< Tilbake til oversikten

6 dager på kur og vil bare gråte

TAM sa for siden:

Jeg er så kvalm og murring i hodet hele tiden. 3 dagen med murring.

Allerede nå er jeg sååååå lei av egg i alle varianter. kokt egg, stekt egg, eggerøre, u name it.
Jeg klarer heller ikke å regne ut hvor mye karbo jeg får i meg, mulig det er både for mye eller for lite.
Jeg er ingen stordrikker, men får i meg 1,5 liter om dagen.

På disse 6 dagene er det ned 3 kilo, men jeg begynner faktisk å lure på om det er verdt det!!??
Stixen gjør utslag på 50 hver kveld.

Akkurat nå har jeg tvunget meg selv til å spise en Yoplait youghurt 0%.

Hva gjør jeg galt, jeg vet ikke om jeg orker mere, men jeg vet innerst inne at jeg har lyst til å gå ned 35 kilo.

Vil noen hjelpe meg litt nå???

Kitt sa for siden:

Er bare en liten trøst, men det går over!:ja:
Tror du burde prøve å drikke mer. Kloke hoder sier 2,5 til 3 liter pr døgn!

La være å spise egg, da. Ikke noe problem. Gå inn på oppskrift- sidene her og les, se på bildene og la deg inspirere!:D
Jeg spiser ofte middagsrester til frokost og kylling eller fisk til lunsj. Spiser ikke så mye egg, eg(g)entlig!:)
Gerd har en masse fantastiske oppskrifter, AnetteS har lagt ut noen herlige bilder:sikle::sikle::sikle:

Du klarer å bite tennene sammen noen dager til! Helt sikkert!

Dette går seg til! Du kommer i mål etter hvert!:heia::heia:

TAM sa for siden:

Ikke for å være sytete eller klage på noe her på forumet, men jeg synes det er så vanskelig å finne frem til ting her.
Jeg har så lyst på sjokoladepudding nå :D

Jeg skal prøve litt til, skal kutte ut egg en stund. Bare det i seg selv får meg til å fortsette litt til.

Får bare lete frem noen oppskrifter her da.

Takk for svar og oppmuntring. :spisesnak

Kitt sa for siden:

Heistad har sjokoladepudding med få karber, så vidt jeg vet. Har aldri prøvd!

Ellers kutter jeg ost og paprika i små biter når jeg vil :spisesnak
Blir liksom litt sånn dytte-i-munnen-mat!
Bacongull med rømmedressing går også bra!
Bare ikke for ofte, mye salt!

Bruk litt tid på å bli kjent med forum. Trykk deg hit og dit og titt litt her og der. Alt er ikke like lett og forståelig, men det blir enklere etter hvert.
Det går an å spørre om ting også!
Selv om mange spørsmål går igjen, vil vi jo ikke at noen skal gi opp fordi de ikke finner frem på forum!:eek:

:klem:

Megvel sa for siden:

Hei!
Kjære deg, selvfølgelig får du sjokolade.

Har du vanlig kokekakao i huset (Regia, den uten sukker)?
Fløte? Smør? Flytende Natreen eller splenda?
Man tager, 1kopp, 1toppet ts med kakao, 2ts med søtt, i en halv kopp kokende vann. Rør, ha i en 1/2ss med smør. Hell oppi fløte til full kopp. Ha i mikroen i 20sek. Enjoy!
Evt sjokolade. Ha like mye kokekakao og søtt (fungerer best med splenda!), bland med smeltet smør, bare nok til at det blir som en tykk deig. Lag biter med to teskjeer, ha i kjøleskapet.
Begge disse er også digg med cocosa fra helsekosten.

Pudding kan du lage med gelatinplater og kremfløte (visp!), kakaopulver, splenda.

Oppskrifter finner du her.

Gerd sa for siden:

Aller først, en goood :klem:

Og hør på Kitt :)

Og slike lyster etter søtt, kjenner jeg veldig godt til :ja: Det er ikke lett... Men klarer du å bite tenna sammen noen dager til, så vil det bli bedre...

Hva med å ta litt middagsrester til frokost? Lag opp større porsjoner når du lager middag, og ha til både frokost og lunsh...

