Har noen prøvd denne dietten? Jeg har lest om denne etter at Beyonce brukte det for å gå ned masse i filmen Dreamgirls. Denne dietten virker ganske enkelt, man går ned i vekt kjempe fort, dvs. nesten 10 kg, men det varierer fra person til person. Dietten varer bare i 10 dager! Men ulempen med dette er at man ikke kan spise noenting, bare drikke en spesiell blanding som man må drikke i 10 dager flere ganger om dagen. 6- 8 ganger hver dag.... Tenker at det ikke kan være så ille...
Blandingen består av vann, maple sirup( lønnesirup), cayennepepper og sitron.
Itillegg skal man drikke laxative te. Og ha en stor innkjøp av toalettpapir.
Noen som har hørt eller prøvd denne dietten?
Jeg har ikke hørt om dietten, men min umiddelbare reaksjon er at selvfølgelig vil man gå ned masse på denne dietten siden du ikke tilfører kroppen noen form for energi (bortsett fra sukker fra sirupen). Du vil selvfølgelig tape vann og muskelmasse samtidig og vil da gå raskt opp igjen (ikke i muskelmasse) når du begynner å spise mat igjen.
I tillegg tror ikke jeg at kroppen har godt av avførende midler (teen) når det kun er for å gå ned i vekt.
Og blodsukkerstigningen man påfører kroppen ved å drikke sirup må jo slite på kroppen.
Hvis du vil være garantert å legge på deg det dobbelte av hva du gikk ned på denne selvpininga det referes til så fort du spiser så mye som et knekkebrød igjen, så syns jeg du skal gå for den kuren. Hvis du derimot vil ha et vekttap som holder seg, og ikke sette kroppen i krise-beredskap så bør du vurdere andre mer normale metoder.
Himmel... Hadde ikke klart å gjennomføre noe sånt. For noen år siden prøvde jeg meg på den såkalte "Rikshospitalets diett" eller noe sånt. Holdt på å gå nedemom og hjem etter et par dager. Og der får man jo spise noe også. Ikke noe for meg.
Jeg har funnet ut at jeg ikke skal prøve denne dietten:p.
Vet faktisk ikke hva jeg tenkte på, man går jo opp extra etter denne dietten... Tenkte vel bare på å rense kroppen skikkelig;).
Denne solgte vi i helsekosten (sitronsaftkuren). Jeg klarte aldri å anbefale den til noen, selv da vi hadde tilbud og jeg egentlig var pålagt å anbefale det. Jeg prøvde alltid å overbevise kundene om å gå på lavkarbo i stedetfor slike ting, hehe. NEI TAKK!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.