Jeg var på helsekost butikken Life i dag. og gud! jeg fikk totalt sjokk!
det var jo 38,7 karber i en nutrilett bar?
dette ødelegger HELE dagsintaket ?
har noen døtti ut av ketose pga disse?
spørsmål nummer 2: på en lørdagskveld, (som bartender) løper jeg 9 timer i strekk. og ja, jeg har hatt skrittteller, og jeg fikk 74 000 skritt på en vakt. :eek: da var det RIMELIG mye å gjøre. på en "normal" vakt har jeg mellom 30-40 000 skritt.
ødelegger det hele greia med en sånn bar da?:confused:
Hvis du går på ketolyse må du nok holde deg til karbene du skal ha, du kan ikke gjøre sånn som vanlige slankekurer gjør, spise mer en dag og mindre en annen dag. Desverre.. :( Poenget er at spiser du for mange karb så faller du ut av ketose - og da kan det ta to-tre dager for deg å komme deg inn igjen..
My pleasure :D
Men du kan jo alltids ta med deg ting på jobb da. Vet ikke hva du brukte å spise før? Er sikkert noe du kan "erstatte" det med? Jeg har alltid vært gla i brød, så spiser litt ketolysebrød og oopsi'er, og det hjelper kjempemasse. Er litt mer avvent med brød, må liksom ikke ha det, men er veldig enkelt å heller ty til det enn å sprekke da :)
Ja Nutrilettbarene er bare sukker, så de bør du holde deg unna. Men Fedon sine er vel akkurat i godkjent-grensa.... Inneholder ikke de rundt 10-12gr da?
Atkins er klart best, med sine 2gram :D Men skal jo EGENTLIG ikke brukes på Ketolyse da... :rolleyes: Selv om JEG gjør det innimellom. Bedre enn ingenting når man er sulten :)
Jeg har spist 1/2 til 1 Atkinsbar daglig, jeg har ikke gått ut av ketose og den bar`en gir meg virkelig følelsen at jeg også kan unne meg noe "snop", så for meg fungerer det utmerket! :-)
Jeg er ikke så god på netthandel ennå, så om du hadde hatt en nettadresse så hadde det vært flott!! Og hvor mye bestiller du for av gangen? under 200kr?
Eventuellt... er det noen som har erfaring med hvor det er billigst å kjøpe disse? På helsekost? eller på butikk?
Du må nok triple det tallet ja... 30 +/- i følge Lindbergs nettsider
Om man MÅ spise barer så er Atkins sine de beste når det gjelder sammensetning og antall karber.
Men være OBS om vekttapet stanser opp. Da er baren det første man bør kutte.
Jeg spurte i en annen tråd, men har ikke fått svar;
Bestiller dere virkelig derfra? Nå jeg var inne for å legge inn en bestilling så ble det flere hundre kroner i porto! DET syns jeg virkelig ikke det er verdt.. :(
Min erfaring er at de er dyrere på helsekosten enn i butikk. Siste erfaring er at jeg kjøpte to på meny for 27 pr stk. Jeg så samme dag på en helsekost i samme senter at de kostet 36 pr. stk. (!). Husker ikke hvilken helsekost det var, det er i colloseum senter
Eg bestiller derfra ja, men har bare gjort det en gang.Verken lavkarbopikene eller lavkarbocafe har noen av produktene eg ønsker meg så da blir utlandet alternativet.
Dialife skriver på pakken at den innholder mindre enn 200 kr i varer slik at man slipper tollen og frakt må man jo betale uansett :)
Eg betalte litt over 100 kr i frakt og synes det er greit eg da :)
Hvor mye kjøpte du da (vekt)? Jeg tenkte jeg skulle bestille mama lupes tortillas der, men legger jeg i 2 stk i handlekurven så blir portoen 194,- Og det kommer da i tillegg til det jeg kjøpte. Altså totalt 282,- for to pakker lefser. DET betaler jeg ikke altså! :mad:
Har selv kjøpt Atkins i dag for å nyte litt "sjokolade" i helgen, var kjempe godt :).
