Dagens nytelse skulle egentlig være vispet fløtekrem med bringebær, men siden bærene var frosne da jeg puttet de i kremen, ble kremen tykk og kald og god i løpet av 2 minutter.
Jeg vispet
1,5 dl fløte med
1 ts splenda
og puttet oppi ca 10 frosne bringebær tilslutt.
Det sjal jeg også. Men ikke før neste helg. Prøver å holde meg unna søtstoff nå de første 2 ukene på Ketolyse :p (selv om jeg såvidt smakte i går, og at jeg har søtstoff i eggerøra til frokosten noen ganger, men det MÅ jeg bare, ellers klarer jeg ikke å spise eggerøre....) :rolleyes:
Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!
Åå, så flink du er! Jeg har holdt meg unna (stort sett iallefall) sukkerfri sjokis og sånnt, men har laga litt kakao m litt splenda noen kvelder.. såå godt! Får se hva vekta sier til det imorgen :)
SPLENDA® er laget av sukralose som er framstilt av sukker, og inneholder ingen kalorier, men er 600 ganger søtere enn sukker. Sukralose ble første gang fremstilt i Storbritannia i 1976, og har vært benyttet i matvarer i snart 30 år. SPLENDA® har gjennomgått mer enn 100 vitenskapelige studier som alle bygger opp under sikkerheten ved å bruke SPLENDA®.
Dette er jo nesten den berømte jukseisen, jo! Den levde jeg på i sommer :rodme:
Men, den versjonen som Mysticalsaga beskriver er absolutt den beste! Egg er viktig her, for da blir man i tillegg litt mett;)
Og! Kanel og vaniljeessens (ikke vaniljesukker!!) gjør det hele bare helt überhimmelskt.
Nei, nå må jeg legge meg før jeg skulle finne på å springe på Deli de luca for å kjøpe kremfløte. Haha.
"Full fres" på hva da? Jeg har hverken stavmikser eller blender. Går det greit med vanlig mikser? har en sånn med små kniver nedi som jeg bruker til smoothie (når jeg ikke er på lavkarbo for det er juice, jordbær og banan. Sukk.......). Kan jeg bruke den til dette, tror dere?
Nehei! Har allerede bommet på en del oppskrifter her inne som IKKE ble som jeg hadde trodd. Så hvis det krever utstyr jeg ikke har, så kaster ikke jeg vekk fløte og bær unødvendig!:D
Magic Bullet'en min er yndlingsredkapet mitt på kjøkkenet. Bruker den nesten hver eneste dag! Hadde en i to år før den plutselig stoppet... Kjøpte en ny SAMME dag. Vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten den!
Om det er en sånn boks med kniver som går rundt, så tror jeg det går bra. Jeg har også en sånn som jeg setter skafte til stavmikseren på, sånn ser den ut:
Og det er den jeg bruker når jeg lager jukseis, med bare staven så får jeg bringebær og fløte i taket og uteover veggene :o
takk takk. da skal jeg prøve meg på dette i helgen. bare så synd at det kan se ut som om vekttapet går fortere uten fløte og rømme og sånn. Men jeg unner meg det innimellom allikevel. :)
Jeg prøvde din versjon, og jeg får ikke fløten stiv når jeg tilsetter det egget. Heller ikke når frosne bær blir heve oppi. Skal den ikke bli stiv kanskje? Putta den i frysen jeg.
Det var ekte fløte ja :) Kanksje ikke sånn kjempelang holdbarhet, men ble kjøpt i går, så den har jo holdbarhet en stund til mente jeg. Får prøve igjen, og hvis det ikek funker med resten av den, fårj eg kjøpe ny.
For meg hadde dette vært 2 porsjoner, og jeg ville hatt 2 egg oppi i forhold til bær og fløte mengde. Regner med det er 400 g i bringebærposen din? Om det er 1 posjon blir det jo ganske mange karber for et måltid.
Oooops. Jeg telte ikke. Sprang og sjekket stiksen. Den var heldigvis ganske mørk. Jeg tror faktisk også at jeg tåler flere gram karbohydrater nå enn ifjor og likevel beholde ketosen.
Hvilken konsistens får isen da? Blir den ikke full av krystaller? Jeg spiser denne isen nesten hver kveld, så det hadde vært praktisk og kunne lage opp noen ekstra porsjoner. Datteren min blir heller ikke veldig fornøyd når jeg setter i gang stavmikseren når hun ser på barne-tv:o
Jeg mener å ha lest her inne en plass at man kan ha gelatin i hjemmelaget iskrem (slik som denne). Da skal det ikke bli iskrystaller og den holder seg myk når du fryser den.
I går lagde jeg slik is med
1 dl fløte
1 egg
1 ts sukrin
en neve bringebær og en en neve blåbær (ca)
Nam nam,mannen min sa at dette egenlig kalles "trollkrem". Dette har han blitt servert av farmoren sin plenty av ganger. Noen andre so har hørt trollkrem?? Hehe
Wrong, trollkrem er tyttebær og stivpiskede eggehviter ;)
(I alle fall i følge min brennsikre mor. Mormor lagde ofte dette til oss kidsa da vi var små. Mmmm!)
Urk? Jaja, jeg skal ikke stå inne for mine smaksløker da jeg var seks sju åtte år gammel, men jeg tenker stadig vekk på at jeg skal prøve å lage det. Jeg kan forsatt kjenne smaken av det i munnen. Vi elsket det i alle fall! Men så elsket vi mormor også, fantastiske kvinnen!
Var de helt frosne de bæra? Og var det nok? En kurv høres jo mer enn nok ut da, men det spørs hvor stor kurven var. Jeg har oppi til det er ganske fast, men litt softisaktig blir den jo. Nå skal jeg jommen lage det! Lenge siden :sikle:
Åhhh... lagde akkurat en porsjon og satte i fryseren litt, siden det så så utrolig godt ut og jeg har slitt med å få i meg både karber og mat generelt siste dagene :o Det får være lov!
Pleide det før, jeg også, men lærte at egg holder seg godt i rom- temp og er da bedre å jobbe med enn kalde egg.
Spiser jo mye egg, da, så gamle/dårlige blir de aldri!:p
Ah, ok. Er i grunn ikke så mange andre steder å ha dem enn i kjøleskapet her.
Du har nok rett, egg er jo naturens mest perfekte preservasjon :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.