Eller rett og slett litt god ost og skinke

Karbosara her inne hadde en veldig lur måte å holde styr på dagens karbeinnhold av grønnsaker: Ho veide opp en boks eller to (eller fler for den saks skyld) med diverse grønnsaker så det ble 10-12-14 karber sammenlagt. Og så brukte ho av det utover dagen. Da har du i vertfall kontroll på det :)

GKS sa for siden:

Kjenner meg sååå igjen i det du sier! Disse siste 2 dagene sliter jeg max for å få i meg mat! Spyr av tanken på egg i alle mulige varianter, jeg kjenner jeg blir uggen ved tanken på rømme og fløte, jeg som har vært kjempeglad i salat i alle år, klarer ikke en liten tygge...brokkoli, blomkål, paprika osv... BLÆH!!!
Disse siste dagene har jeg kun klart å få i meg to bittesmå måltider per dag. Vet det er for lite men tenker at dette er bare en periode og at appetitten kommer seg nok etterhvert.
Ellers går jeg rundt å føler meg uggen, er max trett hele tiden og av og til hodepine...føler jeg har minimalt med energi! Men vet du va? Jeg gir meg neimen ikke så lett! Gir dette i allefall et par ukers sjanse til for å se om ting bedrer seg! Jeg har tross alt gått ned 2,4 kilo på første uka og det er jo en kjempe motivasjon i seg selv!

Stå på og ikke gi opp enda! Pøs på med drikke! Klarer du ikke vann, prøv med feks farris med feks lime...det er, synes jeg, mye friskere enn vann. Hjelper på både tretthet og hodepine med mye frisk drikke!
Klarer man seg gjennom de første 14 dagene, tror jeg vi er kommet over den værste kneika!

Stor-ikke-gi-opp-klem-til-deg! :D

fjanni sa for siden:

for ikke å snakke om en deilig frisk salalt! helt fri for egg!

eller blomkålsuppe med bacon og raspet parmasan til middag? mmmm.

Damita sa for siden:

Jeg skjønner så godt hvordan du har det. Men, som de andre her inne sier, det blir bedre. Et lite tips fra meg, ta en titt i journalene, der kan du finne masse tips til hva du skal spise. Mange skriver opp hele dagsmenyen sin der :)
Stooooooor :klem:

:_punk: rocker litt for Tam

Kitt sa for siden:

Og nå trenger du ikke lete etter Gerds oppskrifter.:D

Du finner dem i signaturen hennes her i tråden!:heia:

Minni1 sa for siden:

Ser det er flere som kjenner seg igjen.
Jeg var så dårlig første uka at jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Har gått over nå.
Jeg har på disse to ukene funnet ut om jeg drikker en kopp med kakao laget av litt deler melk og litt deler vann så holder jeg søt og godteri suket borte for mange dager. Har hatt to kopper kakao på disse to ukene og har ikke trengt mere.

Jeg visste på forhånd at jeg kom til å bli lei av egg. Derfor har jeg prøvd å variere med alt mulig annet.
For meg har det vært veldig godt med nakke koteletter. Da blir jeg god -mett som jeg kaller det og regner med at det er fordi jeg får i meg endel fett. Kjenner at da liker magen seg ekstra godt.

caz sa for siden:

Første ukene er jeg avhengig av mye kjøtt (og pepper i maten for chrom), eller så tar søtbehovet over og jeg føler meg totalt pudding.. Men da dytter jeg f.eks bare oppi litt hvitløk, salt, pepper, løk, spisskummin, gressløk.. Adder oppkuttet champignon, evt. koker brokolli ved siden av.. også heller på en skvett fløte og lar det surre til det er sausaktig.. Lar panna stå hele dagen og går og småspiser.. Siden det er krydret så drikker jeg mye automatisk og..
En annen ting er jo at om du har spist mye sukker tidligere og startet på en slik kur, så kan det f.eks være en del candida som dør ut i systemet ditt og du får en reaksjon av det..
Foseids ([url]www.spisdegslank.no[/url]) har forøvrig en herlig sjokoladesyrup med null karbo i som jeg pleier blande med litt krem i de verste stundene.. Pluss evt. atkinssjokkis.. (så du var fra romerike og de ligger på skedsmokorset )

Snehvit sa for siden:

Her kommer en kjempe stor :klem:til deg for det tror jeg du trenger!!!

