< Tilbake til oversikten

Hva er bra eller ikke bra å spise?

Bambolona sa for siden:

Heisann
Jeg har tenkt en stund på å gå ned i vekt, men starter rolig. Ikke vet jeg så mye om hva som er sunt eller ikke, så tenkte jeg skulle spørre litt hos de mer erfarne.
Jeg har ikke noen kostholdsfilosofi enda, men prøver å begrense fett og kalorinntaket, samt trene mer. Men har nok ikke engasjert meg ordentlig enda... :
Lagde dette til middag i dag, og det var så utrolig godt! Men er det egentlig så sunt? Er det noe som jeg bør kutte ut eller bytte med noe annet? :confused:

Wraps, ingredienser:

• tortilla lefser (landlord)
  • noen skjeer kyllingkjøttdeig blandet med sopp
  • en håndfull isberg salat
  • litt ananas, agurk og løk
  • litt lettrømme
  • litt tacosaus

Hilsen "lille" meg...

Damita sa for siden:

Hei på deg

Jeg har i mange år drevet med den type diett som du snakker om, og jeg syns dette så ganske fornuftig ut i forhold til det. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange slike lefser du spiste..? Uansett, ett godt råd; drikk et stort glass vann før du spiser.. Og ikke spis deg mett, men bare sånn at du ikke er sulten lenger.

nynner litt :D:D:D

energibunten sa for siden:

Hei, det er vel egentlig bare å velge så hele og naturlige råvarer som mulig uansett filosofi. sånne lefser kan man bare lese ingrediensene til og finne ut om er sunne. De er vel stort sett bare veldig holdbare og er ikke spesielt sunn.
Men resten er jo veldig helt og naturlige så sammenlignet med annen mat er dette fint.

Bambolona sa for siden:

Takk for svar! Det var fint å vite at det ikke var aaalt for usunt. Men kan vel prøve å bytte ut de lefsene med noe annet, neste gang. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.