kainafb sa for siden:
Er makrell i tomatsaus aa regne som lavkarbohydrat-mat??
Noen som vet innholdet?
kainafb sa for siden:
Er makrell i tomatsaus aa regne som lavkarbohydrat-mat??
Noen som vet innholdet?
HP sa for siden:
Ja makrell i tomat er ypperlig lavkarbomat om det er servert med litt salat eller fiberrik/GGHelseklibrød. :)
Velkommen til oss :)
Nille sa for siden:
Oppdaget til min store overraskelse at det er mindre karber i FiberRik med solsikkefrø enn med vanlig FiberRik og det andre helseklibrødet !
Den med solsikkefrø er kjempegod med makrell i tomat :p
Albertine sa for siden:
Makrell i tomat med litt rugbrød ved siden av er bare digg! Det er redningen min mang en morgen når jeg ikke orker mer egg. Bare spis!
Kanel sa for siden:
Tomatsausen er vel ikke så sunn..?
Ifølge hermetikkboksen foran meg inneholder 100g ferdig vare kun 50 gram makrellfilet og resten må da være tomatsaus.
Karbohydratinnholdet er 10 gram, protein 7 gram.
Mulig det ikke er så ille, men ikke det pålegget jeg først griper til.
Albertine sa for siden:
Tomatsausen kan med fordel utelates, selv om jeg spiser litt fordi den er så god. Den makrellen jeg kjøper er stabburets, og der er det meste ren filet. Sikker på at du ikke har en King Oscars eller noe annet der fileten er hakket allerede?
Kanel sa for siden:
Jeg hadde King Oscar sin makrellfilet og det er der tallene er hentet fra.
Det er jo most makrellfilet i tomatsaus og det er verre å få spist bare fisken...
Sikkert noe ganske annet med Stabburet sin.
Det er jo kommet makrellfilet i tube..smart.
Nille sa for siden:
Trodde bare det fantes Stabburets jeg...:p
Min nevø pleide å si: "Inni noen fisker er det makrell". Han hadde nettopp kommet til Norge og oppdaget makrell i tomat....:)
HP sa for siden:
Finhakket makrell i tomat --> Mindre makrell...
Makrell på tube -----------> Enda mindre makrell.... :rolleyes:
Men det er flott med variasjoner... :ja:
donjuanwannabe sa for siden:
Stabburet's Makrellfilet næringsinnhold pr. 100 g.:
Energi: ca. 283 kcal
Protein: 13,6 g
Karbohydrat: 3,2 g
Fett: ca. 24 g (hvorav; mettede fettsyrer: ca. 5 g, enummettede: ca. 9 g, flerumettede: ca. 7 g)
Jeg synes den er best også. :)
Kristian sa for siden:
Det er kanskje mye karbohydrater i tomatsaus men den inneholder også svært mye antioksidanter, så en boks med makrell i tomat er som medisin å regne. Kjempebra mot migrene og sikkert mange andre plager også:)
Greit å ha med på jobb også. Bare å lage til en liten salat å ha med så er det full lunsj.;)
Albertine sa for siden:
Makrell i tomat er digg!
melene sa for siden:
Helt enig! her veier fordelene opp for ulempene.
Huldr sa for siden:
Det må være brød under makrell i tomat synes jeg... ellers er det ikke noe godt... :nedfor: Og helst et litt mykt og saftig ikke altfor grovt brød... ikke Fedon.
Men kanskje det går an å spise det en gang i blant? Tar en halv boks med Stabburets på en brødskive jeg. Og når boksen er tom har jeg ikke lyst på det igjen på en god stund. Men nåååååå har jeg lyst på det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.