< Tilbake til oversikten

12. januarfolk! Skal vi fortsette på ny tråd her?

Damita sa for siden:

Ser du går på ketolyse, og regner med at du ga din mor startpakka til ketolysekuren. Mulig jeg ble unødvendig bekymret, men tror hun burde snakke med legen om denne kuren først. Og jeg legger meg langflat dersom jeg tar feil her.. :)

traller i vei :D:D:D

Pocahontas sa for siden:

Hei!
Hun har ingen sykdommer, altså. Annet enn stoffskifte....og for det tror jeg ketolyse kan være ok.
Marianne

neelam sa for siden:

Heisann,
Er kjempefornøyd med vektnedgangen - gikk ned like mye de to første ukene (1.3 kg pr uke) herlig, og ikke være sulten. Spiser oe lapper med ost eller kjøttpålegg og litt grønt, morra og kveld, jukseris eller blomkåstappe brukes ofte som tilbehør til middagen, og så går det ellers mye i koffeinfri filter kaffe og farris med sitronsmak. En gammel trimsykkel gjør susen, med spenstig musikk på øret. Ikke noe stress, mest kos. Jeg bruker Spielberger sitt soyamel, rimelig og greit. Det går jo mye egg, og Eurospar sine First Price egg er desidert billigst her i området. pleier også å kjøpe en liten pk, økologiske egg, bare for å støtte hønenes velferd:)

Minni1 sa for siden:

Har gått ned 1,1 kilo denne uka.

Totalt er nedgangen nå på 3,8.

:stortsmil

Everio sa for siden:

Samme som Minni her :ja:

Minus 1,1 kg :D

Oppstart ketolyse 12.01.2009
Veiing 19.01 - 3,6 kg
Veiing 27.01 - 1,1 kg

Lizzi sa for siden:

Hei
har gått ned 1,3kg denne uken. Totalt 6 kg på 3 uker:)
Halveis til delmål 1. :D Lykke

dålsi sa for siden:

Kun 400g - men det går rett veien i allefall:)

angel71 sa for siden:

Endret tickeren min med utganspunkt i vekten jeg hadde 12. januar. :)

Vektap siste uke. 0.7 kg. Er veldig fornøyd med det :D

Damita sa for siden:

-1kg her... hiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaa Jeg er så stolt av meg selv :D:D:D

Joranna sa for siden:

Hei
Flinke dere er. :) Begynte 5 januar. Ned 600g denne uka. Ikke det store, men nedgang er nedgang. :D

Ella-A sa for siden:

yay minni1 og everio, det er jo kjempebra :D

wow lizzi - 6kg på 3 uker er jo kjempemasse, gratulerer med kjempebra resultat! :D

dålsi - det er rett holdning det, ikke alle som går ned like mye - dumt egentlig men, jeg er også av typen som plutselig går ned bare 100g på en uke liksom, kjedelig, men det er mye bedre enn hvis det går oppover :D

kjempebra angel71 og damita ;)

Helt riktig Joranna, det er riktig holdning :D

Stellamor sa for siden:

Veiedag:
Ned 700 gram :)
Åå, jeg drømmer om en sommer med en lettere kropp.....

pjusket sa for siden:

-2,2kg på meg denne uken! :)

Schnupsiii sa for siden:

Så pent av deg å tenke litt på hønene også :D

Personlig er jeg møkklei egg allerede!
Og lurer derfor på hvor mye pålegg skal man legge på f.eks ooopsie-rolls eller andre typer brøderstatning for at det skal bli en ok mengde proteiner?

Ada sa for siden:

Ny måledag:p

Denne uken ser det slik ut:

• Hals 0 (tilsammen - 1 cm)
  • Overarmer - 1 cm (tilsammen - 2,5cm)
  • Bryst - 3 cm (tilsammen - 6 cm)
  • Mage oppe - 2 cm (tilsammen - 5 cm)
  • Mage nede - 2,5 cm (tilsammen - 4 cm)
  • Rumpe - 2 cm (tilsammen - 4 cm)
  • Lår - 1 cm (tilsammen - 3 cm)

Tilsammen blir dette - 13, 5 cm denne uken, og - 31 cm totalt (2 uker) :p:p:p

Jeg har fortsatt ikke fått tak i vekt, men måling er jo nesten like motiverende.

