Schmoopy sa for siden:
Ja, jeg har masse spm;)
Jeg prøvde seltin og det smaker forferdelig! Takler bare ikke den seltinen, blir kvalm av det jeg spiser med det på, får liksom en vond bismak.
Det står ikke brukt vanlig salt:(,så hva gjør dere?
Schmoopy sa for siden:
Ja, jeg har masse spm;)
Jeg prøvde seltin og det smaker forferdelig! Takler bare ikke den seltinen, blir kvalm av det jeg spiser med det på, får liksom en vond bismak.
Det står ikke brukt vanlig salt:(,så hva gjør dere?
magdalena sa for siden:
Bruker seltin:D Synes ikke det smaker noe annet enn salt jeg da.
Lo salt kan man også bruke,men for og være ærlig..Jeg aner ikke hva det er:confused:
Schmoopy sa for siden:
Hvorfor er vanlig salt fy-fy?
karbokristina sa for siden:
Jeg tror seltin er en vane... jeg syns og det var grusomt, men om man kun har det som alternativ, så blir det enten til at man spiser det eller lar være.. samme var det med light-brus.. huff som det smaker i starten, når man er tidligere colaholiker! Men som sagt, jeg tror det meste sånt er en vane.. om du bruker salt i maten når den lages istedefor å strø det over etter så føler jeg og at smaken "forsvinner" litt mer...
GKS sa for siden:
kanskje for det inneholder bare salt og når man er på ketolysekur mister man mye viktige mineraler...disse mineralene finner man i bla seltin...rett meg om jeg tar feil.
karbokristina sa for siden:
Bare for å provosere litt videre på det her;) hehe...
Mamma'n min NEKTER å ha seltin hjemme. Hun sier det samme som deg, at hun blir kvalm og at det har bismak. MEN ho har aldri klagd på saltet i min saltbøsse, enda jeg har hatt seltin der i flere år nå. Når jeg nevnte dette for ho, så trodde ho ikke på meg.. hehe...
Det man ikke vet, har man kanskje ikke så god smak på ;)
Aphrodithe sa for siden:
Jeg bruker bare Seltin, gjort i alle år. Jeg vet ikke hva vanlig salt smaker tror jeg, hehe. Har sikkert spist det ute på restaurant bla, men ikke lagt merke til noe spesielt.
Summergirl sa for siden:
Vanlig salt inneholder bare natriumklorid, Seltin inneholder 50% natriumklorid, 40 % kaliumklorid og 10 % magnesiumklorid. Dette er mye sunnere for alle, og spesiellt viktig for oss på ketolyse. Vi mister mye kalium, spesiellt de første ukene, og dette kan erstattes med Seltin
blåbær sa for siden:
Jeg liker heller ikke seltin. Syns det smaker greit i mat, men ikke på mat. Derfor har jeg begge deler. Bruker seltin når jeg skal blande det inn i maten, og så har jeg herbamere urtesalt som jeg bruker på maten, og på egg og slikt. Det er veldig godt!
Schmoopy sa for siden:
Så i teorien kan jeg bruke vanlig salt og kjøpe meg et kaliums erstatning....:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.