For en morsom ide! Skal ta bilde i morgen (må gå å legge meg nå...) Skal love å ikke fjerne noe... Men kan jeg rydde??? Mitt kjøleskap ser nemlig IKKE ut som ditt. Har du det så ryddig i kjøleskapet ditt til vanlig?
nei! du kan ikke rydde ;) hehe^^
ja, faktisk! det er utrolig lite kjøleskap, og jeg handler bare en gang i uken (for å hindre fristelser ved sjokoladedisken :p) så viss jeg skal få plass i kjøleskapet til noe som helst, må det seriøst ryddes... :p)
kanskje jeg skal få til en innholdsfortegnelse også? så vi får se ALT.
[quote=QueenConnie;612688
3 bokser fjordland bearnesaus
..[/quote]
Er dette noe vi kan spise? Har den lite karber? (Som du skjønner, så fikk jeg lyst på bernaise, hihi)
Ok... så blir jeg den første her som viser fram et fullstendig kaotisk, stappa URYDDET kjøleskap. :eek: Og ikke bare det... Det er faktisk en del synder her også. :eek: Kan ikke skylde på samboer... men kan skylde på at det er saker som er innkjøpt før ketolysestart da :p Dette fikk meg til å innse at jeg må rydde litt og kaste litt. Og hvis jeg tenker litt smart, så kan jeg antageligvis nøye meg med et matbudsjett som ligger på et veldig minimalt nivå de neste par-tre ukene (handla et lass i går til tross for at jeg egentlig allerede hadde fullt kjøleskap...).
Innhold i kjøleskap (første bilde) fra øverst til nederst:
Cottage Cheese
Smør
pakke skinkestek i skiver
hvitløkspate (som leverpostei, men med 1 karb)
kremtopp (pre-ketolyse antageligvis gått ut på dato...)
edamer (herregud! Hvor mye ost har jeg egentlig????)
asparges
brokkoli
aubergine
rosenkål (gamle, må kaste dem)
stangselleri (gamle, må kaste)
nakkekoteletter
blomkålsuppe fra i går (lagde til middag, men hadde ikke matlyst...)
spinat
Ok, her innser jeg at jeg må gjøre noen grep som å fryse ned en del, eller invitere noen venner på lunsj/middag, ellers ender jeg opp med å måtte kaste en del ting som går ut på dato før jeg får spist dem!
I kjøleskapsdøra (bilde 2):
Her er ALT preketolyseinnkjøpt. Har ikke fått rota meg til å gå igjennom for å sjekke hva som er ketolysevennlig og ikke. Stort sett alt som er her har holdbarhetsdato herfra og inn i evigheten. Veldig mye kryddersauser o.l. Det synes sikkert at wok og annen asiatisk mat har vært hverdagskost for meg.
kapers
jalapeños
sitrongress
korianderpasta
mer cornichonger
sambal oelek
rød curry
grønn curry
Hakka ingefær (må huske å kaste denne. Smaker gymsokk så vidt jeg kan huske...)
Hahaha... dette kjøleskapet er jo rett og slett flaut! Nå angrer jeg litt på at jeg la ut bilde og innholdsfortegnelse altså! Tror jeg må legge ut nye bilder om et par uker når det kanskje er mer representativt.
Og her er det som er i døra. Her er det mye gammelt rusk, ser jeg. Det "verste" karbohydratmessig er kanskje den halve Munkholmen fra jul … Men når det gjelder holdbarhetsdato, er det verre synder her. Mye fra ungene har vært hjemme, ser jeg.
Ja, er det ikke rart? Var innom en kompis av meg etter jobb i dag. Han hadde nettopp bakt rosinboller. Hele leiligheten var fylt med nystektehveteboller-lukten. Jeg var helt sjokkert over meg selv da jeg oppdaget at de faktisk ikke fristet i det hele tatt...
Døh, det kjøleskapet ditt så helt IDENTISK ut med mitt jo!! Med unntak av syltetøyflaske så tror jeg til og med døra er helt lik! Skummelt! Kjøleskapet mitt har en dobbeltgjenger liksom?? :D Btw, er det whirlpool? :rolleyes:
Jeg må bare se om jeg tør å åpne døra der nå.. Er litt for lenge siden jeg ryddet i gamle grønnsaker og ting så litt usikker på hva som møter meg :lol::rodme:
Av en eller annen grunn får det kjøleskapet meg ofte til å tenke på den gamle Bjelleklang-låta om å komme hjem til potetene som strakk armene til velkomst, og leverposteien som var skolemoden... :D
Ja, jeg kasta nettopp fløte fra julen... gikk ut på dato tidlig i januar..
og jeg tar ikke bilde av k.skapet
håper å få flyttet det opp på kjøkkenet snart...
Noen i huset her vil ikke ha Meierismør, og sverger til Brelett etter min store
frustrasjon! Ellers er vel det meste her lavkarbo-vennlig, tror jeg. Den svarte
posen på nest nederste hylle er tørkede tomater fra Kreta. :)
OOOPSss! Må vist av-ise snart... :flau:
I frysern har jeg:
Kokt kål, rosenkål, bringebær, spekesild, pizzabunn i alu.folien, cocosa-sjokolade
i muffinsformer, bacon og proteinbrød
Bak der igjen ligger det kamskjell, mer blomkål, og noe fisk.
har du minnebrikke i kamerat kan du sette den rett inn i de fleste lap-toper. Ellers får du kjøpt minnekort-lesere www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345345
Vurderte å legge inn bilde, men siden jeg er eneste lavkarberen i huset så er det mye "dritt" som tilhører fruen og junior. Så det utgår - mitt ser nok likt ut som de fleste norske hjem.
Nest nederst (skuff med reservemat):
2 juleposteier
Hot & Spicy spekesnacks
Majones
Servelat
2 x kokt skinke
2 Philadelphia
Norvegia
Jarlsberg
1 glass Indisk Kormasaus
2 x 150 g bacon
Nederste skuff:
2 x 0,5kg smør
Vi har ikke søtt pålegg i huset. Og jeg og gubben drikker bare vann, så det går ikke så mye plass til drikke i kjøleskapet.
Det var digert kjøleskap! :D Masse godt kjøtt der! Ketolysepølser....? Visste ikke det fantes engang, jeg. Jeg ser det står Meny på pølsene, så jeg får stikke innom en meny-butikk for å lete etter disse pølsene tror jeg. :)
Et deilig kjøleskap Ellian! Men så har du stor familie da.
Har ikke sett ketolysepølser i Oslo. Er det ikke sånn at de bare har dem i... eh.. typ østfoldsområdet eller noe sånt? (ble veldig usikker på hvor, bare innbilte meg at de ikke var så utbredt)
Alle Meny butikker kan bestille inn fra de som lager dem nede på sørlandet ett sted, husker ikke i farta. Jeg har kjøpt dem hos Meny Holmestrand(Vestfold) og Meny CC,Brakerøya i Drammen.
Har de ikke bestiller de inn for deg, ta gjerne med deg kontakt informasjon for ketolysepølser som du finner på [url]www.ketolyse.no[/url] og forhandler linken.
Så gøy å se denne tråden igjen! :lol: Jeg har flyttet og fått nytt kjøleskap, så det er vel på tide med et nytt bilde igjen. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.