< Tilbake til oversikten

Hvor mange måltider spiser dere?

Schmoopy sa for siden:

Hvor mange måltider spiser dere om dagen?

Og hvor lenge har dere holdt på?

nøtta sa for siden:

altfor mange :p type 6-7.

Det kommer ann på hva slags kostholdsfilosofi man følger, hvis man følger fedon er det mye viktigere med hyppige små måltider for å holde forbrenningen i gang. På ketolyse derimot kan du la det gå lenger mellom, men som hovedregel bør man ikke spise sjeldnere enn ca hver 4 våkne time.

Schmoopy sa for siden:

Noen her skrev det var en myte...
Og (iallefall på ketolyse) vil man forbrenne hele døgnet

magdalena sa for siden:

På ketolyse spiser du NÅR du er sulten. Kroppen vil forbrenne fett uavhengig av hvor ofte du spiser,bare spis nok fett. Så enkelt er det;)

Kitt sa for siden:

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!:heia:

Men, det skal helst ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert måltid!;)

GKS sa for siden:

pirker i meg noen små tygger med frokost... deretter spiser jeg 2-3 måltider alt etter som

Trudeh sa for siden:

Har holdt på siden midten av okt.08, og jeg spiser når jeg er sulten. Dvs. noen ganger dropper jeg frokostkl 07.00 er det ikke alltid jeg er sulten), jeg spiser alltid en form for salat til lunch(mellom kl. 11.00-12.00), så spiser jeg middag (ca kl. 17.00).Noen ganger spiser jeg litt kvelds men det beror på middagen. Jeg merker godt om den er for fettfattig, da blir jeg ofte sulten på kvelden.
Er middagen god og fet blir jeg ofte ikke mer sulten. Til kvelds kan det bli et kokt egg med litt smør på eller litt ost og skinke.:D

Fungirl sa for siden:

Holdt på siden mai og spiser to ganger for dag
Maks tre + noen mandler sammen med ketolysetabletten på morningen :)

Nitja sa for siden:

Spiser to måltider om dagen, lunch og middag.
Er i min 3 uke nå..

Pearl sa for siden:

Har holdt på ca. ett år. Spiser når jeg er sulten. Som regel blir det 2 av og til 3 måltider om dagen. :)

Minni1 sa for siden:

Spiser mellom 3-5 ganger.
Er i 3 uka nå

QueenConnie sa for siden:

her var det mye forskjellige svar!

jeg spiser ALLTID frokost, lunsj, middag. og MULIGENS, kanskje kvelds, viss jeg ikke har nok fett i middagen.

lønsjen kan bli skippa noen ganger den også!

Veggpryd sa for siden:

Jeg spiser oftest 2 (lunsj og middag), men noen ganger spiser jeg frokost også. Det hender det blir litt snack på kvelden. Da tar jeg nøtter eller ost/salami rull eller noe middagsrester.

Når det er tid for lunsj på jobben bestemmer jeg selv. Jeg spiser ikke kl. 12:00 hver dag, men jeg spiser når jeg er sulten. :)

screwball sa for siden:

1. Frokost, lunsj, middag, kvelds...

MaHa sa for siden:

Spiser helst alltid :)
Alltid frokost, lunch og middag. Gjerne noe før middag da jeg som regel spiser den ganske sent, evt litt kveldsmat

Stellamor sa for siden:

2-3 ganger om dagen.
Holdt på siden oktober.

Wilhelmina sa for siden:

Vi spiser to måltider om dagen. som regel lunch og middag.

Photobscura sa for siden:

Alt fra to til seks ganger. Det avhenger litt av tid og form. Men prøver å holde en dag "ren", altså om jeg spiser fettrikt fra starten av, så holder jeg meg til det resten av dagen, og da blir det som regel ikke mer enn to tre måltider. Det blir gjerne sånn at jeg spiser mye feit mat de dagene jeg ikke har så god tid.
Når jeg har bedre tid, så blir det mindre fett og litt mer langsomme karber, og da kan det blir opp til seks måltider om dagen.
Så lenge dagene er gjennomførte, så er dette egentlig helt genialt for meg. Blodsukkeret er alltid superstabilt, og jeg holder meg mett, og går litt ned i vekt også :)

Lizzi sa for siden:

Tenker ikke over hvor mange måltider jeg spiser, spiser når jeg er sulten (prøver). Noen ganger er det mange, andre ganger er det få.

Synes det var ganske vanskelig i begynnelsen siden jeg var så drillet i 5 måltider om dagen. På jobben er det også mange som spiser i friminuttene, måtte tenke meg grundig om en dag om jeg var sulten eller bare skulle spise fordi "alle" andre gjorde det.:confused:

• vi har gratis frukt.... klementiner lukter bare sååå godt....

Jabba sa for siden:

Jeg spiser som regel 4 måltider - frokost,lunch, middag og kveldsmat.
Jeg har holdt på siden november - 08

Cammis sa for siden:

Er det hver 4 eller 6 våkne time man skal spise. Virker som det er litt uenighet om det???

turbokano sa for siden:

3 ganger om dagen de dagene jeg ikke trener,4 ganger de dagene jeg trener.

sma sa for siden:

Man skal spise når man er sulten, men det bør ikke gå mer enn 6 timer mellom hver gang man spiser. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.