< Tilbake til oversikten

Noen som har bilde av vikingfjord icebreake lavkarbo?

miss_chica sa for siden:

jeg aner ikke hvordan den ser ut...står det lavkarbo på den?
jeg har vært på meny og ultra og ica, og trodde den ble solgt på disse stedene.
jeg vet hvordan vikingfjord icebreak ser ut, men ser ingen med lavkarbo på :confused:
noen som kan hjelpe meg?
skal som sagt på mamma-venninde-party på lørdag, og må finne noe som er lovlig å drikke :)

achillea sa for siden:

Det står lavkarbo på den. Husker jeg ikke feil har den blått "bånd" under korken.

miss_chica sa for siden:

men leter jeg i de riktige butikkene, eller må jeg på vinmonopolet?

Nicpins sa for siden:

Riktig, den har blått bånd under korken og det står lavkarbo på den.
Spar og Joker har den. :ja:

Bjørg sa for siden:

Jeg har bare sett og prøvd en av dem.
Det står klart og tydelig lavkarbo på den Icebreaker Sitrus
Gul/grønn skrift! Spar

:D Smaker kjempegodt!!

Everio sa for siden:

:spent: er det 0 karber i den???

Ble plutselig så glad:D Skal på fest på fredag og trodde jeg måtte ta med meg pepsi max flaska mi!

miss_chica sa for siden:

Den er hvertfall lavkarbo. er ikke sikker på hvor mye det er i den jeg. skal ha med meg sånn og tuborg light tenkte jeg (er egntlig ikke noe fan av øl), og så har vi jo lov til å drikke sprit da!;) blande med lovlig brus som sprite zero (lightbrus)

og selvfølgelig en pose med baconcrisp!

Everio sa for siden:

Hmm, må nok lese litt på den ja :) Eneste jeg er usikker på er om alkoholen vil gjøre noe med vekttapet uansett karber eller ei?

miss_chica sa for siden:

jeg har lest her at kroppen først bruker energi på å forbrenne alcokolen før fettet hvertfall, så man kan vel ikke regne med å rase ned i vekt akkurat rundt disse dagene. men jeg er forberedt på det, og så lenge vekta ikke har gått oppover til neste gang jeg skal på vekta er jeg fornøyd.
har jo noen dager før det til å komme i minus =)

Everio sa for siden:

Da blir det alkoholfritt på meg :ja: Drikker i utgangspunktet veldig skjeldent, og om jeg skulle skjeie ut på noe får det heller være en sjokolade som jeg tidligere spiste hver dag :D

froken sa for siden:

Jeg har kjøpt vikingfjord på ica nær.
Det var ikke med sitrussmak,men kanskje viss jeg spør fint tar de inn med sitrus og.:) det hørtes så godt ut,også er det kjekkt og kunne velge litt:D

Nille sa for siden:

Vær OBS på at det kun er den som er MERKET lavkarbo som ER lavkarbo. Den er søtet med aspartame da...... Og det står IKKE på flaska hvor mye karber den inneholder, de nevner kun kalorier og at det ikke er sukker.

Lavkarbo er et vidt begrep. Vet noen nøyaktig hvor mye den inneholder ?

Bjørg sa for siden:

Vet ikke hvor mye den inneholder, nei. Må da være et svar på edt en plass...
Men uansett så er det bedre å drikke 4 av denne enn 4 vanlige cider, så jeg bryr meg ikke. :D

froken sa for siden:

Nei det står ingen ting på flasken.
Jeg har flasken her,det som står på den er:
Energiinnhold pr.100 ml:107,6kj/25,9 kcal
inneholder en fenylalninkilde (aspartam,acesulfamk.)

Traxior sa for siden:

96% alkohol har 700 kcal per dl vare. Da skulle vi tro at 1 dl 1% hadde hatt 7.29 kcal per dl, men siden sprit har mindre tetthet enn vann, så stemmer ikke det. Tallet er nok nærmere 5.5 kcal per dl for en flaske med vikingfjord. Og tar vi 5.5 kcal per dl på 1%, så vil svaret for 4.7% bli 25.85 kcal per dl. Så maks 1 karb per dl vare kan vi regne, mest sannsynlig er svaret mellom 0.5 og 1. Dog, jeg regner 0 i denne varen, og når jeg tar 2 øl på byen og 1 tuborg lite hjemme pluss en halvflaske sprit blandet med fun light og sprite zero og 6 vf. lavkarbo, så går jeg ikke ut av ketose med denne modellen... (Men en helvetes fyllesyke. Har alliert meg med "Fiin i Morgen" i dag, og håper det hjelper, fordi sist jeg drakk for 3 uker siden var jeg skikkelig fyllesyk 4 dager til ende)

Edit: Disse dagene jeg drikker, spiser jeg utelukkende mat med minimalt med karbo, for å holde meg i ketose.

Thaleia sa for siden:

Her er bilde av Icebreaker med sitrus...:)

Everio sa for siden:

og jeg oppdaget at de hadde denne på rimien min i dag :D

Carisma sa for siden:

Forøvrig så jeg i dag at Grevens cider uten sukker har 0,6g karbo pr 100g.

Ella-A sa for siden:

jeg jobber på rimi og der har vi den, ser slik ut som sitrusen, bare at merket i toppen er blått så står det med rød skrift (?) LAVKARBO med store bokstaver, kan ikke unngå å se det flere meter unna :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.