Hei,
dette skjønner jeg ingenting av. Jeg har vært i ketose i ca 2,5 uke nå og har vært totalt blottet for sultfølelse, takk og lov:)
Likevel, når jeg våknet i dag var jeg sulten som en ulv(samme sultfølelse som før jeg begynte med ketolyse), jeg sjekket med en keto-stix og den viser at jeg fremdeles er i ketose. Jeg har ikke hatt noen store utskeielser, er egentlig redd for at jeg ikke får i meg nok mat og fett.. :confused:
Har noen andre opplevet dette? Jeg blir veldig takknemlig for svar!
Dette er jo ett helt nydelig svar:p
Kanskje det er fettet som er problemet... Jeg synes jeg spiser masse, men kan nok dytte i meg enda mer.. Hvor mye bør jeg få i meg i løpet av en dag? Jeg spiser meierismør, creme fraishce, majones osv..
Stix viser riktigest resultat om kvelden, 2-3 timer etter siste måltid.
Og husk: Spis når du er sulten og spis deg passe mett. Ikke gå sulten mellom måltider, finne deg heller litt ekstra mat. Ost og skinke sammenrulla f.eks.
Du sier at du ikke har hatt store utskeielser? Hva har du skeia ut med da?
Jeg spiste en rute med mørk sjokolade i går kveld, 10 gram omtrent...:o Når jeg regnet på det skulle det passe fint innenfor antall karber i løpet av dagen... hmmm, det var kanskje dumt det?
Men spis når du er sulten du, og spis til du ikke er sulten lengre. NÅR på døgnet du spiser spiller ingen rolle. Ofte spiser jeg et stort fett kjøttmåltid seint på kvelden jeg, for da er jeg sulten. Gjerne ribbe med bearnaisesaus eller noe. Den lysten på noe søtt gir seg etter noen dager, hvis du bare holder deg helt unna sånne "lovlige" erstatningsvarer.
Og hvis du blir sulten eller fysen senere på kvelden, så spiser du bare litt mere middag. Lager alltid litt ekstra mat jeg, og så spiser jeg det til kvelds eller til lunsj på jobben neste dag. Er storgrossist i plastbokser... :D
Jeg har også sultfølelse, er i min andre uke nå...
Har det uavhengig om jeg har spist noe med søtningsmiddel eller ikke(prøver å unnga det).
Og tror da jeg spiser nok ost, rømme ,fløte og olje iform av Udos Choice(fettkildene mine). Hmmmm
Ble fort sulten før og da på vanlig kosthold, hadde ventet mindre sult nå egentlig. Mulig jeg har god forbrenning men syns ikke på meg hvertfall :(
Hva slags kjøtt og fisk har du som fettkilder da, Lines? :) Jeg synes nok at det er fett fra kjøtt og fisk som er de beste fettkildene og som gir størst metthetsfølelse; ribbe, koteletter, røkt laks, osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.