< Tilbake til oversikten

Kvalm!

matitt sa for siden:

Æsj, nå har jeg vært endel kvalm i det siste, i dag toppet det seg, liiike før jeg kaster opp nå! Noen som vet hvorfor?
Og så var jeg nødt til å spise en fiberrik, for å holde det i sjakk, ingen feit lavkarbomat kan hjelpe meg med denne kvalmen! Men nå er det jo ikke lov å spise det på min diett, sukk, så nå har jeg sikkert ramla ut av ketosen også, argh! Noen gode råd?

Megvel sa for siden:

Det er vel overgangen til ketosen du strever med. Atkins anbefaler å øke karbsene litt (du kan være i ketose i noe høyere kh, men da går du ikke så mye ned), med for eksempel ost, tomat, avokado eller en sånn rugsprø som du nå tok. Hold ut, snart går du igjennom lysveggen!

matitt sa for siden:

Ok, håper du har rett Megvel :) Har vært i ketose i 2 uker nå, så hadde vel trodd det skulle blitt bra nå, men det tar vel litt lenger tid enn jeg tror. Jeg er så utålmodig, jeg:)

Megvel sa for siden:

Har det vart så lenge kan det kanskje være at du spiser for lavt KH generelt! husk, 15-20kh per dag.

matitt sa for siden:

Ja jeg tror jeg ligger litt i overkant av det til og med :) Synes det er vanskelig å spise såå lite kh. Men er i ketose da, så da er det vel greit :)

mindremeg sa for siden:

jeg er ikke til mye med hjelp , men sliter med samme kvalme.Har hatt et ekstremt høyt karboinntak helt frem til 16 januar da jeg sluttet helt med alle karb bortset fra de jeg får fra grønnsaker med lav GI:
Er veldig kvalm på kvelden og føler at jeg ikke spiser noe "tørt" på en måte som kan absorbere alt det fete og proteinfylte. Men det går vel over.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.