er det noen som har noen erfaringer da det gjelder lavkarbo og trening??har drevet med lavkarbo tidligere,men sklei litt ut for meg i høst desverre..men nå skal jeg på igjen med godt mot:)
Har startet nå med 30 min rask gåtur,etterfulgt av 40 situps.(inntil videre)
noen som har erfaring med samme type fysisk aktivitet over tid?raskere vektreduksjon?sist jeg dreiv med lavkarbo var jeg ikke flink til å være i aktivitet,men skal gjøre det bedre denne gangen:)
Er også helt ny på lavkarbo. Startet nedtrapping forrige mandag, og var nede på ca 15 karber søndag. Går igrunn veldig greit. Lurer bare på om man blir lettere støl på lavkarbo enn på høykarbokosthold. Har gått noen gode turer hver dag, og i dag våknet jeg av en eller annen grunn støl, noe jeg aldri blir ellers av turgåing. Noen som vet??
I tillegg lurte jeg på hvor lenge jeg må vente på ketose. Hvor mange dager går det fra man er nede på 15 karber til man begynner å forbrenne fett? Sånn i gjennomsnitt altså:)
Startet med å legge om til ketolysedietten på søndag og merket allerede på mandagskveld når jeg var å trente at jeg fikk utrolig sure muskler allerede etter 2-3 min...så hold ikke ut å trene mer enn 20 min, så er nok kosten som gjør det. Men dette går over etter en 14 dagers tid etter som jeg har forstått...
Den første tiden på ketolyse var treningene utrolig tunge. Merket veldig godt at musklene manglet karber. Etterhvert har treningen godt mye lettere og nå etter 3 måneder føler jeg at jeg nærmer meg den "treningsfølelsen" jeg hadde før ketolyse. Det eneste jeg har måttet gi opp er løpingen. Det blir alt for tungt.
Til vanlig trener jeg aerobic, turn og step m/styrke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.