< Tilbake til oversikten

Ang karbohydrater og sukkerarter

mizzzzy sa for siden:

Når det står på en vare: karbohydrater 57 g per 100 g, herav sukkerarter 52 g.
Hvor mange karbohydrater skal regnes da? 57? 5? hva betyr dette? er HELT ny, starter kuren i morgen tidlig!!! leste boka i går, og skal se dvd-en idag.

Tulla 81 sa for siden:

DVD??? hvor har du fått tak i den?

Gerd sa for siden:

Sukkerarter skal telles med.

Sukkeralkoholer kan trekkes fra :ja:

mizzzzy sa for siden:

Jeg bestilte "full pakke" på www.ketolyse.no, der kan du bestille bare dvd-en og.
gleder meg faktisk veldig til å se den, oppskrifter også der, og praktiske tips og sånn skulle det være. 4 timers dvd.

mizzzzy sa for siden:

Pleier det å stå sukkeralkoholer da?
jeg har liksom aldri lest på dette her før om karbohydrater på maten jeg har spist.

Og noen snakket om tortillas, er det noe tortillas til taco o.l. man kan spise når man går på ketolysekuren??

Og kjøttdeig, kan jeg spise det? på den uten salt og vann, står det 0 g karbohydrater. Da kan jeg vel spise det?

Gerd sa for siden:

Sulleralkohol er slike ting som slutter på -ol (maltiol,xylitol osv) :ja:

Kjøttdeig kan du spise :ja:

det finnes lavkarbo tortillalefser du kan bestille over nett. Søker du litt, så finner du de trådene :)

Les på alle varer du kjøper. Da vet du hva du får i deg. Står det ikke noe innholdsfortegnelse så ikke kjøp det.
Ellers bruk den store matvaretabellen på fremsida her :)

Nicpins sa for siden:

...og matvarer som inneholder 57 gr karbo bør du egentlig holde deg unna altså, -det er alt for mye, såfremt at det ikke dreier seg om et krydder eller noe annet som du bare bruker pittepittelitt av. :ja:

Carisma sa for siden:

De solgte den på meny på kalbakken i høst hvertfall.

mizzzzy sa for siden:

"og matvarer som inneholder 57 gr karbo bør du egentlig holde deg unna altså, -det er alt for mye, såfremt at det ikke dreier seg om et krydder eller noe annet som du bare bruker pittepittelitt av. :ja:"

Ja, selvfølgelig, jeg har bare lest på ting jeg har i skapet for å egentlig se hvor mye karbohydrater jeg egentlig har dyttet i meg daglig. Og det er MYE!!! herregud, sånn har jeg ikke tenkt over det før.
Så det meste jeg leste på, stod det bare karbohydrater, men på rett i koppen kakao stod det herav sukkerarter, så jeg skjønte ikke helt hva det betydde.

Det har blitt skrevet her inne en del om kakao, hvordan kan jeg lage kakao med lite karbohydrater??

mizzzzy sa for siden:

Hvordan kan leg lagre denne URL-koden for meg selv, så jeg lett finner den for å få den inn i innlegg?

Gerd sa for siden:

Lagre den i din signatur :ja: : Kontrollpanel, endre signatur...

Ella-A sa for siden:

Trodde jeg forsto dette med sukkeralkoholer og sukkerarter men den gang ei, kjøpte en fruit bite på lavkarbopikene, og her står det altså karbo 65g, sukkerarter 63 - kun 2 netto karbo!

WHAT??

www.lavkarbopikene.no/ds_product_info.php?products_id=199

danish sa for siden:

Vel. 65 minus 63 er jo 2, så det mangler to gram, derav netto 2 gram :geip:

Dette er sprøtt. Jeg stusser litt. Enten er det en feil, eller så er dette GM-frukt som søter seg selv med splenda.

Har noen merket at den påvirker ketosen?

mizzzzy sa for siden:

Men sukkerarter skal jo ikke trekkes fra, bare sukkeralkoholer?? var det ikke slik? synes dette er vanskelig jeg...

Fnutte sa for siden:

Er vel bare sukkeralkoholer som skal trekkes fra ja men noen kaller sukkeralkoholene også for en sukkerart. Litt misvisende asså.

Fnutte sa for siden:

Leste linken først nå.... litt trøtt enda skjønner jeg ;)
Her må det da være feil eller en veldig dårlig innholdsfortegnelse. Enten at det inneholder sukkeralkoholer eller mere net carbs

Denne skjønte ikke jeg helt heller nei. Skjønner ikke hvordan de får frukt og nøtter til å bli så lite tellende karbohydrater.

Nille sa for siden:

De har oversatt innholdsfortegnelsen. Enten har de oversatt feil, eller så vet de ikke forskjell på sukker alkoholer og sukker arter.

Det er uten enhver tvil at sukkerarter, som her sannsynligvis fruktsukker, IKKE kan trekkes fra. Det betyr at denne baren HAR 65 gram karbohydrater.

En vare med 95 % frukt kan umulig ha 2 netto karber.

Dere som kjøper varer fra Lakarbopikene bør gi beskjed til dem om dette. Dette er grov feilinformasjon som kan ødelegge dietten for de som spiser slike varer.

Nille sa for siden:

Lavkarbopikene retter feilen nå og takker for tipset ! :D Det korrekte ER 65 gram karber..... dessverre !

Så husk; Om dere ser varer som dere tror må være merket feil, gi beskjed til leverandøren slik at feilen kan rettes !

zimbapus sa for siden:

Da jeg gikk på atkinson, regnet vi netto karbohydrater. Da trakk vi fra sukkerarter.

Det gjør vi ikke på ketolysekuren..... Noen må korrigere meg hvis jeg tar feil.

Så ligg unna vareer med så MANGE karbohydrater.........

Lykke til!

Hilsen Zimbapus

danish sa for siden:

Sukkerarter = sukker, f. eks. glukose, fruktose o. l.

Atkins-folk trekker ikke ifra sukkerarter, men sukkeralkoholer. Det samme gjør ketolyse-folk.

zimbapus sa for siden:

Det er jo 3 år siden jeg gikk på atkinson...... ting kan gå i glemmeboken. Takk for rettelsen.:)

Zimbapus

Bulldog sa for siden:

Atkins... ;)

Ella-A sa for siden:

Takk for at du sjekket dette Nille! Bruker nemlig sette lapper på alt, dobbelsjekke det først også regne ut hvor mye det er i en stk eller lignende, det er ganske lurt hvis det ikke står innholdsfortegnelse på posen eller pakken. Gidder jo ikke sjekke alt hele tiden og da spiser jeg uten å vite hvor mye, og det er ikke bra..:p

Da får sambo den fruit bite da :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.