Har vært på ketolysekuren siden søndag og lurer på hva skjer om jeg tar 1-2 glass rødvin (Ken Creek) i kveld? Skal teste om jeg er i ketose litt senere i dag...om jeg er i keose og tar et par glass vin i kveld, ødelegger jeg hele opplegget eller? :confused:
Ketosen er ikke noe poeng å teste rett etter du har drukket, vent heller til i morgen kveld.
Nå vet jeg ikke hvor mye karbs det er i den vinen, men tror det er mange som tar seg ett glass eller to innimellom uten å falle ut av ketose av den grunn :)
Rødvinen er minimalt med karber i...Sambo var på polet å fikk tips og råd på vin med lavt karb innhold fra betjeningen der, så han kjøpte ei flaske Ken Creek...
Hm...kanskje jeg skulle utsette rødvin drikkinga til det er gått 4 uker... :confused:
Jeg droppa alkoholen men sambo tok seg noen glass cognac...hehe han ble kjempe snurra etter 2-3 glass!! Det er ikke normalt for han...så skal heller spare meg for alkoholdrikkinga til neste helg...
Etter det jeg erfarer, går det helt fint å ta seg et glass vin eller 2. Ja, man tåler det dårligere, og prosessen blir kanskje utsatt, men det forsinker ikke vesentlig uten at du drikker veldig mye.
God, billig vin med lavt sukkerinnhold er: Marques de chive. Jeg koser meg litt, jeg,;)
Jeg tar ett glass rødvin sånn i hytt og skvett, og i helga ble det bare hytt.
Ble ganske bedugget etter 3 glass, men ikke helt stangbacardi. Tror det er mellomtingen som gjør hele greia for noen, for vi er jo så forskjellige.
Jeg var ihvertfall fortsatt i ketose morgenen etter, lørdag.
Kos deg du, så finner du ut av hva som funker for nettopp DEG. :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.