< Tilbake til oversikten

Er det noen som faktisk KAN spise ost, nøtter og søtningsmiddel

matitt sa for siden:

og FORTSATT gå like mye ned i vekt? Har inntrykk av at disse tre virker ødeleggende for de fleste, og derfor kan man jo kanskje lure på hvorfor de er innlemmet i visse dietter :eek:
Noen her som kan melde om bra vekttap selv om de spiser ost, nøtter og søtstoff? Er bare nysgjerrig jeg altså, prøver å holde meg borte fra disse tingene selv :D

Nille sa for siden:

Selvfølgelig er det det !
En god del kan spise så mye ost og nøtter de vil uten at de merker noe som helst.

Vi er alle forskjellige og DU må vinne ut hva DU tåler. Ikke bry deg med hva andre tåler/ikke tåler. Det blir du bare forvirra av !

Fnutte sa for siden:

Jepp.... jeg er en av dem og er nok flere som meg. Er nok heldig sånn sett at jeg slipper å tenke på det. Derimot har jeg funnet ut at jeg også må følge litt med på kcal i tillegg til karbo. For mye kcal og vektnedgangen stopper og for lite kcal og vektnedgangen stopper. Ikke så nøye at jeg teller kcal men tenker sånn ca.

Alle er forskjellige. Du finner ut selv ved å se hva som fungerer for deg.

trillian78 sa for siden:

Det er vel sånn at de som IKKE tåler noe er de som skriver om det og dermed synes. Jeg spiser både ost og litt nøtter og pittelitt søtningsstoff. Har funka fint til nå. Men det kan jo være lurt å være klar over at disse produktene kan ha en innvirkning dersom man skulle komme til et langvarig platå en gang.

matitt sa for siden:

Ja, DET har du nok mye rett i Trillian, jeg har liksom fått intrykk av at dette er noe som "alle" tåler dårlig. :o

danish sa for siden:

Ja. Jeg spiste enorme mengder nøtter (opptil 200 gram dagen), gjerne med masse honning. Julen under slankingen min drakk jeg også gløgg, spiste konfekt, marsipan (hjemmelaget) o. l. Likevel gikk jeg ned noen få kilo.

Men, svært få kan det. Både ost, søtningsmiddel (og begrenset sukker/honning) og nøtter kan få all slanking til å stoppe opp.

Photobscura sa for siden:

Nøtter kan jeg i grunn spise så mye jeg vil av, søtningsmiddel bare holder jeg meg unna, men meieriprodukter (bortsett fra smør) får det til å stoppe helt opp for meg.

matitt sa for siden:

Jøss!! Hvordan er DET mulig da? forfjamset
DEN metoden vil JEG også følge, hihi:p

Mellon sa for siden:

Nøtter tror jeg at jeg må passe meg litt for, søtningstoffer ser ut til å gå problemfritt, og ost driver jeg å tester om dagen. Spiser mye ost denne uken, så får vi se hvordan det går, tror egentlig ikke det betyr noe dersom jeg da ikke spiser et helt stykke av gangen

Gerd sa for siden:

Jeg kan spise så mye ost jeg vil, ingen innvirkning på vekta.
Nøtter stopper opp vekta for meg.
Søtstoff er jeg ikke sikker på hva gjør ev. med vekta for min del, jeg holder meg unna mest mulig pga. at jeg får et vannvittig søtbehov når jeg spiser søtstoff.

Bjørg sa for siden:

Jeg kan spise mye ost og nøtter, men holder meg unna søtningsstoffer.
I helgen drakk jeg og 8 glass rødvin og hadde to never med chips:flau:, og har gått ned 400g denne uka.

BobBob sa for siden:

Jeg spiser veldig mye ost. VELDIG mye faktisk. :p Men jeg drikker ikke brus, og bruker kun litt søtning når jeg tar meg en kopp te i ny og ne. Ellers blir det lett en Atkins bar til lørdagskosen. :) Har ikke spist nøtter, men det hender jeg tar meg noen mandler.

Carisma sa for siden:

Imponerende å holde tellinga helt til åtte, etter fire pleier jeg å dette av lasset hva antall glass angår :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.