< Tilbake til oversikten

Ketolyseprodukter på SB?

minerva sa for siden:

Hvordan er det med å bruke ketolysematvarer som oppskrifter på brød, pizzabunn etc på SB? Helt ok?

martefie sa for siden:

For det første kommer det jo litt an på hvor slavisk du følger metoden. Bakemix er ikke nevnt i listen over mat som er OK i fase 1.

For det andre, klarer du deg ikke uten melmat/mat som likner på melmat i 2 uker? Fase 1 varer bare så lenge. Etter det skal du begynne å introdusere karber igjen. Det anbefales å begynne med det du ahr savnet mest. Er det pizza, så lager du pizza av vanlig grovt mel. Er det brød, spiser du en grovbrødskive.

Sånn sett er det ikke behov for erstatninger for de to små ukene fase 1 varer. Ellers kan jeg anbefale OOOpsie Rolls. Funker som rundstykker, smaker ikke egg og er enkle å lage.

minerva sa for siden:

Takk for svar:)

Jeg er over i fase 2 allerede, men er skeptisk til karbene etter så bra resultater de to første ukene. Tenkte derfor å kjøre forsiktig videre liksom;) Litt min egen greie.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.