< Tilbake til oversikten

Scampi ...?

Thalen sa for siden:

Jeg har såååå lyst på scampi, har masse scampi i frysen men aner ikke hva jeg skal gjøre med de som er ketolyse vennlig,,,, Noen tips der ute?:confused:

Gerd sa for siden:

Scroll helt ned på bunn av siden her så finner du lignende tråder :ja: Kanskje det står tips der :ja:

Everio sa for siden:

Vi bruker scampi til tapas og "taco"

Til tapas lager vi en marinade av chili, hvitløk og lime som de ligger i noen timer. Etterpå settes de i ovnen i 5 min (vi bruker stort sett de kokte, men bruker en rå stekes de i pannen).

Når vi bruker de til taco har vi som tilbehør rømme, ferske hele koriander urter, rødløk og ruller rundt salatblader av rapidsalat. Skriver til taco, fordi før ketolysen brukte vi soft taco rundt dem og ungene hadde vanlig kjøttdeigtaco samtidig :) Tror du får kjøpt lovlige tortillas hos lavkarbopikene.no.

Nola sa for siden:

jeg har litt knuste tomater, enten boks eller friske. masse krydder, masse chilli, pepper, ja alt du vil. og ha scampiene oppe stekes til scampiene til de er ferdige( røde og sammenkrøllet:) syns det er kjempe godt, kan sikkert ha salat eller noe til, mn det enkle er ofte det beste:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.