Har lett etter svar på spørsmålet mitt med søkefunksjonen, men ikke funnet noe. Drister meg derfor til å starte ny tråd... Fikk brystkreft for 2,5 år siden, og går i dag på tamoxifen som er et antiøstrogen. Er det noe som skulle tilsi at jeg bør holde meg unna ketolyse? Noen som vet? Og forretsen, hvor finner jeg de supersøte kilotellerne dere har i signaturene deres?:p
Jeg hadde kontakta legen og spurt jeg, for å være sikker.
Den kilotelleren finner du ved å klikke på en her inne, så velger du å lage din egen. :stortsmil
Jeg fikk selv livmorhalskreft for 2,5 år siden og har blitt anbefalt dette kostholdet på det sterkeste. Kreftceller lever jo tross alt av glucse, så jo mindre sukker vi får i oss, jo mindre sjanse er det for at de skal vokse/danne nye :)
Om legen din ikke har særlige kunnskaper om lavkarbokoshold (noe mange leger dessverre ikke har) så ville jeg sendt en mail til Torkil først. Men som Elian sier så lever kreftceller av alt man spiser som dannes til glukose, det vil si omtrent alt det man IKKE spiser på lavkarbo ;)
AH! der fikk jeg iallfall svar på noe jeg har lurt på.. Jeg fikk også diagnosen livmorhalskreft i april08, og ble friskmeldt i november08.
Da er det ENDA en god grunn til å holde seg unna sukker!:)
Nå fikk jeg nylig samme diagnose selv, aner ikke om det blir operasjon eller hva som skjer, men vil gå ned mest mulig i vekt og være i best mulig form før behandlingen starter. Og selvfølgelig har jeg et bittelite håp om at ren mat setter sykdomsutviklingen i revers...:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.