Regan sa for siden:
Om man faller/har falt ut av ketosen, hva gjør dere da?
Starter dere bare på ny, og er det "farlig"/uheldig? (Ja, det er vel uheldig!!)
Takker så mye for svar!!
Regan sa for siden:
Om man faller/har falt ut av ketosen, hva gjør dere da?
Starter dere bare på ny, og er det "farlig"/uheldig? (Ja, det er vel uheldig!!)
Takker så mye for svar!!
Schmoopy sa for siden:
Hei Regan:p
Kommer du ut av ketose bruker du vel storsett 2 dager igjen på å komme inn i ketosen igjen. Spiser du lite karbo allerede skal du vel prøve å redusere til 10 karbo i løpet av dagen og se om du kommer deg inn i ketose igjen da.
Regan sa for siden:
Oki...
Å da fortsetter man å spise det man har gjort, eventuelt med mindre karbs.
Kan fløte eller fetaost ha noe å si? (Melkeprod.)
Regan sa for siden:
tror jeg fortsatt er i ketose, har ikke tatt magnesiumen min i dag, og leggene verker.. (travelt hos meg skjønner dere!)
er bare stixa som ikke slår ut. er litt for mange av dem som ikke har gjort det til nå, så jeg har lyt til å gå å klage på apoteket.
kan liksom bare ta opp to å tisse på med en gang, for er jo nesten garantert at den ene ikke funker.. :mad:
Kitt sa for siden:
Klag i vei, om du ikke har drukket enormt mye, snart skal ha mensen eller måler på feil tid av døgnet.:confused:
Du vet, 2-3 timer etter siste måltid på kvelden!;)
Regan sa for siden:
Jepp, jeg vet! :)
caz sa for siden:
Jeg faller lett ut av for mye fløte. Men en annen ting som får det til å verke i leggene mine enn magnesium er om d-vitamin er for lavt, da må jeg ta tilskudd av både kalcium og d-vitamin.. Og det har masse å si for om jeg går ned.
Regan sa for siden:
Så flott at du forteller det!
Jeg skal handle meg d-vit i morgen da!!
Ps: magnesiumen motvirker krampene hos meg altså!! :D
caz sa for siden:
Godt, da er det nok magnesiumen ;)
Men om du vet at du er lite utendørs, og spiser lite fet fisk så kan du nok med fordel se om det har noen effekt likevel.. Jeg fikk sjokk etter i sommer da mitt var halvparten av normalen, og det går jo rett på stoffskiftet så.. Bedre føre var hehehe.. Jeg var faktisk ikke istand til å gå ned i det hele tatt før det var normalt igjen..
Tulla 81 sa for siden:
Tror ikke du bare skal gå å kjøpe d-vitamin uten å sjekke med lege om dette er noe du trenger.
Jeg har hatt "overdose" d-vitamin og det er ikke bra for kroppen.
Jeg har fått streng beskjed om å holde meg unna fet fisk, ost som er tilsatt d-vit og annet som er rik på d-vit.
Det er ikke helt ufarlig etter som jeg forstod på min lege...
Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg har alltid hatt ok målinger på d-vit tidligere.
Bare noen tanker fra meg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.