Ha en fin dag alle sammen:)

clovek sa for siden:

denne veka: 0,5 kilo. ikke så veldigt mye, men har vært elendige me vann drikkingen..
hb på bedre resultater neste gang:D

Smiline sa for siden:

Jeg hadde desverre gått opp i cm :( Men jeg håper på at det går den rette veien igjen snart... Noen som snakket omm litt problemer i uke 3 og jeg tror nok jeg er en av de:confused: Merker at kroppen føles mer på "gli" igjen nå og skyller på stress den siste tiden.

Så flinke alle dere er og gratulerer med tap av cm og kilo. Blir spennede å se hvor mange kilo vi blir kvitt tilsammen. :)

Kasandra sa for siden:

Hei alle sammen!
Så flotte resultater!
-1,7 kg denne uka på meg.

Klem!:)

nelly79 sa for siden:

-600 gr på meg denne uka...
Har spist litt for mye bacongull tror jeg, kroppen min liker ikke så mye salt... Det var jo så godt med noe snacks at jeg klarte ikke stoppe :D
Så denne uka er det full skjerpings igjen :p
Men som dere sier; ned er ned :)

Ella-A sa for siden:

hvilket bacongull kjøper du netty79? har aldri spist bacongull men savner typ potetgull,og det er vel det nærmeste jeg kommer..:p

fisj har vært syk de siste dagene og idag ( som de siste fire dagene) er dottene i ørene på sitt høydepunkt - jeg hører ikke hva folk sier når de står rett foran meg. Igår hos svigers hadde de på tv og svigermor snakka samtidig - hadde litt lyst å spørre om hun kunne slå av tv mens hun snakka. Som en gammel kjærring vett :p flauest på jobb da, møter typ 2000 kunder i kassen og hører ikke noe av hva de sier. :D :heia:

Everio sa for siden:

Kjempemange flinke jenter (og gutt?) her inne :heia:

Tulla 81 sa for siden:

Gikk glipp av veiedagen i går, men hoppet på vekten i dag tidlig...

05.01.2009: 66,3 kilo
14.01.2009: 65,9 kilo
19.01.2009: 64,8 kilo
27.01.2009: 64,0 kilo

Det gir et vekttap på 2,3 kilo på 3 uker... Det er 766 gram i uka!
Fornøyd og det går nedover!!!

Lykke til alle sammen!

Ella-A sa for siden:

Tulla :heia: det er kjempebra! :D

Tulla 81 sa for siden:

Takk, takk!!
I motsetning til mange som trives på denne kuren synes jeg dette er et sant hel"#%. Jeg ser frem til den dagen da jeg kan si meg ferdig, og gå over på vanlig lavkarbo.
Deilig med god vektnedgang!

Lykke til alle sammen! :D

Cathrine83 sa for siden:

Kjempe bra jobbet folkens :).
Jeg har veiedag på tirsdager og vekten viste ned 1.1 kg, kjempe fornøgd. Totalt 5.8 på 3 veker :).

Lizzi sa for siden:

Her var det mange flotte resultat:D Så flinke vi alle er.

nelly79 sa for siden:

Ella; Det heter gullbacon og posen er gull farget, tror det er maarud som har den :-)

Ella-A sa for siden:

ooh nice, takk nelly, tror jeg må dra et annet sted å handle og se om jeg finner den, tanken på potetgull bare er helt :hearts::hearts::hearts:

Damita sa for siden:

Bacongull er ikke potetgull da..
Bacongull (maarud) er baconsvor med krydder.. Og akkurat bacongull har mer karber enn bacon crisp (kims) som er det samme..

:D:D:D

Lizzi sa for siden:

Hvordan går det med oss folkens?

