< Tilbake til oversikten

Ketosesticks - Vektnedgang

Pondus31 sa for siden:

Hei.

Jeg på min tredje uke på ketolysekuren.
-2,5 første uke, og -1kg på andre uke.
Er det akseptabelt for denne kuren?
Kan for lite fett gjøre at tapet blir mindre? Jeg har holdt meg under 15 karbohydrater i døgnet, og trent 3-4 ganger i uken.

Når jeg bruke de ketose-sticksa får jeg ikke helt mørk lillafarge. Det står på pakningen at du skal lese av etter et minutt. Da er den mer mørke rosa, venter jeg f.eks 10 minutt er den helt mørk lilla.
Har jeg da fullt utslag på ketose - eller har jeg bare noe utslag?

Anitra sa for siden:

Utslag er utslag! For min del må jeg huske å spise nok fett, ellers stopper det opp. Hva man går ned er veldig individuellt, syntes du har begynt veldig bra jeg!

Gerd sa for siden:

Som Anitra sier, utslag er utslag. Bare pass på at vis den blir mørkest så kan det indikere på for lite vann.

Og følg bruksanvisningen. Det er det som teller.

Ellers ser vektnedgangen fin ut. Gratulerer.

Scroller du helt ned på siden her så finner du lignende tråder om akkurat det samme :ja:

Lykke til videre :)

Fungirl sa for siden:

Synes ikke du skal holde deg under 15 g karbs bevist, selvsagt skjer det innimellom, men du bør få i deg minimum 15 g for dag.

Lykke til videre og grattis med flott nedgang :)

Pondus31 sa for siden:

Så dere mener at dersom jeg tar stix kun om morningen vil jeg kunne få resultater selv om jeg ikke er i skikkelig ketose på grunn av dårlig væskebalanse? Kroppen er jo ofte litt "tørr" om morningen... (og jeg er helvetes tørst :)

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg mener at du ikke trenger stix. Bruk energien din til å følge reglene og telle karbohydrater istedet.

lokkebiff sa for siden:

Enig!
Jeg skulle nesten ønske disse stixene forsvant fra markedet,
for de skaper jo (nesten) bare en hel masse forvirring og falsk trygghet...

Fungirl sa for siden:

Sticksene skal du teste om kvelden, to timer etter siste måltid og ikke når du står opp :)
Men så lenge du gjør alt riktig ville jeg ikke stresset med stickene. Bruker de kun hvis eg tror eg har spist mye av noe for å sjekke om eg tåler såpass med karbs. Maks en gang i uka iallefall :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.