< Tilbake til oversikten

Ute av ketose og skjønner ingenting

Elephanta sa for siden:

I går kveld hadde jeg bare svakt, svakt rosa utslag på stixen, og nå i dag er den jammen negativ. Skjønner ikke hvorfor, jeg har ikke spist noe annet enn jeg bruker, jeg regner ut karbene og har ikke vært over 20, heller i underkant av 15. Har spist litt sukkerfritt godteri fra lavkarbopikene. Greit at dette nok kan gjøre at vekta stagnerer, men kan det gjøre at en kommer ut av ketose da?! :confused:
Mener det er rundt eggløsningstider, kan dette gjøre at en kommer ut av ketose? Skjønner lite av dette altså, skikkelig demotiverende...

Edit: Kan jeg ha spist for lite fett? Har nok fått i meg litt lite de siste dagene.

Areola sa for siden:

hva spiste du i går da? Det trengs nok litt mer info:)

Fungirl sa for siden:

Mål sticken på kveldstid to timer etter siste måltid, noen må under 15 g for å komme inn i ketose hvis de faller ut, dette står det om i boka.
Men hvis du går ned så er jo det ingen problem :)

Elephanta sa for siden:

Har faktisk gått opp noen hundre gram de siste dagene... Så noe må jeg gjøre galt plutselig, det er det som er så rart, for jeg har ikke endret spisevanene mine noe særlig, og dette har jo vært optimalt for meg. Har tatt av nesten 8 kg siden 1. desember, det er jo ganske bra, er det ikke? Inkl julepause hvor som ikke var ketosevennlig i det hele tatt.. :o

Tja, hva spiste jeg i går? En halv avocado og te med en ss cocosa til frokost, omelett og bacon pluss et par cherrytomater og litt agurk til lunsj, pizza med Mama Lupe's tortillas som bunn (disse skal vel inneholde 3 g netto karber pr tortilla, ikke sant? Regnet i hvertfall med det til den totale mengden i går) med bittelitt sjampinjong, pepperoni, jalapenos og ost, og litt ost til kvelds pluss altså litt sukkerfritt godis. Mener jeg tok en ss cocosa i tillegg, men det er jeg ikke 100 % sikker på.

Tror i hvertfall dette skal være sånn ca hva jeg fikk i meg i går, korttidshukommelse - hva er det....? :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Og ikke er det mens eller eggløsningstid?

Og er det bare 1 gang stix har vært negativ? Kan bare være tilfeldigheter også det :ja:

Elephanta sa for siden:

Jo, det er tiden for eggløsning mener jeg, skreiv det i det første innlegget, men kan det virkelig gjøre at kroppen faller ut av ketose..? Har jo hørt det kan stanse vektnedgang, men..

Gerd sa for siden:

Såg jo at du skrev eggløsningstid nå ;) Det kan nok føre til vektoppgang :ja:

Duh, bare fortsett som du pleier du :ja:

Gerd sa for siden:

Du gjør ikke noe galt da ;)
Og som jeg skrev, om stix ikke slår ut 1 gang, kan være tilfeldigheter.

Nei man faller ikke ut av ketose av den grunn :)

Elephanta sa for siden:

Ok, jeg fortsetter i samme stil, så får jeg se om det er eggløsningen sin "feil". ;) Kan jo også være feil med stixen, men siden den bare såvidt viste rosa i går kveld er det vel en sammenheng med den negative i dag (vet jeg kun skal teste om kvelden, men det var litt derfor jeg bare måtte teste nå, får jo helt hetta når jeg plutselig bare stopper helt opp uten noe tydelig grunn, hehe).

Takk for svar!

Gerd sa for siden:

Bare fortsett ja :)

Stix den måler ketoner i urenen. Om den er lys eller mørk har ikke noe å si, utslag er utslag. Det er ikke sterk eller svak ketose. Fargeforskjellene har med fettinntak, vanninntak å gjøre.
Jeg hadde gjennom hele kuren kun det lyyyyyseste utslag, men gikk ned for det :ja:

Elephanta sa for siden:

Oppdatering: Etter å ha fått negative tester også i dag, bestemte jeg meg for å kjøpe en ny boks med stix, mistenkte at det var dem det var noe feil med. Og joda, tok en ny stix nå nettopp, og der var det jo utslag så det rakk! Så deilig, da var jeg jo aldri ute av ketose da, jo! :D

Kitt sa for siden:

Så bra!:heia:

Brimstone sa for siden:

Flott at du fant ut at det var stixen det var feil på. Det hender i blant at en og anna stix ikke funker. Da jeg brukte stix og ikke fikk utslag, tissa jeg på en neve stix samtidig for å sjekke om det var meg eller stixen. Kvalitetskontroll :p

Elephanta sa for siden:

Den forrige boksen var det faktisk ikke sånn liten pose med fukt-oppsuging (hva heter det, tro?) i, så de var nok ødelagte hele gjengen. Såå glad for at jeg trosset snøstormen og kjørte for å kjøpe ny boks i går :stortsmil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.