Selv har jeg det jeg vil ansee for en dårlig dag. Hadde skikkelig mageknip og dårlig mage i går, noe som resulterte i hjemme dag i dag (skidag på skolen, jeg skulle ikke ut i skogen uten do i nærheten ). Har nesten ikke spist noe,- spiste litt salat og magen reagerte spontant med knip og "jeg-må-veldig -på -do "følelsen. :(
Vet ikke helt hva det kommer av, magevirus eller de deBons godisene jeg testet i går (sikkert de,- hadde vært så typisk)

Så det blir litt depp depp her,- er ikke så lysten på middag heller, kanskje jeg rett og slett står over,- er ikke sulten heller. (men hvor lurt er det da!?)

Marihøne sa for siden:

Hei!
nå leste jeg ikke alle innleggene i denne tråden - men jeg startet også opp med ketolysekuren 12. januar. Har gått ned 7.3 kg til nå, noe som er langt over forventningene. Regner med det var masse vann først, men nå merker jeg at klærne mine passer bedre. La på meg 14 kg under graviditeten, det er de jeg sliter av nå. (babyen er 9 mnd, så jammen på tide. Gikk opp mer etter fødselen og, for mye inne + trøstespising av smågodt, med kolikkbarn som aldri ville sove)

Cathrine83 sa for siden:

Føler med deg Marihøne. Har selv et barn på 9 måneder, gikk opp 16 kg, og gikk opp mer når jeg kom hjem. Men nå har jeg kommet til et punkt der jeg er klar til å få dette vekk nå. Masse lykke til videre.

Marihøne sa for siden:

Tusen takk - lykke til du også!
(når er barnet ditt født? jenta mi kom 1. mai :))

Ella-A sa for siden:

oi, javel? vi har noe billig greier på butikken som står at det er 0,7 pr 100g, er det ca samme som bacon crisp? (mulig det er det euroshopper-bacon tingen også heter...):p

Lizzi sa for siden:

Her i huset setter vi også stor pris på baconcrisp :) Likte den fra Maarud bedre enn den fra Kims. Opplevde den fra Kims mye hardere å tygge på.

Ella-A sa for siden:

spiste den fra euroshopper nå, men har aldri egentlig likt noe bacon-lignende (bortsett fra sånn på sirkus, tivoli og kino da.. de der varme bacontingene greiene vett..).. og synes egentlig ikke at disse var så gode heller, men bedre enn ingenting. Får bli kims eller maarud neste helg da :) sambo liker vertfall denne euroshoppergreia..:p

Damita sa for siden:

Jeg digger den euroshopper varianten.. og den er billig :D

:D:D:D

angel71 sa for siden:

I dag har jeg gått opp de 600 grammene jeg mister i forrige uke. Men er stadig i ketose og har ikke mistet piffen. Jeg har istedet delt opp vektnedgangen i delmål, da dette går litt saktere for meg enn for mange av dere andre. Men så lenge det peker nedover på sikt.. så er det topp det :) Merker også at når jeg nærmer meg menstruasjon, så holder kroppen mer på vannet, dermed går jeg opp litt eller står stille.. uken etter den startet er jeg på nedovervei på vekten igjen :) SÅ er ved godt mot :D

angel71 sa for siden:

Har jo tross alt mistet 5,7 kg siden 23. nov. Og det med julen imellom :D

dålsi sa for siden:

Det går saaaaaakte men det går rett vei.....Minus 200g.:D:D

Tulla 81 sa for siden:

05.01.2009: 66,3 kilo
14.01.2009: 65,9 kilo
19.01.2009: 64,8 kilo
27.01.2009: 64,0 kilo
02.02.2009: 63,7 kilo

Ned 300 gram på 6 dager!!! Ikke akkurat så veldig bra kilomessig, men har gått ned 3 cm fra magen!!! Jippi!

Jeg trener 4 ganger i uken, og dette kan sikkert stoppe opp vektnedgangen for meg. Jeg håper nesten det, for jeg trener styrke og håper på å bygge litt muskler i beina!

2,6 kilo på 4 uker gir et snitt på 0,65 pr. uke!

Lykke til alle sammen!

Stellamor sa for siden:

Veiedag: ned 800 gram :)
Føler meg bra om dagen og jeg er veldig motivert!!

