< Tilbake til oversikten

Kokosboller, er denne lov på ketolyse?

Regan sa for siden:

Ingen som vet?:confused:

lillegull sa for siden:

Å det hadde vært godt da. Jeg elsker kokosboller:)
Krysser fingra for at man kan spise det!

GKS sa for siden:

hm... eggehviter er jo proteiner, kunstig søtstoffer er vel ikke karbser i, gelatin er et proteinsubstans så er nok ikke karbs i det, sjokoladen er jeg usikker på hvor mye karbs det er, cocosa extra virgin er jo bare fett... så eneste som kan gjøre at man ikke spise kokosbollene på ketolyse må være sjokoladen.

Noen andre som vet?

Regan sa for siden:

Wow, takk for utdypende og flott svar!
Jeg har faktisk sendt mail til den lille kokosbollefabrikken å spurt om han vet hvor mange karbs det er i hver bolle. Fanatisk? Neiiii, ikke jeg! :p

Carisma sa for siden:

"vanlige" kokosboller har mellom 57 og litt over 70g karbo pr 100 g :eek: Da stort sett fra sukker. Jeg kjente hjertet mitt vrenge seg da et par av jentene på jobben her erklærte at de endelig hadde funnet noe sunt å spise når de fyste, for 7 kokosboller tilsvarte 1 skolebrød!
Av erfaring orket jeg ikke begynne å diskutere sukkeret med de... :krangle:

Regan sa for siden:

hmmm, ble litt skeptisk nå ja..
og nå når jeg har lært litt mer om karbs ol så blir jeg litt disgusted må jeg si
tror jeg står over da, om det med sukkeret stemmer!

Carisma sa for siden:

Vanlige, ferdigproduserte kokosboller bør du nok stå over ja.

wollafruen sa for siden:

Hvis du bruker 86% dark premium fra freia har du 19 karber totalt (en plate er 100 g, og det er 19 g pr 100).

Om det er det eneste som inneholder karber i denne oppskriften, og oppskriften rekker til 25 boller, så blir det 0,76 karber pr bolle

Ellers kan du jo bruke Anton Berg sukkerfri sjokolade, men den inneholder maltitol (?usikker på om det er sånn det skrives....hehe..) og det er det ikke alle som tåler (les: magevondt). Den har vel 1 el. 1,75 g karber pr bar. To-tre sånne bar'er burde bli nok sjokolade til bollene og da er karbinnholdet 0,21 pr bolle Fortsatt forutsatt at det ikke er så mye annet her som inneholder karber, men det kan jeg ikke se at det er?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.