< Tilbake til oversikten

Harcombe Diet (video)

Bambolona sa for siden:

Fant denne videoen i går, om hvordan man kan gå ned i vekt. En typisk video for nybegynnere (sånne som meg :p), vil jeg tro. Men det var bare en ting jeg lurte på ang. denne.
I punkt 2, forteller hun at man bør skille mellom karbohydrater og fett når man spiser. Når man spiser karbohydrater produserer kroppen insulin (tror det er det ordet hun sier) - et stoff som får kroppen til å lagre fett. Det tolker jeg som at man bør unngå å spise karbohydrater før/eller samtidig som man spiser fett?

Hva synes dere? Er det sannhet i dette? I så fall, hva i all verden bør jeg spise først og sist? :confused:

www.youtube.com/watch?v=9ALXmgwqjC8

Nille sa for siden:

Ja det er noe i det. Litt enkelt kan en si det slik at karbo og fett ikke går så bra. Men det "normale folk" kaller lavkarbo eller lite karbo er langt mer enn det vi spiser i en vektnedgangsfase på Ketolyse eller Atkins. Når vi nærmer oss Lindberg nivå på 50 karber ++ vil fettnivået automatisk gå ned. De fleste fikser dette flott.

Mye fett + mye karbo = vektoppgang
Lite fett + mye karbo = vektoppgang/stillstand
Mye fett + lite karbo = vektnedgang

Når man øker på karbene minsker man fettet. Slik som f.eks. Atkins forklarer i forbindlese med vedvarende.

PS - jeg har ikke sett på videoen enda !

Bambolona sa for siden:

Takk Nille! :)
Har vært på biblioteket og lånt masse bøker nå. Føler meg litt dum når jeg ser tilbake på alt det jeg har spurt om her før. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.