Når det står på en vare: karbohydrater 57 g per 100 g, herav sukkerarter 52 g.
Hvor mange karbohydrater skal regnes da? 57? 5? hva betyr dette? er HELT ny, starter kuren i morgen tidlig!!! leste boka i går, og skal se dvd-en idag.
Jeg bestilte "full pakke" på www.ketolyse.no, der kan du bestille bare dvd-en og.
gleder meg faktisk veldig til å se den, oppskrifter også der, og praktiske tips og sånn skulle det være. 4 timers dvd.
Sulleralkohol er slike ting som slutter på -ol (maltiol,xylitol osv) :ja:
Kjøttdeig kan du spise :ja:
det finnes lavkarbo tortillalefser du kan bestille over nett. Søker du litt, så finner du de trådene :)
Les på alle varer du kjøper. Da vet du hva du får i deg. Står det ikke noe innholdsfortegnelse så ikke kjøp det.
Ellers bruk den store matvaretabellen på fremsida her :)
...og matvarer som inneholder 57 gr karbo bør du egentlig holde deg unna altså, -det er alt for mye, såfremt at det ikke dreier seg om et krydder eller noe annet som du bare bruker pittepittelitt av. :ja:
"og matvarer som inneholder 57 gr karbo bør du egentlig holde deg unna altså, -det er alt for mye, såfremt at det ikke dreier seg om et krydder eller noe annet som du bare bruker pittepittelitt av. :ja:"
Ja, selvfølgelig, jeg har bare lest på ting jeg har i skapet for å egentlig se hvor mye karbohydrater jeg egentlig har dyttet i meg daglig. Og det er MYE!!! herregud, sånn har jeg ikke tenkt over det før.
Så det meste jeg leste på, stod det bare karbohydrater, men på rett i koppen kakao stod det herav sukkerarter, så jeg skjønte ikke helt hva det betydde.
Det har blitt skrevet her inne en del om kakao, hvordan kan jeg lage kakao med lite karbohydrater??
Trodde jeg forsto dette med sukkeralkoholer og sukkerarter men den gang ei, kjøpte en fruit bite på lavkarbopikene, og her står det altså karbo 65g, sukkerarter 63 - kun 2 netto karbo!
Leste linken først nå.... litt trøtt enda skjønner jeg ;)
Her må det da være feil eller en veldig dårlig innholdsfortegnelse. Enten at det inneholder sukkeralkoholer eller mere net carbs
Denne skjønte ikke jeg helt heller nei. Skjønner ikke hvordan de får frukt og nøtter til å bli så lite tellende karbohydrater.
De har oversatt innholdsfortegnelsen. Enten har de oversatt feil, eller så vet de ikke forskjell på sukker alkoholer og sukker arter.
Det er uten enhver tvil at sukkerarter, som her sannsynligvis fruktsukker, IKKE kan trekkes fra. Det betyr at denne baren HAR 65 gram karbohydrater.
En vare med 95 % frukt kan umulig ha 2 netto karber.
Dere som kjøper varer fra Lakarbopikene bør gi beskjed til dem om dette. Dette er grov feilinformasjon som kan ødelegge dietten for de som spiser slike varer.
Takk for at du sjekket dette Nille! Bruker nemlig sette lapper på alt, dobbelsjekke det først også regne ut hvor mye det er i en stk eller lignende, det er ganske lurt hvis det ikke står innholdsfortegnelse på posen eller pakken. Gidder jo ikke sjekke alt hele tiden og da spiser jeg uten å vite hvor mye, og det er ikke bra..:p
Da får sambo den fruit bite da :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.