< Tilbake til oversikten

Ooopsirolls, noen som vet om man kan fritere den deigen i kasserollen?

miss_chica sa for siden:

Samboeren min pleier å lage supergode "empanadas", en chilensk rett, hvor han lager pizzadeig og former små rundinger hvor han putter ost inni og bretter sammen. disse kaster han i en gryte med olje og "friterer" dem på en måte.
kan jeg spise noe av det samme med en lovlig type deig? finnes det noe sånt? inni er det bare ost, så om jeg hadde hatt en deig hadde det vært supert! eller er ikke ting man "friterer" lov?

Gerd sa for siden:

oopsiene har ikke deigkonsistens...er mer en røre :ja:
Tror jeg kan bli vanskelig....

miss_chica sa for siden:

ingenting annent som har deigkonsistens heller?

Gerd sa for siden:

ikke som jeg vet om. Sjekk litt i oppskriftforumet :ja: Kanskje noe paideig kan brukes?

miss_chica sa for siden:

du er jo selve kokken i forumet her da, så hvis ikke du vet, så vet nok ingen hehe
neida, skal ta en titt jeg, og se om jeg finner noe med en litt fastere konsistens :)

Gerd sa for siden:

har aldri laga pai ;) Hverken før eller etter ketolyse.. liker det ikke :p

miss_chica sa for siden:

finner ikke noe paigreier heller jeg..kanksje det ikke er noe type deig for oss på ketolyse da. den hadde ikke trengt å være ordentlig deig, bare noe jeg kunne pakket osten inn i som ikke løste seg opp i oljen.

Gerd sa for siden:

Nei tror ikke det altså.... jeg vil tro at den oopsirøra vil løse seg opp :ja:

Men du kan jo prøve :ja:

Susse sa for siden:

Pizzadeigen til Toril da ? Den er jo relativt fast. Smaker ikke så stas, men med nok salt og krydder går den jo ned.

mokata sa for siden:

Heisann :) noen som kan gi meg oppskriften på disse Ooopsirolls ? Kan de fryses ? Virker greie å ta med på jobb som lunsjmat :o:rolleyes:

Kitt sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363

De kan fryses. Tines de raskt i brødristeren, blir de sprø igjen også!:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.