Aphrodithe sa for siden:
Det lurer på :) For det er jo sååå godt :D
Og isåfall hvilke bær :)
Aphrodithe sa for siden:
Det lurer på :) For det er jo sååå godt :D
Og isåfall hvilke bær :)
Pearl sa for siden:
Bringebær og molter har ganske lite karber. :)
Sulphur sa for siden:
Kesam vanilje råkker hard og er grisegodt, men om den er så veldig lav på karber, det tror jeg ikke?
trillian78 sa for siden:
Tror at den inneholder sukker :( MEN grunnen til at den råkker hardt og er grisegod (:lol:) er at den er tilsatt EKTE vanilje. Ikke sånn fake-vanilje som alle er vant med og som brukes overalt (som i vaniljesukker), men ekte vaniljestang. Så hvis du kjøper vanlig kesam og orntli vaniljestang så kan du lage egen grisegod kesam :stortsmil:
Sulphur sa for siden:
Bah, du kvåota leifen min. :lol:
trillian78 sa for siden:
mofe sa for siden:
Spørs på hvilken filosofi du følger det, Aphrodithe :)
Aphrodithe sa for siden:
Denne glemte jeg ut, hehe. Jeg skal over på Atkins etterhvert. Nå er jeg "bare" på lavkarbo, og prøver ut min nye livsstil :D hehe.
Dumt med Vaniljekesamen da, men kanksje jeg kan lage den sjøl som Trillian sier? Det må jeg prøve, kanskje det er nesten like godt, hehe.
Så bringebær og multer er lov altså. Hva med blåbær, jordbær, bjørnebær....osv, hehe.
Pearl sa for siden:
Bringebær har 3,2 karber, Molter har 4,4, blåbær 7,5, jordbær 6,6, bjørnebær har 6,9 karber. Moreller har 11,3 karber. Det betyr jo at en kan ha dobbelt så mye bringebær som jordbær. Litt kan man vel ha av alt. :)
trillian78 sa for siden:
Har oppdaget at det er veldig store forskjeller på oppgitt karbinnhold i bringebær fra ulike merker. Siste frossenposen jeg kjøpte stod det at det var 6 karber i :eek: Greit at det er noen variasjoner altså, men nesten DOBBELT? :confused:
Carisma sa for siden:
Kanskje det kommer av når de er plukket? Mener å ha lest at bær blir søtere på slutten av sesongen :confused:
trillian78 sa for siden:
ja, det høres jo egentlig logisk ut...
Pearl sa for siden:
Eller om de er sukret?
trillian78 sa for siden:
Står ikke noe om sukker på innholdsfortegnelsen... Men man kan vel aldri vite helt sikkert...
going down sa for siden:
På pakken bringebær fra ICA står det 6 g karbohydrater, derav 3,5 g sukkerarter. Innhold er singelfryste bringebær. Står altså ingen ting om tilsetning av sukker.
På alle andre bringebærpakker står der 3,5 g karbohydrater. Det kan jo hende ICA har bommet på karbohydratinnhold. Vi har jo hørt om mange andre varer hvor dette har vært tilfelle:confused:
Photobscura sa for siden:
Om du skal over på Atkins, så er ikke bær eller kesam lov i induksjonen. Men det er jo bare i to uker, husker ikke på stående fot i hvilken uke du kan innføre bær, men det kan du jo se i boka, med mindre du har den håpløse og ubrukelige norske versjonen. Ellers så står stigen gjengitt i Atkins-delen av forumet :)
Aphrodithe sa for siden:
Ok, da skal jeg huske det når den tid kommer.
Slik det er nå er jeg ikke i induksjon eller noe, bare litt egenkomponert for å få feelingen (men går ned iallefall, hehe). Men skal nok over på Atkins om ikke lenge, slik at jeg har noe eksakt å følge :) Og det blir det ikke noe problem å holde seg unna når jeg må, hehe.
Photobscura sa for siden:
Ja, det er faktisk ikke så dumt det der. Jeg gjorde det selv i starten, etter legens anbefalning, bare la om i helt enkle prinsipper, og så kom jeg over dette forumet, og etter noen måneder la jeg om til Atkins. Da hadde jeg høstet en god del kunnskap og forutsetning i mellomtiden :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.