< Tilbake til oversikten

Halslinser/halsdrops

Ella-A sa for siden:

Jeg våknet med kjempevondt i halsen og tett i nesen. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe halsdrops (jada ,det hjelper kanskje ikke - men hjelper litt på psyken på en måte) men hvilke er greie, bare Fribol, og store IFA? for den typen fribol hadde de ikke på apoteket og IFA fungerer ikke for meg ihvertfall - vet ikke om det karakteriseres som halslinser engang..:p

GKS sa for siden:

lurer jeg også...sitter her med halsbetennelse og tett nese jeg også og vet av erfaring at når halsbetennelsen forsvinner så blir jeg forferdelig tørr i halsen og får slit tørr hoste anfall...det eneste som hjelper da er halslinser eller hostesaft... MÅ ha noe så jeg overlever på jobb.

Nille sa for siden:

Det finnes sukkerfrie Halslinser.....

Nille sa for siden:

...men nei, det gjør det visst ikke lenger. De var ikke populære så de sluttet å lage dem... sorry !

Men det finnes sukkerfrie Repsils....og de sveitsiske urtedropsene Ricola

karbokristina sa for siden:

jeg har funnet ut er at man kan bruke Frisk. De små eskene med pastiller på størrelse med sukketter. Disse inneholder ca 94,5 karbohydrater pr 100, MEN hele esken inneholder bare ca 5,7gram, altså er det 5,4 karbohydrater. Fordeler du dette utover en del dager så går det helt fint. Det er jo mange pastiller i esken. Bare pass på at du ikke spiser for mange om dagen! Og i noen menybutikker, og på noen statoilstasjoner har dem sorte esker med lakrissmak! (på pastillene, ikke eskene, hoho;))

turbokano sa for siden:

Dent Hals med lakris,uten sukker:)

Ella-A sa for siden:

oh? enn suclarose og sånn crap da, er det det i den? xylitol? eller bare maltitol? :)

turbokano sa for siden:

full av rare ting:P søtstoff(isomalt,xylitol,polydekstrose,aspartam,acesulfam)

Ella-A sa for siden:

ooh men xylitol var vel ikke det beste vi kunne pakke hodet fullt av? men heller ikke det værste? Jeg har klikka på fribol boksene mine på jobb idag, sikkert spist nesten to bokser med fribol drops, yay for at jeg tåler maltitol veldig bra :D :p

Summergirl sa for siden:

Fribol har en som heter Host/Hals, den er veldig god om man er litt "uggen". Selges iallefall på alle Vitusapotek.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.