< Tilbake til oversikten

Denne osten (Atkins vs. ketolyse)

matitt sa for siden:

Kan man spise så mye ost man vil på ketolyse? Og cottage cheese? Synes å ha lest et sted at Ketolyse = Atkins Induksjon. Og der er det jo IKKE lov! :confused:

Areola sa for siden:

Ketolyse er en ketogen diett, og atkins induksjon er en ketogen diett. Det er likheten.
På atkins skal du holde deg unne dette fordi det er kjente partystoppere, og forsikre deg om at du har optimalt vekttap. Så legger du til karber og forskjellige matgrupper slik at du bedre finner ut hva du tåler og ikke tåler.
Ketolyse er beregnet for en lengre tid, og da blir det vanskeligere jo flere regler du har. Men om man ikke går ned på ketolyse, ber man de gjerne kutte ned på ost.

matitt sa for siden:

Aha! Så jeg kan egentlig spise ost uansett diett, så lenge jeg fortsatt går ned i vekt!

Areola sa for siden:

NJa. Jeg ville fulgt atkins hvis du først har valgt det. Disse reglene er ikke til uten grunn :)
Du kan ihvertfall ikke skylde på dietten om du ikke går ned så mye som du ønsker.

Nille sa for siden:

Ikke bland filosofier.

Atkins = Atkins

Ketolyse = Ketolyse

Atkins Induksjon er tilnærmet lik Ketolyse, men det er IKKE det samme. Diettene har noe forskjellig oppbygging. Mer karber på Atkins, men noen matvarer man ikke skal ha.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.