Masse lykke til alle sammen!!

Everio sa for siden:

:heia: kjempebra!!

Hos meg ble det -1,4 kg i dag. Er strålende fornøyd med det, men tror ikke det er helt reelt. Spiste så tidlig middag i går og ingenting etterpå, så det var mange timer uten mat før veiing.

Veiing 19.01 - 3,6 kg
Veiing 26.01 - 1,1 kg
Veiing 02.02 - 1,4 kg

Joranna sa for siden:

Hei. Ned 200g denne uka. Ikkke det store denne uken heller, men det skal vel siest att jeg ikke har vært så flink denne uken. Så att det er nedgang tar jeg som ett plus.. ;)
Flinke dere alle er.. :D Stå på.. :blomster:

Minni1 sa for siden:

Jeg ar vært veldig flink denne uka, men har gått opp 100 gr. Er i grunnen fornøyd likevel, visste at dette var en opp uke p.g.a mensen . Håper bare jeg går ned neste uke.

Kasandra sa for siden:

Hei alle flinke!
Ned 1,5 kg her...veldig godt fornøyd med det må jeg si!

Ada sa for siden:

Heisann alle sammen:D

Så var det ny måledag (har enda ikke fått fingen ut og skaffet meg vekt):o

Denne uken har det gått litt trekt sammenlignet med de forrige to ukene, så resultatet var så som så:

Hals - 1 cm (tilsammen - 2 cm)
Overarm - 0,5 cm (tilsammen - 3 cm)
Bryst - 1 cm (tilsammen - 7 cm)
Mage oppe - 1 cm (tilsammen - 6 cm)
Mage nede - 1 cm (tilsammen - 5 cm)
Rumpe - 1 cm (tilsammen - 5 cm)

Dette blir tilsammen - 6 cm denne uken, og totalt - 37 cm

Håper på en bedre uke denne uken:):):).

Lykke til alle sammen:D

Lizzi sa for siden:

Hei, fikk ikke veid meg i dag jeg da,- men har ikke vært så flink denne uka med trening og mat så håper på nedgang eller stabil vekt.
Har vært så innmari godtesjuk at jeg spiste lavkarbo sjokolade (cavalier tror jeg den heter), kost meg med et glass vin og i det hele tatt slappet av og kost meg.
Nå er det ny uke og nye muligheter:)

clovek sa for siden:

hei , denne veka har jeg ikke gått ned noe. men hadde en liten sprekk her en dag + det ble en del tuborg lite på lørdag.. så det va 0,5 kilo opp i dag, men humøret er på plass for det om, rett på kuren igjen.. ikke noe kjære mor her nei.. :D må bare fortsette. men har gått ned 4,5 kilo fornøyd me det:D

Lizzi sa for siden:

Hei alle sammen.
Da nærmer det seg veiedag igjen.... har måttet sniktitte på vekta i dag jeg da,- og den viser nedgang:D Takk og lov for forrige uke stod det rimelig stille, desverre....
Føler jeg har vært flink denne uken,- både trent (svømming og snemåking) og spist riktigere. (ikke mye kunstig søtt....)Eneste jeg ikke gir slipp på er pepsi max'en min, men det har blitt mindre av den også ... litt stolt rødme

Håper alle har hatt en fin uke, og knakenes kjekk helg :D

Tulla 81 sa for siden:

En liten oppdatering fra meg. Jeg har hatt en fantastisk uke! Gikk på vekta i dag og den viste 62,3... Det er helt fantastisk!!!!
Gikk ned 1,4 kilo på kort tid!! DEILIG!!
Ønsker dere god lørdag videre!

neelam sa for siden:

Heisann
Det ble en liten baksmell i det skumle 3 uka. Kjente på slutten av den at kroppen ble tung og "vassen", og resultatet ble nesten to kilo opp:( tror i ettertid at eg har slurvet med noen middagsporsjoner, de har vært for store, samt småspising av mandler, uten å ha oversikt over hvor mange det blei.. Ja, ja. Men her gir vi ikke opp et så bra og trivelig prosjekt! Se på de sliterne på NRK Puls. Akkurat de som er med, har jo støtteapparat i massevis. Men så var det alle de som ser på...som tror at dette er saligheta til en slank kropp. Har dere forresten lagt merke til at, absolutt alle (inkl programleder) er sylslanke, og har neppe hatt et vektproblem selv?
Ha ei fin uke
YES I CAN :blomster:

Lizzi sa for siden:

Her tusler vekta nedover,- 800g hittil denne uka :D Løsnet litt i fohold til forrige uke hvor jeg følte at det meste gikk i stampe.

