Sjekket Peppe's Pizzabunn i dag og for meg ser det ut til at denne kan brukes ? Fint om noen av dere som er seniorer her og litt mer dreven enn meg kan kommentere dette ?
En pose inneholder 500 g, karbobydrater pr 100 gram er 66,8 gram, men kun 2,3 gram er sukkerarter - er det ikke det som teller ?
Mulig at jeg er altfor optimistisk her, men...... :p
Det ante meg nok det ja :D Men - hvordan kan jeg vite det, jeg mener at det er sukkerartene som er viktige og at det andre i karbohydratene da er fiber og alkoholer ?
Du har nok misforstått ! Veldig.....
Sukkerarter er viktige å passe på fordi det er sukker, ikke for noe annet. Men i den store sammenhengen er det antallet karber som betyr noe. Denne bunnen inneholder 66.8 gram karber pr 100 gram vare. Fiber er det ikke mye av.... Det skal stå spesifisert hvor mye fiber det er (de er nemlig allerede trukket fra karbetallet). Det finnes ikke sukkeralkoholer (enklere sagt kunstig søtstoff) i pizzabunn, så jeg skjønner ikke helt hvor du har dem fra.
Som sagt, fremdeles i læreperioden ;) Men takk for oppklaringen, det hjelper meg til å bli flinkere til å tyde merkingen fra de forskjellige produsentene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.