< Tilbake til oversikten

Hva skjer med vekta om man spiser alt man har lyst på en dag?

miss_chica sa for siden:

Hvis man absolutt ikke orker å tenke mat, men å bare spise det man har lyst på...
Regner med at man ikke går opp alt man har gått ned, men hvordan vil det se ut på vekta?
Noen her har vel hatt en deppedag?

Har ikke planer om det jeg altså, bare en tanke som slo meg:)

Nitja sa for siden:

sist jeg gikk på ketolyse så var jeg ute sammen med venniner etter 1,5 uke på dietten og da spiste jeg akkurat det jeg ville hele fredagen + alkohol men på søndagen hadde jeg ikke gått opp et gram jeg hadde faktisk gått ned 2-300 g.
Men det kan ha vært ren flaks så jeg ville ikke tatt sjansen på det igjen nei...

fjanni sa for siden:

jeg går opp med en gang.. trist men sant. ganske mye også fordi kroppen min samler vann som en svamp.

miss_chica sa for siden:

må du slite de kg av deg igjen også, eller forsvinner de når kroppen slipper på vannet?
hvor mange kg går du opp?

LilleM0r sa for siden:

Du faller ut av ketose - og som Torkil sier - det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose igjen for hver gang du går ut!
Og ketolysekuren er ikke en kur for å "jukse" til stadighet - den krever at du er tro mot kostholdet dersom du skal ha resultater.

Og det å spise det man har lyst til - det er vel det som førte oss i dette uføret i utgangspunktet. Så jeg tenker - det er ikke verdt det.

Carisma sa for siden:

Du vil hvertfall gå ut av katose, fordi kroppen fokuserer på å forbrenne andre ting enn fettet på kroppen. Og som regel tar det et par tre dager å komme i ketose igjen (kanskje lenger om man hopper mye inn og ut). Så du kan miste den dagen + 3 andre ved utskeielsesdager.

Jenta sa for siden:

hadde 3 dager slik i jula.. gikk opp 3 kilo!

magdalena sa for siden:

Jeg sier bare en setning.. Det er ikke verdt det!:o
Du verden hvor mange ganger jeg har gått i den fella og hvor mange ganger jeg har angret på at jeg gjorde det.. Det har ikke smakt så bra som forventet,og følelsen etter spisegildet.. Jeg føler meg oppblåst,kvisene kommer,og dagen derpå føler jeg meg faktisk fyllesyk.
[color=#000000][/color]
Det er så enkelt og si dette,men jeg vet når suget kommer så er det utrolig vanskelig og motstå det. Jeg har fortsatt sug,og er midt i en liten depresjon. Men hva vil det gi meg? Ikke et dugg,annet enn dårlig samvittighet for og ha feilet nok en gang.
[color=#000000][/color]
Men altså,kuren er ikke over fordi du har spist utenom den. Kroppen vil samle opp vann igjen fordi lagrene dine fylles opp,du må komme i ketose igjen,og det er det egentlig.. Du går opp i vekt pga kroppen som samler vann,men hvor mye fett du rekker og lagre kommer vel an på hvor lenge du spiser utenom kuren:confused:
[color=black][/color]

Schmoopy sa for siden:

Jeg som hadde som mål å kose meg med kake i bursdagen til lillemann i mars, da første delmål er å holde ut til da, for så å begynne dagen etter igjen...:confused:

Viste jo jeg kom til å komme ut av ketose, men vanskligere for å komme i ketose og igjen...:s

Aylin sa for siden:

hva med å bake en lavkarbokake da???
det er mange flotte oppskrifter her inne og kjempe gode :D

Kitt sa for siden:

Tror ikke den ene gangen i mars er farlig.
Det vi mener er at om man har sånne utskeielsesdager flere ganger i måneden feks. vil det etter hvert bli vanskeligere og tar lengre tid å komme i ketose igjen.
Da burde man velge en annen kur, for det blir ikke ketolyse om man til stadighet sprekker!

Jeg er i gang med min tredje runde på ketolyse og har jo hatt et par sprekker, men kommer i ketose etter 36 timer, akkurat som første gangen!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.