Men jeg fant en annen sjokolade på Meny, som jeg lurer på om dere har hørt noe om. Heter sukkerfritt melkesjokolade, står at det er 56 g karbohydrater, men sukkeralkoholer er 49 g, og da blir det vel 7 g. Er denne trygg å spise?
Jeg ville ikke spist den. Den inneholder jo over halvparten av dagsbehovet av karber, og så lenge du følger ketolyse så må du nok holde deg unna dessverre.
Dæven så mange barer du spiser da.... håper det var en stund i mellom disse bestillingene da :lol:
Har liksom ikke turt å bestille fra utlandet jeg men kunne godt tenke meg å teste ut noen andre varianter enn de som finnes her. Noen forslag på hva jeg bør bestille? :o
Denne sjokoladen er søtet med maltitol som er lakserende (dvs kan by på hyppige dobesøk eller oppblåst mage hos mange, veldig individuelt) og du bør derfor ikke spise så mye av den.
Disse sjokoladene er vel ikke akkurat anbefalt på ketolyse men i og med at en plate er ca 75g eller noe sånt tror jeg og det er 7g karbo pr 100g blir det ikke mange karbene på noen få ruter.
jeg spiser sånn sjokolade, har alle hjemme, både mørk sjokolade, mandel og vanlig. Den mørke har bare 2kh pr stk, så den er mye greiere å spise om du ikke klarer å slutte. jeg tar de bitene jeg skal tillate meg å spise, så har jeg pittesmå skåler, og deler opp i små små biter, da spiser jeg ikke opp alle engang. Og fortsatt ligger en del av sjokoladen i skapet liksom :) Selvfølgelig skal man ikke spise mye av dette, er egentlig ikke anbefalt i det hele tatt, men når min kjære spiser sjokkis og kjeks osv må jeg også ha litt å kose meg med så da blir det denne og evt noe annet som er helt fritt for karber. Jeg tåler alt av maltitol så..:p
Hehe :D Jeg og gubben deler da... Men de har en del mnd holdbarhet, så de blir ikke akkurat spist på ei uke :p Men jeg kan noen ganger spise 2 om dagen, også kan det går en uke uten at jeg spiser en eneste en.
Jeg bruker de både hvis jeg vil ha noe søtt, og hvis jeg ikke har mat tilgjengelig etter trening og sånn :) Bruker de ogå hakket i en kake noen ganger :p
Haha det lurer jeg også på Carisma! Men hvilke smaker liker dere da? har bestilt en atkinsbar for noen uker siden på lavkarbopikene, men har ikke turt å smakt på den enda..:p
Hvordan i alle dager kan dere mene at atkins sine barer inneholder bare 2 karber?? For kjøpte en på ica i går og den var det borti 20 karber pr bar.... Så tok litt i går og litt i dag og har spart litt til i morgen ;)
Hæh? E ny her å skjønne jo ikke så mye enda. Ska man trekke fra sukkeret?? :confused:
Kjøpte en Active Life caramel high protein bar idag, som æi tenkte æi kunne ha til nøden ble for stor..
Der stå d: Karbohydrater 17,6 hvorav 15,7 sukker..Å da blir d jo ikke mange karbiser igjen akkurat..? Fatte ikje..:o
Du bør kjøpe Atkins sine.
Du skal ikke trekke fra sukkeret, men sukkerALKOHOLENE. Da står det isåfall på de, feks 18 g karbohydrater, hvorav 17 sukkeralkoholder. Da kan du trekke det fra, og altså stå igjen med 1 karbohydrat. Så om det er 17,6 g karbohydrater der 15,7 g er sukker (og ikke sukkeralkoholder? Du har lest rett?), så ville jeg ikke spist den ;)
Hei Elian
Nå har jeg også bestilt på ebay, og godt fornøyd med det. Kan jeg spørre deg om du har noen favoritt-selgere. Ser at du har fått en mye bedre pris enn meg. Jeg kjøpte 20 barer inkl 12 dollar porto til litt over 300. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.