Ullabulla sa for siden:
Har noen av dere erfaringer med bruk av stevia og hvor får man evt. kjøpt det?
Hvor mye stevia bruker dere hvis det i en oppskrift står 100 gr. sukker?
Ullabulla sa for siden:
Har noen av dere erfaringer med bruk av stevia og hvor får man evt. kjøpt det?
Hvor mye stevia bruker dere hvis det i en oppskrift står 100 gr. sukker?
Gerd sa for siden:
Har ingen erfaring.;)
Men scroll helt ned på siden her, så finner du flere tråder om samme tema :)
Eller bruk søkefunskjonen oppe til høyre :)
Filakia sa for siden:
Fant en konverteringstabell for stevia vs sukker:
energibunten sa for siden:
Stevia kan smake litt bittert så det passer best til søtning av noe som skal smake søtt og syrlig, feks noe med frukt og bær. Der blir det veldig godt.
altbeans sa for siden:
her får du kjøpt stevia:
jeg bruker den for det meste i smoothier. kjekt å prøve seg fram i begynnelsen. den fra altshop er veldig drøy i bruk. har brukt den hver dag i et halvt år og har ikke kommet halvveis en gang.
stevia har forresten andre bra egenskaper enn bare søtning:D
Margrethe sa for siden:
Jeg maa sporre deg Gerd, for dette faar jeg ikke til.
Jeg prover aa scrolle helt ned, men det er ikke mer enn et par dager tilbake - og ingenting om samme tema. Er det noe jeg ikke forstaar med "scrolle helt ned" - det skrives ofte av dere erfarne.
ogsaa, naar jeg soker, saa kommer det ofte opp journaler og lange-lange traader. Hvordan kan jeg vite hvor i disse traadene det jeg soker etter er?
Karbosara sa for siden:
Helt nederst ligger det en rubrikk som heter "Lignende tråder" Der ser jeg nå 5 tråder som har "stevia" som overskrift.
Happiness sa for siden:
Jeg syns ikke det smaker godt å ha i kaffe/te. Tror jeg prøvde det på grøt og, det var ingen suksess.
Filakia sa for siden:
Takk for link!
Hvilke andre gode egenskaper tenker du da på?
altbeans sa for siden:
Stevia inneholder krom, mangan, kalsium, selen, silisium, jern, niacin, fosfor, riboflavin, tiamin, vitamin C og A og sink og det påvirker de gode tarmbakteriene positivt:)
Hvis du er på Facebook kan du jo ta en titt på gruppa Stevia til folket
Mange bra artikler her.
Filakia sa for siden:
Tusen takk! Skal se på fbi kveld! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.