anastazia sa for siden:
Kan jeg spise frityrstekt mat på ketolysekuren? F.eks lavkarbo pølser stekt i frityr?
anastazia sa for siden:
Kan jeg spise frityrstekt mat på ketolysekuren? F.eks lavkarbo pølser stekt i frityr?
Gerd sa for siden:
Ikke med slik frityrrøre på :nei: Den er vel laga av mel :ja:
anastazia sa for siden:
Nei, jeg tenkte på å bare putte pølsa nedi frityren.. Det er jo sånt man har lært er fryktelig mye fett til vanlig.. men nå er jeg ikke sikker på at jeg får i meg nok fett, og har lyst å prøve det som middagsalternativ ;)
Iset sa for siden:
Sånn rent karbomessig kan du vel det, men problemet er at slikt fett er fryktelig usunt. Så jeg ville helst ikke gjort det. Umettet fett skal ikke varmes så heftig opp, da blir det skadelig.
anastazia sa for siden:
Ja, det er sant! Jeg har i dag vært å kjøpt cocosa (skrives det sånn?) Så det blir en ny erfaring i morra med egg og bacon ;)
Grovsnus sa for siden:
En annen ting er at fritystekt mat ikke er så feit som mange vil ha det til. Når mat blir varma til over 100 grader blir damptrykket så stort at fettet ikke trenger inn. Det aller meste av fettet ligger utapå.
Men som det er sagt, frityrfett er ikke helsekost akkurat. Og vanlig smør bør ikke varmes extremt.
Men for all del, hvis du engang i mellom vil ha litt forandring så går vel ikke kuren til hæ----e av den grunn.
Mvh Grovsnus
Spis fett og bli sunn og slank:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.