Jeg får boka i morra, mulig jeg blir litt klokere når jeg får lest i den. Men uansett: Hvordan sikrer dere at dere får i dere nok fett pr dag? Noen gode tips?
Spis det feteste kjøttet og den feteste fisken; -ribbe, koteletter, røkt laks, etc. Stekt i meierismør. Kanskje smeltet smør på grønnsakene også? Samt at når kjøttet er ferdigstekt i panna så kan du slå oppi kremfløte og koke kjøttet litt mer i det. Det blir en skikkelig deilig fløtesaus. :)
Tror du skal slite med å få i deg for mye fett (med mindre du ikke lever på smør da:)). Om det skulle bli tilfelle tror jeg ikke det ville ha så mye å si på vekta, men du vil nok lide litt av forstoppelse - det er i hvert fall min erfaring...
Eller stikk motsatt, siden kroppen ikke lenger trenger å lagre det overflødige fettet lenger, men sender det rett gjennom systemet og ut igjen... :rolleyes:
mmm det hørtes herligt ut.. hehe.. nei hadde akuratt begynt på kuren og jeg føler det blir så mye fett i maten, men er jo ikke vandt til det.. men da spiser jeg sikkert ikke for mye fett.. hehe
Til å begynne med så kan fettmengden være overveldende, spesielt siden man har fått tutet ørene fulle med hvor farlig det er med fett. Etterhvert så venner man seg til det, og jeg klarer nå ikke å se hvordan jeg skulle klare et liv uten alt det fettet jeg bruker nå.
Jeg har under hele kuren hatt i meg enormt med fett, vil anta mellom 300 og 400g om dag. Pøs bare på!
Jeg har begynnt og spise ei tskje med cocosa før jeg legger meg for og få mere fett i kroppen, ikke noe sånn kjempe godt akkurat men skyller det ned med noe vann så går det greit :-)
Hei alle sammen, jeg skjønner i alle fall at jeg slett ikke får i meg nok fett, - kan det være grunnen til at vekten står litt i ro? Jeg har bare holdt på med dette i 10 dager, er strålende fornøyd med energi, "følelse i kroppen", og mental tilfredshet:D . De tre siste dagene har vekten hengt litt. Det bekymrer meg ikke, men jeg lurer altså på om det kan skyldes for lite fett?
Har i dag så langt spist egg og bacon til frokost, men valgte magert bacon.Stekte i smør, 4 biter. Til lunsj nå spiste jeg en liten lammekotelett. Til middag lager jeg løvstek i dag. Til kvelds tenkte jeg cottage cheese.
Hva synes dere eksperter??
Jeg har lurt på om jeg kan spise blomkål med rømmedipp i kveld, og lurer på om jeg kan tilsette rømmen "Holiday"miks. Den er merket med 57 gram karbo pr 100 gram, men posen er bare 22g, og jeg spiser jo bare LITT etter at dette er rørt ut i rømme. What do you think??
Ett siste spørsmål til dere veteraner. Atkins-baren er merket med 18,5 g karbo på innholdsfortegnelsen, MEN med kun 2 gram på Atkins Karb count, som står på fremsiden av baren. Vet dere hva denne forskjellen kommer av???
Jeg er i ketose, har vært det hver dag siden 3.dag, vil ikke UT av ketosen :)
Takk for svar som jeg håper kommer, og god helg!!!!:D:D:D:D
Har holdt på med lavkarbo i 2 uker nå, og hittil har det vært litt ukjent for meg. Har gått ned 3,5 kg på disse to ukene. Jeg spiser nok litt for lite fett, og da stagnerer vekten litt. Det virker litt rart at man kan spise så mye fett, og likevel gå ned. Hmmm! Det gjør ikke meg noe, for jeg er mer glad i fet mat, enn karbohydratrik mat. Grønnsaker med dipp er jo kjempegod snacks hvis suget kommer. Har hittil ikke hatt problemer med å holde dietten. Skal forsøke å få mer fett i maten nå fremover så får vi se hvordan det går.
Lykke til alle sammen!
Bevis på at det ikke er alltid er mye som skal til, er at jeg i dag hadde med meg olje på jobb som eg tok på salaten, bruker vanligvis bare dressing.
Fettdiaré halve time senere :) Ja vet eg var sjarmerende nå, men ville bare si at man ikke trenger nødvendigvis en pakke meierismør for dagen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.