I Atkins sin bok som jeg sitter med her nå står det at man FRITT kan spise ost på induksjon, så mye man vil, med andre ord. Her inne her jeg lest at man ikke skal spise mer enn 110 gr per dag......Hvem har rett?
Det står også i boka at man kan spise cottage cheese på induksjon, men her inne sies det at det ikke er lov.
Er det noen kloke hoder som har et svar på dette?
Huff da ... Den er ikke det minste oppdatert. Den siste utgaven kom i 2001 (eller var det 2002), den norske er en ganske mangelfull oversettelse av en gammel versjon fra 1991. Kjøp Dr Atkins New Diet Revolution på originalspråket, og bruk Celinas versjon som opptenning :p
Virkelig?? Tenk på alle de som har kjøpt den boka jeg har, og som ikke vet at det står feil! Da vil det jo være mange som ikke denne dietten fungerer på...Skulle man tro?
Også jeg som ble så glad når jeg trodde jeg kunne spise cottage cheese;(
Både Madame Middelfart og forlaget Pantagruel (eller noe sånt) er informert om feilene i boka og det faktum at de har brukt den utdaterte 1992 utgaven som grunnlag for sin nyutgivelse. De har valgt å ignorere dette faktum da det ville medføre en viss økonomisk kostnad. Og det tjener man jo ikke penger på. De gir F... i forbrukerne. Ganske så respektløst spør du meg....
Har ikke skjønt forskjellen på Atkins og ketolyse, jeg. Men tror det innebærer å få i seg mye mer fett! Det tror jeg blir litt vanskelig for meg :) Synes det er nok fett på Atkins! Den osten får jeg vel heller bare klare meg uten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.