Som de andre her foreslår jeg at du spiser litt middagsrester til frokost. For meg var det kyllingfilet i biter med ulikt krydder jeg hadde til frokost den første uka. Jeg heller klarer ikke egg! Max eggerøre en gang i uka, og da er det fisken som er unnskyldningen! :D

Du kan feks lage "muffins" med kun 2 karber per stk og ha mye pålegg på! Eller Heistad syltetøy. :sikle: Det gjør jeg, for da får jeg skikkelig frokostfølelse! Eller kanskje lage smørgrøt en gang i uka? (har oppskriftene hvis du trenger litt info)

LYKKE TIL!!! DETTE KLARER DU!!!!!:heia:

Bentejenta sa for siden:

Jeg er ny selv. å sliter med å finne ting å spise. savner å kunne ta en brødskive.. men så fant jeg denne forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363

Jeg brukte Tine kremost i oppskriften. Med smør,salat,ost å paprika på, var de helt greie... Det er en fin erstatting for brød, så er du lei egg til forkost så prøv disse:D

TAM sa for siden:

Tuuuuuuuusen takk alle sammen for hjelpen.
Jeg synes det går bra nå, i dag iallefall. :p

Nå har jeg laget meg Heistad sjokoladepudding og den skal jeg spise litt av når jeg fyser på noe.
Skal også prøve å drikke mer også.

Ble ekstra motivert da jeg var på vekta i dag. :D

Skal stixen egentlig være på 100? I går kveld var den sån imellom 50 og 100. Håper på 100 i kveld.

Jeg skal lage flere av oppskriftforslagene her. Takk for tips.

Jeg kommer vel tilbake ved neste korsvei. Lykke til dere også. :goodluck:

Megvel sa for siden:

Sticksen skal ha utslag. Er du på øverste på skalaen så betyr det enten at du er på veldig lavt karbo eller at du ikke drikker nok vann. Begge kan gi symptomene du beskriver forleden. Mange finner at de har det best OG går best ned mellom 15 og 20kh.

Hannehk sa for siden:

:klem: fra meg også! Klarer du stå over kneika i begynnelsen så kommer du til å elske denne kuren det er jeg overbevist om! Tenk litt nytt og sett deg ned om kvelden for å planlegge neste dag! Det hjelper veldig! Jeg spiser omelett til frokost, men husker på å variere den. Ha oppi mange forskjellige ting hver gang så smaker det også forskjellig fra gang til gang. Smørgrøt kan være godt på kvelden eller lag deg noen lavkarbolapper det er skikkelig snadder. Kjøp inn på lovlige godsaker som bringebær, jordbær, anton Berg sukkerfri sjokolade (den har reddet meg maaaange ganger) og IFA. Dette kommer til å gå kjempebra, bare ikke gi deg! :boxing:

TAM sa for siden:

Så det ikke bra å ha stixutslag på 100 da eller??
Hva er best at den ligger på da?

Jeg ligger vanligvis på 50.
Litt forvirret her jeg

Kitt sa for siden:

UTSLAG ER UTSLAG

Jeg gjentar til det kjedsommelige, utslag er utslag!

Det er så mange variabler rundt hva som virker inn på utslaget, så alle farger, nyanser og former for utslag betyr at du er i ketose!
Du kan ikke være "litt" i ketose. Det er enten eller!

See?

UTSLAG ER UTSLAG

Kitt sa for siden:

Men, som Megvel sier, er sticksen på det mørkeste kan det bety at du drikker for lite og er dehydrert.

Men

UTSLAG ER UTSLAG

Megvel sa for siden:

Nikker iherdig:D

luringen sa for siden:

og når humøret og matlysten er bedre, så kan du utforske forumet mer og bruke oppskriftssider og underforum og bidra masse!

TAM sa for siden:

OK, jeg er ny her så jeg bare lurte. :o

Kitt sa for siden:

Ikke noe å :o for her!
Ville bare forhindre at du fortsatt var forvirret!:suss:

TAM sa for siden:

Må bare fortelle at jeg føler meg nesten som et nytt menneske etter å ha spist 3 teskjeer med Heistad sjokoladepudding. Mmmmmm deilig!!!!:D

Kitt sa for siden:

God å høre at du er over denne kneika!:klem:

Bentejenta sa for siden:

Hvor får man kjøpt denne?

TAM sa for siden:

Jeg har kjøpt den på OBS.

GKS sa for siden:

Stixene mine ligger på det mørkeste og jeg drikker rundt 3 liter vann hver dag! :confused: Er det for lite drikke?

Kitt sa for siden:

Presisering: KAN være tegn på dehydrering!
Om urinen i tillegg er mørk gulbrun: drikk mer.
Lys urin: Flott, fortsett sånn!

TAM sa for siden:

Jeg har som tidligere sagt utslag på 50 og urinen er jo nesten blank. :D
Da fortsetter jeg som nå, jeg får i meg 1.5 l om dagen, jeg orker ikke mer liksom.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.