Nå så jeg at du har tatt av 30 kg!! imponert :heia::heia: Når tok du de første kg? Etter 30 kg så er det vel ikke rart om kroppen må ha en pause for å tilpasse seg litt!! Så bare stå på, og for all del: ikke glem hva du allerede ha oppnådd!!! :heia:

Fungirl sa for siden:

Signerer Kristin B her, du har tatt av mye og det er dessverre ofte at de siste kg sitter hardest, tror hvis du gir det litt tid så løsner det.
Du går jo ned, selv om det ikke er i det tempoet du ønsker :)

Masse lykke til :)

luringen sa for siden:

når du går ned så mye som du har gjort, så er det vel helt logisk at krioppen trenger tid ja. Stå på, nyt kostholdet ditt og tren passelig så skal du se det komme igjen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.