Er det flere her inne som ikke har denne berømmelig acetonånden?
Begynner å lure på om jeg ikke er skikkelig i ketose siden jeg ikke har det, til tross for utslag på stix`n.
Kan ane bittelitt av den hvis jeg nettopp har trent, særlig på morraen, men aldri ellers.
Jeg har gått på kuren nå en god stund, og den ånden kommer og går. Noen ganger har jeg vært fin i opptil to uker av gangen, andre ganger har jeg hatt dårlig jern-ånde i en uke sammenhengende. Og jeg har vært i ketose hele tiden....
(og til alle dere som ikke har den dårlige ånden: sett et kryss i taket og vær sjeleglade;))
Mest spøk, men litt alvor.
Vi som spiser så mye kjøtt som man gjør på lavkarbo/ketolyse har lett for å få kjøtt mellom tennene og råttent kjøtt lukter ikke godt!:eek::eek::eek:
HUFF, ja.. Her får jeg nesten ikke kysse gubben såfremt jeg har pussa tennene og skyldt med munnvann... skikkelig irriterende.. kjenner det lukter helt forjævlig noen ganger :S
Mange får aldri blyånden. Efter noen uker i ketose produserer man økte nivåer med L-karnitin, som gjør til at du kan brenne fettsyrer direkte i muskel. Det blir færre ketoner, og de spares til hjernen.
Er det andre enn meg som tenker at det er et "tegn" fra kroppen om at ting ikke er helt som de skal når man får så dårlig ånde? Jeg mener, det kan ikke være kroppens naturlige måte å ha STINKENDE ånde?
Til info så går jeg på Skaldeman og er SUPER fornøyd med resultatene, så dette er ikke ment som noe "negg" eller spørsmålstegn rundt om det fungerer eller ikke.
Bare en tanke jeg selv går med i hodet mitt, at om vi levde som vi er ment å leve, så skal vi vel ikke lukte som om vi har svelget "døde hunder"?
:D
Jeg har den heller ikke, og ikke hatt noen rar smak i munnen heller :) Gått på kuren i snart 3 uker, så den kan vel komme, men krysser fingrene :) Hørtes ikke spes digg ut. Skal kjøpe tyggis og ha i veska konstant incase. Best å være forberedt :D
Den tanken slår meg og, nettopp fordi denne ånden er noe som generelt er forbundet med diabetikere og er ett symptom på sykdom :P
Aceton finnes i små mengder i urin, og kan ved sukkersyke skilles ut i større mengder. Når pasienter ikke spiser, og bryter ned fettvev, med dårlig tilgang på glukose, for å dekke kroppens energibehov for eksempel ved feber, dannes aceton
Hovedketonen produsert under ketolyse er eddiksyre. Denne minner om alkohol. Derfor eimer ånden, litt som hos alkoholikere.
Et overskudd av ketoner er dermed årsaken. Undertiden vil kroppen gå over til å brenne fett direkte, og ikke i form av ketoner. Da vil ånden forsvinne.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.