< Tilbake til oversikten

Rødvin og ketose

GKS sa for siden:

Har vært på ketolysekuren siden søndag og lurer på hva skjer om jeg tar 1-2 glass rødvin (Ken Creek) i kveld? Skal teste om jeg er i ketose litt senere i dag...om jeg er i keose og tar et par glass vin i kveld, ødelegger jeg hele opplegget eller? :confused:

Fungirl sa for siden:

Ketosen er ikke noe poeng å teste rett etter du har drukket, vent heller til i morgen kveld.
Nå vet jeg ikke hvor mye karbs det er i den vinen, men tror det er mange som tar seg ett glass eller to innimellom uten å falle ut av ketose av den grunn :)

Kitt sa for siden:

Det heter seg vel at man skal vente 4 uker etter oppstart før man drikker alkohol.

Med alkohol i kroppen, blir den forbrent på bekostning av fettet, så det som skjer er jo bare at du "utsetter" slankingen de timene!

Gerd sa for siden:

Du vil fortsatt være i ketose selv om du har alkohol i kroppen. Men fettforbrenningen settes på "vent" til alkoholen er ute av kroppen.

Som det er sagt, anbefales det ikke å nyte alkohol de 4 første ukene på kuren. Det forstyrrer fettforbrenningen som akkurat er i gang :ja:

Og man reagerer fortere på alkohol, tåler mye mindre ;) (erfaring :_plystre:)

Misty sa for siden:

Jeg tok litt rødvin forrige helg, gikk ikke ut av ketose. Men JA jeg tålte det dårligere, ble suete som jeg ikke har blitt på rødvin tidligere :lol:

GKS sa for siden:

Rødvinen er minimalt med karber i...Sambo var på polet å fikk tips og råd på vin med lavt karb innhold fra betjeningen der, så han kjøpte ei flaske Ken Creek...
Hm...kanskje jeg skulle utsette rødvin drikkinga til det er gått 4 uker... :confused:

safran sa for siden:

Hva som skjer? Du blir full.

Kitt sa for siden:

:lol:Gjett om!:eek:

Pearl sa for siden:

Ja, veldig full. Ha en fin fest. :)

Damita sa for siden:

skratter meg skakk
Det er jo nesten så en får lyst å prøve.. :spent:

det snør, det snør, tiddelibom :D:D:D

GKS sa for siden:

Jeg droppa alkoholen men sambo tok seg noen glass cognac...hehe han ble kjempe snurra etter 2-3 glass!! Det er ikke normalt for han...så skal heller spare meg for alkoholdrikkinga til neste helg...

aggie sa for siden:

Etter det jeg erfarer, går det helt fint å ta seg et glass vin eller 2. Ja, man tåler det dårligere, og prosessen blir kanskje utsatt, men det forsinker ikke vesentlig uten at du drikker veldig mye.

God, billig vin med lavt sukkerinnhold er: Marques de chive. Jeg koser meg litt, jeg,;)

Aylin sa for siden:

jeg har drukket siden begynte kuren :P (student som bor på internat hehehe) og har gått ned 10 kilo uansett :D så jeg vet ikke helt :S

Labomba sa for siden:

Jeg tar ett glass rødvin sånn i hytt og skvett, og i helga ble det bare hytt.
Ble ganske bedugget etter 3 glass, men ikke helt stangbacardi. Tror det er mellomtingen som gjør hele greia for noen, for vi er jo så forskjellige.
Jeg var ihvertfall fortsatt i ketose morgenen etter, lørdag.
Kos deg du, så finner du ut av hva som funker for nettopp DEG. :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.