< Tilbake til oversikten

Til dere som er/har vært gravide på Lindberg

Pombagirl sa for siden:

Heisann:)
Har etter 2,5 uke på ketolyse akkurat funnet ut at jeg er gravid, og må da konvertere til Lindberg såvidt jeg har skjønt:)
Skal få tak i boka så fort som mulig, men lurte på om noen av dere kan gi meg en oversikt over en typisk dag på Lindberg for dere når dere er gravide, slik at jeg har litt å gå ut fra frem til jeg har fått tak i boka:)

Håper på svar!!!

elian sa for siden:

Hei

Jeg har vært gravid på Lindberg :)

Jeg spiste f.eks

Frokost: Havregryn (eller havregrøt) på STORE havregryn, IKKE lettkokte. Tilsatte en del cottagecheese, hasselnøtter og eplebiter + fruktose

Lunsj: Fruktsalat (eple, banan, kiwi, pære, appelsin) med cottage cheese og hasselnøtter (noen ganger litt hakket 86% sjokolade)

Middag: Kyllingfilet eller biff eller svinefilet eller laksefile/torskefilet med brokkoli og blomkål + rømme/smør

Kvelds: 1-2 skiver Lindberg-brød med kokt skinke og paprika :)

Men dette er jo bare et eksempel på EN ag da :)

Pombagirl sa for siden:

Takker for svar:)
Har vært å kjøpt boka i dag, så i helga blir det nok intens oppdatering på ny diett, ja.. Skal på harrytur på søndag, så da kan det jo være greit å vite hva man skal kjøpe;)
Virka som om det var mye frukt i det du spiste?
Og, skal man spise rømme/smør på lindberg??
Hoff... Trenger virkelig å sette meg inn i dette, merker jeg:p

Ha en fin dag!!

Carisma sa for siden:

Du skal velge magre produkter, så rømmen må nok byttes ut med Kesam. helst den magreste, men den andre kan brukes.
Du kan spise 2 fruktrasjoner pr dag, altså f.eks et eple og en tomat (tomat er faktisk frukt :D)

Megvel sa for siden:

Hei og gratulerer!

I samme situasjon som deg. :D

Jeg spiser som Elian havregrøt til frokost,
jeg spiser frukt og grønnsaker i lange baner,
jeg unngår sukker og hvite stivelser så bra som det går, til lunsj på jobben spiser jeg grove knekkebrød med skinke eller "god og mager" produkter. Er allergisk mot melkeprodukter så det blir lite kesam ;) Du kan jo gjerne drikke en halvliter melk daglig (evt andre naturlig sukkerreduserte melkeprodukter) for kalsiumens skyld!

Ja, forresten, jeg har oppdaga no lurt. Møllers "Godt for hjertet" innneholder både den ekstra Omega 3 (med DHA, som babyer behøver!) og folat, da holder det med en sånn multivitamin ved siden av. Siden jeg er uten melk så tar jeg og 1000mg tygge-kalsium. Anbefaler og å fortsette med magnesiumen fra ketolysen! Og vanen med å drikke mye, de anbefaler 3l for gravide!

Pombagirl sa for siden:

Takker for svar:)
Er ålreit å se hva andre spiser.. Er litt redd for denne "kuren", da ketolyse gjorde meg så mett at jeg aldri ble sulten/trengte å småspise.. Men nå kan det jo bli verre...:eek:
Hva gjør dere når dere har veeldig lyst på godteri?? Eller bare har en trang til å småspise litt?? Noe snacks utenom frukt som er "godkjent" på Lindberg?

Gratulerer Megvel!! Vi er ca. like langt, vi:D
Mista forrige gang jeg, men satser på at det går fint denne gangen..:)

Carisma sa for siden:

Jeg spiser hver3-3,5t for å unngå blodsukkerdropp. Som mellom-måltid mellom lunsj og middag pleier jeg å spise 1 eple + en neve mandler/valnøtter e.l, 1 halv avocado m 3 skiver spekeskinke, seleristenger m smøreost, yoplaityoughurt m müsli, cc med eplemos eller jeg mekker en smoothie om jeg gidder og er hjemme.

elian sa for siden:

Man skal vel ikke ha rømme og smør på Lindberg, men jeg spiste det. Er nemlig STORMOTSTANDER av lett-produkter. Heller litt mer fett enn sukker :rolleyes:

luringen sa for siden:

mengden fett på Lindberg avhenger vel litt av mengden kabo og resten av kostholdet. jeg spiser f.esk ikke så mye frukt, og kan spsie mer fett uten å legge på meg,

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.