Jeg har funnet ut at jeg skal prøve å redusere proteininntaket og istedet øke fettinntaket. Da faller vel filosofien under Skaldeman.
Her er matvarene jeg har funnet foreløpig:
Gräddost (bedre fordeling enn vanlig gulost. Har 39%/19%)
Salami (bedre fordeling enn kokt skinke som egentlig er lavfett)
Eggeplomme (kanskje lage omeletter uten eggehviten, da fettet sitter i plommen)
Valnøtter, mandler, hasselnøtter (dette har vi alltid på stuebordet og har fin fordeling)
Rømmegrøt (Utrolig digg, så passer meg bra!)
Avokado (har aldri smakt, så det er vel på tide)
Leverpostei (finne en fin og fet en)
Fløte
Er det noen som har andre forslag til enten retter eller matvarer som har en fordeling der det gjerne er minst dobbelt så mye fett som proteiner, samtidig som det er minimalt karboinnhold?
Takker for tips!
speilegg og bacon til frokost, stekt i meieri smør.
den pizzaen som ett eller annet geni her inne har laget, er jo bare helt genial.
de kjøttkakene som det også flyter oppskrifter av her inne, er topp.,
Viktig å huske at det ikke er forskjell på frokost, lunch og middag., spiser akkurat det samme til alle tre måltider :)
Kristin_B sin oopsie roll look a like bunn, fantastisk genial :)
inntil videre, pga manglende kokkekunnskaper, og initiativ, så synder jeg med Toro sin tomat og urter fyll blanding, som jeg putter 800g billig kjøttdeig, og ett par hundre g bacon, og litt paprika nedi,
Hvordan er det med melk forresten? H-melk. Går det med 2dl h-melk på en dag? Eller er det bedre med soyamelk? Er litt mer protein i soyamelk og halvparten så mye karbo...
Sulle så gjerne hatt den ene capuchinoen min på h-melk/soya fra Kaffebrenneriet som jeg liker så godt...
Ingen stor kaffedrikker (liker ikke sort kaffe) men 1 stk Capp. fra en kaffebar er som en liten "dessert" for meg.. Går det på Skaldeman?
-Brie (veldig fet ost)
-Elgsnabb av Alf Bredrup as fra Kiwi: fett: 39g, prot: 24g og karbo: 2g.
-En løvbiff stekt i smør, delt i to og fylt med fet ost. Smører kansje litt Dijon sennep eller pesto på.
-Svarte oliven
-Eggerøre med 1/2pk bacon, av 1 egg og 3 plommer.
Jeg ville brukt halvt om halvt med fløte og vann i stedet for melk.
Tror den danske leverposteien fra Tulip er fet og fin. Den er i hvert fall veldig god!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.