< Tilbake til oversikten

Hvem er det som har rett nå da? (Ost på Atkins induksjon)

matitt sa for siden:

I Atkins sin bok som jeg sitter med her nå står det at man FRITT kan spise ost på induksjon, så mye man vil, med andre ord. Her inne her jeg lest at man ikke skal spise mer enn 110 gr per dag......Hvem har rett?
Det står også i boka at man kan spise cottage cheese på induksjon, men her inne sies det at det ikke er lov.
Er det noen kloke hoder som har et svar på dette?

smatt smatt, gumler ostechips

Albertine sa for siden:

Hvilken utgave av boka er det du har?

Photobscura sa for siden:

Det lurer jeg på også. I min står det at man ikke skal spise mer enn 110 gram ost, og ikke ferskost, som cc på induksjonen.

matitt sa for siden:

Det står at utgaven jeg har er "Den oppdaterte Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon"...
Med forord av Celina Midelfart...

Huff da ... Den er ikke det minste oppdatert. Den siste utgaven kom i 2001 (eller var det 2002), den norske er en ganske mangelfull oversettelse av en gammel versjon fra 1991. Kjøp Dr Atkins New Diet Revolution på originalspråket, og bruk Celinas versjon som opptenning :p

Albertine sa for siden:

Opptenning er det eneste Celinas versjon duger til ja, dessverre.

Sulphur sa for siden:

Utrolig surt at de skal drive med vranglære på den måten.

matitt sa for siden:

Virkelig?? Tenk på alle de som har kjøpt den boka jeg har, og som ikke vet at det står feil! Da vil det jo være mange som ikke denne dietten fungerer på...Skulle man tro?
Også jeg som ble så glad når jeg trodde jeg kunne spise cottage cheese;(

danish sa for siden:

Og kostfiber. Papir inneholder masse kostfiber.

Kanskje Photobscura og co. bør oversette originalen, evt. komme med et norsk tillegg/en tolkning.

Du klarer deg uten cc i fjorten dager, vel :p

Jeg lurer på om den kanskje finnes i fullverdig oversettelse på dansk eller svensk, mener vi har snakket om akkurat det før ...

Ja, det hadde ikke vært meg i mot å oversette den, men Middelfar har jo rettighetene :o

Carisma sa for siden:

Noen som veit karbo-innholdet i en side papir? :D

matitt sa for siden:

Hehe, ja det ville vært rart hvis ikke. Spiser ALDRI CC unntatt når jeg er på kur:) Men DA virker det plutselig som et tap :)

matitt sa for siden:

Tap var kanskje drøyt,SAVN kanskje heller :)

Nille sa for siden:

Både Madame Middelfart og forlaget Pantagruel (eller noe sånt) er informert om feilene i boka og det faktum at de har brukt den utdaterte 1992 utgaven som grunnlag for sin nyutgivelse. De har valgt å ignorere dette faktum da det ville medføre en viss økonomisk kostnad. Og det tjener man jo ikke penger på. De gir F... i forbrukerne. Ganske så respektløst spør du meg....

elian sa for siden:

Bytt til Ketolyse, så kan du gomle så mye ost du vil. Jeg spiser Cottace Cheese til frokost stort sett hver dag :D

matitt sa for siden:

Har ikke skjønt forskjellen på Atkins og ketolyse, jeg. Men tror det innebærer å få i seg mye mer fett! Det tror jeg blir litt vanskelig for meg :) Synes det er nok fett på Atkins! Den osten får jeg vel heller bare klare meg uten :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.