miss_chica sa for siden:
Har lest mye om at folk ikke går så mye ned i vekt denne uka, for det er da kroppen omstiller seg til en ny levemåte? stemmer dette?
hvor mye gikk dere ned på deres 3 uke?
miss_chica sa for siden:
Har lest mye om at folk ikke går så mye ned i vekt denne uka, for det er da kroppen omstiller seg til en ny levemåte? stemmer dette?
hvor mye gikk dere ned på deres 3 uke?
QueenConnie sa for siden:
jeg er bare på uke 2 :p og går ned sånn ca 300g om dagen!!
så er spent på uke 3 :)
Kakeåndsen sa for siden:
Jeg gikk ned 1,8 kg 3. uka:)
Gikk dog opp 0,6 kg i 2. uka.
Nitja sa for siden:
Ikke fullført uka enda men måtte på vekta igår og se og den har gått ned men ikke så mye som de andre ukene..
Men nå har jeg gått ned 5 kg tilsammen på uke 1 og 2 da så jeg kan vell ikke forvente samme nedgangen hver uke :-)
Misty sa for siden:
Er midt i tredje uken nå, spent på å se vekten.
Schmoopy sa for siden:
Jeg gkk opp og ned rundt det opprinnelige vekttapet fra uke 1 og 2, men kan se ut som det endelig løsnet litt de siste dagene den uka. Hadde veiedag i dag, og har totalt gått ned 400 gram på den 3. uka.
QueenConnie sa for siden:
Åhhh. nå gruer jeg meg til uke 3.
når løsner det seg igjen da?
lura sa for siden:
kroppen stabiliserer seg,så jeg syns ikke man skal bli skuffa om vekta slutter å rase.. den vil ikke fortsette å rase,det vil stabilisere seg..eventuelt må man da finne alternativer for å "hjelpe" til..trene,gå tur osv..dette er hvertfall sånn jeg opplever det,man må jobbe for vektreduksjon:)
Misty sa for siden:
Har veid i dag, og gått ned 1,6 kilo til denne uken :)
Skippy sa for siden:
Har unnagjort uke 3 nå, og hadde en uke 3 i høst også. I høst stagnerte det i uke 3, og nå tok jeg av mer enn jeg har gjort noen andre uker. Er visst bare å vente og se tydeligvis. Har ikke følt meg uttafor noen av gangene, egentlig aldri på denne kuren. Men lavkalorikurer derimot..... Aldri mer!
magdalena sa for siden:
Er halvveis i 3. uka mi,men har offisiell veiedag på fredager,så her ble det jaggu opp 600gram. Tror jeg skal sjekke på tirsdag også når 3.uka er over.
Første uke ned 3.5kg
andre uke ned 0,5 kg
Tredje uke opp 0.6 kg
Smultsmurfen sa for siden:
WOW!!! Så flink du er!!! :heia:
Her går det treeeeeegt....:( Har du noen gode tips og råd kanskje? :):)
Misty sa for siden:
Takk.
Har ingen råd egentlig, bare å gjøre som boken sier :ja:
Jeg trodde jeg var helt på feil spor og har brukt de gamle traverene her inne for gode råd og oppbacking.
Hold ut!
safran sa for siden:
Jeg har veiedag i dag, etter tre uker. Og fra å ha gått ned 3.4 kg de to første, gikk jeg OPP 600 g i uke tre. :rolleyes:
Tatis sa for siden:
eg er nå i 3 veke.
gått ned 1,5 kilo første uke og ingenting i 2 og 3 veke,
les i boka at vekten kan stå fast 3 første ukene........
litt trist
Misty sa for siden:
Hold ut alle sammen, det løsner garantert :ja:
bærrgen sa for siden:
Iiiik, jeg er i uke 3 og har stått bom stille siden mandag :( Jeje, det løsner vel etterhvert.
Jeg tviholder på disse løftene om at det løsner snart!! For jeg er også ganske trist på egne vegne for tiden..:nedfor:
Synes ikke vekta rikker seg i det hele tatt, jeg gikk jo ned to kilo med en gang, og dèt var dèt! :( Nå skjer det ingenting mer.. Og jeg er i uke tre..
Men jeg skal ihvertfall holde ut i to uker til, da håper jeg at jeg har sett et penere tall på vekta...:kadetgaar
Cathrine83 sa for siden:
Jeg er på min 3. veke og skal veie meg på tirsdag, men kommer nok til å gå på vekten i mårå å sjekke.
Lizzi sa for siden:
Er i min 3. uke. Hadde en sniktitt på vekta i går ( veiedag mandag) og har gått ned 1,5 kg. :D
ayli sa for siden:
Jeg begynner på den tredje uka med ketolyse i dag. Spennende!
Chunky sa for siden:
Min kone og jeg begynte samtidig 5. januar. Mens jeg gikk ned voldsomt de to første ukene har hun stått bom stille helt frem til begynnelsen av denne uken. Hun slet veldig med motivasjonen, spesielt siden det gikk så raskt nedover for meg. Nå har jeg bremset veldig opp, mens hun har gleden av å se kiloene forsvinne.
Jeg tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar for kroppen å tilpasse seg en ketogen diett. Mens jeg alltid har spist både mye og feil, har hun nærmest blitt mett på en sukett :). Vi har jo spist den samme maten, bare at jeg pleide å spise tredobbelte porsjoner av hva hun gjorde. Likevel har vi holdt forbausende følge i en gradvis vektøkning. To personer er jo alt for lite til å lage noen fornuftig statistikk, men jeg er overbevist om at kroppen tilpasser seg den energien man inntar, men at det er innholdet i maten som avgjør om man går opp eller ned. Kanskje noe av forklaringen på variasjonen i når og hvordan dietten slår til ligger her? Vi har jo alle "mishandlet" kroppene våre med forskjellige typer karbohydrater på hver vår måte. I tillegg spiller selvfølgelig genetikk inn.
Jeg synes derfor ikke det er spesielt overraskende at resultatene er såvidt forskjellig de første par ukene. Det viktigste er tross alt hva man oppnår på lang sikt. Det er i hvert fall viktig å ikke gi opp om resultatene uteblir i starten, eller om ting stopper opp litt.
Lykke til :)
Cathrine83 sa for siden:
Kjempe bra sagt Chunky101 :).
Jeg har selv sagt at målet er å ta av 15 kg til 1.april, har 9,7 kg igjen.
Stå på folkens :).
Tusen takk for motivasjonen!! :blomster:
Supert at du deler av egne erfaringer, de hjelper masse på pågangsmotet!!
Godt å vite at det kan løsne etterhvert, selv om de store resultatene har latt vente på seg hittil... :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.