Flotte resultat folkens. :)

Minni1 sa for siden:

400 gr. ned denne uka.

Går ikke så fort men totalt er det 4 kilo ned på 5 uker så det er jeg jo fornøyd med.

dålsi sa for siden:

Minus 400g denne uka. Synes det går seint - men..... ned 3 kg på 5 uker. Men jeg gir ikke opp!!! 3 kg = 6 halvkilos smørpakker:D:D

Stellamor sa for siden:

• 1 kg :D

Var gjest i går og ble tilbudt pizza, vafler og kaker...
Jeg takket høflig nei, drakk vann og spiste lapper da jeg kom hjem :D

Dette skal gå!!

Everio sa for siden:

Litt skuffet over ukens veiing ja, men satser på det går bedre til neste veiing :D
Veiing 19.01 - 3,6 kg
Veiing 27.01 - 1,4 kg
Veiing 02.02 - 1,1 kg
Veiing 09.02 - 0,1 kg

Lizzi sa for siden:

Så flink du var Stellamor, bra jobba :D

dålsi sa for siden:

Kjempeflink du var, Stellamor!!!! Det går - hvis man bare har bestemt seg for det:D

Everio sa for siden:

Veiing 19.01 - 3,6 kg
Veiing 27.01 - 1,4 kg
Veiing 02.02 - 1,1 kg
Veiing 09.02 - 0,1 kg
Veiing 13.02 - 1,2 kh

SUPERFORNØYD I DAG

Veide meg på mandag og hadde bare gått ned 0,1 kg. Har så byttet veiedag, så jeg veide meg i dag også:

• 1,2 kg

:D

angel71 sa for siden:

Gratulerer med flotte resultater alle sammen :)

Endelig har det løsnet for meg også etter 1 mnd med vekten omtrent stillestående. Hadde utgangsvekt 12. januar på 76,9. Lå i 1 mnd på 75,9.og hoppet opp 2 også litt ned og slik også og ned igjen...

De siste 2 ukene har jeg gått ned 600 g. Det er jeg veldig happy for, den peker nedover igjen og jeg er overlykkelig :D:D Og totalt siden 12. januar har jeg nå gått ned 2,1 kg. Tickeren viser igjen totale målet mitt.. jeg vingler litt med det og delmål hehe.. men har bestemt meg det er tickeren til jeg er i mål :)

Så om dere kommer på et platå eller fler.. fortvil ikke. Bare fortsett videre. Plutselig løsner det igjen :)

Lizzi sa for siden:

Hei :)
Lever denne tråden???
Hvordan går det med alle sammen?

Her går det nedover med vekta:) Har et par gram igjen til delmål 1, og skal i gang med delmål 2 (10 nye kg). Har bestemt meg for at uansett hvordan det går fram mot sommeren så blir det en pause over ferien.

Bee sa for siden:

Jeg har gått ned 26 kg tilsammen, og er ferdig med nedgang. Nå er det vedlikehold. :D

Stellamor sa for siden:

Jeg har gått ned 19 kg siden oktober og er VELDIG glad for det :D

Skal ned mye mer, så tar målene etappevis..

Lizzi sa for siden:

Heiser denne:)

Håper alle har det bra og nyter maidagene:)

Vektreduksjonen hos meg går trått om dagen synes jeg. Men jeg tror jeg vet hvor skoen trykker. Det har blitt litt for mye kos (lovlig kos, men dog) og stillesitting. Bestemte meg i går for å stramme inn, men her sitter jeg i sofan;)
Men så lenge vektnåla tikker riktig vei så er jeg happy:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.